سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهایی که براساس نظرمشاور روانشناس رابطه را قوی تر می کند!

یکی از مهمترین نیاز های بشریت، ارتباط برقرار کردن و داشتن رابطه عاطفی است. همانطور که ایجاد یک رابطه مهم است، نگه داری و حفط آن نیز بسیاز حائز اهمیت می باشد. چند راهکار که براساس نظرمشاور روانشناس رابطه شما را قوی تر می کند!

یکی از مهمترین نیاز های بشریت، ارتباط برقرار کردن و داشتن رابطه عاطفی است. همانطور که ایجاد یک رابطه مهم است، نگه داری و حفط آن نیز بسیاز حائز اهمیت می باشد. یک رابطه عاطفی سالم می تواند به رشد دو طرف بسیار کمک کند و برعکس، یک رابطه عاطفی ناسالم نیز بر اساس نظر مشاور روانشناس می تواند بسیار آسیب زننده و مخرب باشد. به علت مهم بودن این موضوع، قصد داریم تا در ادامه به بررسی چند راهکار جهت تقویت روابط عاطفی بپردازیم و در جهت سلامت روان خویش قدمی مهم برداریم.

* برنامه ریزی یک قرار

یک قرار ملاقات معمولی با شام و یک فیلم همیشه عالی است اما به خاطر داشته باشید که همیشه قرار نیست براساس باور عموم، یک قرار عاشقانه را ترتیب دهید پس سعی کنید، خارج از چارچوب فکر کنید. شب های قرار ملاقات برای سرگرم کننده بودن لازم نیست گران باشند. یک گردش ارزان با هم برنامه ریزی کنید بدون اینکه پول بیش از حدی را خرج کنید.

*کارهایی که باید در یک قرار انجام دهید

در طبیعت قدم بزنید

بازدید از یک موزه

به خرید ارزان بروید

به یک اتاق فرار بروید

از باغ وحش دیدن کنید

به یک پارک تفریحی یا بازی بروید

یک رستوران جدید را امتحان کنید

با هم یک دستور پخت جدید درست کنید

یک کلاس رقص شرکت کنید

با هم کاردستی درست کنید

به یک کنسرت یا نمایش کمدی بروید

با هم در یک کلاس تمرینی جدید شرکت کنید

یک مهمانی برگزار کنید

*مسافرت رفتن

چمدان خود را ببندید و برای یک شب، آخر هفته یا یک سفر یک هفته ای دور شوید. یک استراحت عاشقانه هر دوی شما را شارژ می کند و زمان با کیفیتی را خارج از روال عادی به شما می دهد.

 

*به نزدیکترین پارک بروید:

گذراندن وقت به عنوان یک زن و شوهر در خارج از منزل دارای فواید بسیاری است، از جمله پیوند و ایجاد خاطرات جدید که بعدها می تواند بسیار مفید باشد. یک کوله پشتی ببندید و برای آن روز به نزدیکترین پارک بروید. آندورفین ها را دریافت کنید و با هم به یک پیاده روی طولانی بروید. یا، برای شب کمپ راه اندازی کنید و کنار هم دراز بکشید و به ستاره ها خیره شوید. رفتن به یک سفر با هم، نیازی به هزینه زیاد یا یک سفر طولانی به یک مکان عجیب و غریب ندارد. بازدید از نقاط مختلف شهر خود یا مناظر اطراف نیز می تواند راهی عالی برای لذت بردن از مزایای سفر و کاوش با هم باشد.

 

*با هم فعال شوید

شرکت در فعالیت های فیزیکی با هم می تواند راه بسیار خوبی برای گذراندن وقت با هم باشد. خوشبختانه، ایده های بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط برقرار کنید.

_ورزش

فواید ورزش با یکدیگر زیاد است و براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوران خانواده و فردی، نه تنها زمان بیشتری را با هم می گذرانید، بلکه سلامت کلی خود را نیز بهبود می بخشید، شکل بهتری پیدا می کنید و حتی زندگی جنسی خود را بهبود می بخشید. به هر حال، ورزش با بهبود تصویر بدن، کاهش اختلالات جنسی و نعوظ و برانگیختگی کوتاه مدت و بلندمدت در زنان مرتبط است. این ممکن است به معنای پیاده روی با هم، رفتن به کلاس یوگا، استفاده از یک برنامه ورزشی در خانه، یا انجام یک بازی تناسب اندام در یک کنسول بازی ویدیویی باشد. ورزش کردن با هم می تواند به شکل یک فعالیت سخت باشد که تمرینی مانند رنگ آمیزی اتاق، تمیز کردن زیرزمین یا کاشت باغ را فراهم می کند.

_رقص

آهنگ های قدیمی که با آنها خاطره دارید را پخش کنید (اگر هنوز آنها را دارید) یا در لیست پخش مورد علاقه خود قرار دهید. از همسرتان برای رقصیدن و تجدید خاطره کمک بگیرید

*یک سرگرمی را با هم کاوش کنید

راه دیگر برای برقراری ارتباط به عنوان یک زوج، صرف وقت با هم برای کشف یک سرگرمی است. این می تواند کاری باشد که هر دوی شما از انجام آن لذت می برید، یا ممکن است از کمک به یکدیگر برای کشف علایق فردی خود لذت ببرید.

*یک سرگرمی جدید را شروع کنید

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره قبل ازدواج و تحقیقات، زمینه های مشترک را پیدا کنید و به دنبال سرگرمی هایی باشید که با هم از آنها لذت ببرید. اگر نمی توانید در مورد فعالیتی که هر دو از آن لذت می برید توافق کنید، سرگرمی های جداگانه را در یک اتاق یا روی یک کاناپه انجام دهید. به عنوان مثال، اگر یک نفر دوست دارد دفترچه یادداشت بنویسد، می تواند این کار را در حالی که شریک او بازی های ویدیویی انجام می دهد، انجام دهد.

*با هم آشپزی کنید

در نظر بگیرید که فنجان‌های اندازه‌گیری و کتاب‌های آشپزی را بشکنید تا چیزهای آشپزخانه را طعم‌دار کنید. اگر شما و همسرتان بچه دارید، حداقل یک شب در ماه سعی کنید برای خوردن شام صبر کنید تا بچه ها به رختخواب بروند. سپس، غذای خود را با هم بپزید و از یک شام خوب و آرام فقط برای شما دو نفر لذت ببرید. اگر می توانید از خانه بیرون بروید، شرکت در کلاس آشپزی با هم راهی سرگرم کننده برای یادگیری برخی از دستور العمل ها و تکنیک های آشپزی جدید است.

*دوباره تزئین کنید

اتاقی را برای تزئین مجدد با هم انتخاب کنید. این می تواند اتاقی باشد که نیاز به بازسازی سازمانی دارد یا اتاقی که می خواهید از آنجایی که اغلب از آن استفاده می کنید تازه کنید. تزیین اتاق عالی به این نیست که یک طراح داخلی چیره دست باشید. این مربوط به زمانی است که شما و شریک زندگی تان در کنار سازماندهی مجدد، تغییر کاربری یا ارزیابی مجدد نیازهایی که برای یک اتاق یا فضای خاص در خانه خود دارید، می گذرانید. امتحان کردن یک سرگرمی یا فعالیت جدید با هم می تواند یک راه سرگرم کننده برای ایجاد پیوند باشد. می تواند یک باشد.

سخن پایانی:

همانطور که گفته شد، همانطور که ساختن یک رابطه مهم است، حفظ و نگهداری از آن نیز، بسیار مهم و ضروری است. امیدواریم که مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد اما اگر فکر می کنید که نیاز به کمک بیشتری دارید، مراجعه به مطب روانشناسان و کلینیک روانشناسی انتخاب نو می تواند بسیار کمک کننده باشد و در این مسیر پر پیچ و خم به شما و پارتنز شما کمک کند.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3