سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا از دوستان شریک عاطفی تان چندان دل خوشی ندارید؟

اگر از دوستان و نزدیکان، شریک عاطفی زندگی خود چندان احساس رضایت نمی کنید، اولین قدم این است که سعی کنید اتفاقات را از دیدگاه آنها ببینید. اگر از دوستان و نزدیکان، شریک عاطفی زندگی خود چندان احساس رضایت نمی کنید، اولین قدم این است که سعی کنید اتفاقات را از دیدگاه آنها ببینید. این امکان وجود دارد که شما به سادگی با دوستان او دچار سوءتفاهم شده باشید یا آنها را به دلیل احساس ناامنی نسبت به رابطه خود منفی  بینید. براساس نگاه بهترین مشاورین خانواده ایران و درمانگران، اگر بتوانید مسائل را از منظر عینی تری ببینید، ممکن است به شما کمک کند که از بیزاری خود نسبت به آنها راحت شوید .البته، مواقعی نیز وجود دارد که واکنش درونی شما درست است و واقعاً دوستان شریک زندگی خود را به دلایل موجهی دوست ندارید. در این صورت، باید با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. در مورد احساس خود صادق باشید و توضیح دهید که چرا دوستان آنها را دوست ندارید. اگر آنها ارزش دوست داشتن را دارند، شریک زندگی شما باید تلاش کند تا به شما کمک کند تا با آنها کنار بیایید. اما اگر به نظر می رسد که شریک زندگی شما به احساسات شما اهمیت نمی دهد یا دائماً دوستان خود را به جای شما انتخاب می کند، وقت آن است که مسائل را دوباره ارزیابی کنید. اگر شریک زندگی شما حاضر به اجازه دادن به شما و مصالحه نیست، ممکن است زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده باشد.

چگونه با پارتنر خود در مورد دوست نداشتن نزدیکان او، با او صحبت کنید:

در مورد نگرانی های خود با شریک زندگی خود صحبت کنید

این موضوع براساس نظر مشاوران ازدواج تهران و تحقیقات انجام شده در این زمینه، یک قدم مهم است زیرا شریک زندگی شما باید از مسائلی که دارید آگاه باشد. آنها حتی ممکن است متوجه نباشند که دوستانشان برای شما مشکل ساز هستند. هنگامی که آنها متوجه شدند، می توانند بیشتر مراقب موقعیت باشند و سعی کنند به شما کمک کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

تعیین مرزها

اگر بودن در کنار دوستان آنها برای شما خیلی زیاد است، مهم است که برخی از مرزها را تعیین کنید. با شریک زندگی خود در مورد اینکه هر چند وقت یک بار حاضرید دوستان او را ببینید صحبت کنید و به آن برنامه پایبند باشید. به این ترتیب، احساس غرق شدن نمی کنید یا اینکه دائماً مجبور هستید در کنار افرادی باشید که دوست ندارید.

آنها را بهتر بشناسید

این یکی می تواند مشکل باشد، اما ارزش یک بار دیدن را دارد. سعی کنید با آنها گفتگو کنید و علایق آنها را بشناسید. ممکن است در نهایت بهترین دوستان نباشید، اما حداقل درک بهتری از آنها خواهید داشت.داگر بتوانید با دوستان آنها زمینه های مشترک پیدا کنید، شرایط را بسیار آسان تر می کند. شاید شما هم همین سلیقه را در موسیقی یا فیلم داشته باشید. یا شاید شما یک سرگرمی مشترک دارید. هر چه هست، سعی کنید با دوستانشان در سطحی ارتباط برقرار کنید تا فقط یک ارتباط ناراحت کننده نباشد.

به تفاوت ها احترام بگذارید

دوستان شریک زندگی شما احتمالاً برای آنها مهم هستند و آنها را صرفاً به دلیل اینکه شما آنها را دوست ندارید کنار نخواهند گذاشت.بنابراین، سعی کنید به آن احترام بگذارید و آن را درک کنید. اگر نمی توانید با دوستان آنها چشم در چشم ببینید، موافقت کنید که مخالفت کنید و ادامه دهید. ارزش ندارد رابطه خود را به خاطر چیزی که قرار نیست تغییر کند خراب کنید. آنچه مهم است این است که یک رابطه قوی و سالم با شریک زندگی خود داشته باشید.

سعی کنید اجازه ندهید که روی رابطه شما تأثیر بگذارد

مهم است که به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما از دوستان خود جدا است. فقط به این دلیل که دوستان آنها را دوست ندارید به این معنی نیست که باید از شریک زندگی خود بیزار باشید.راه های ارتباطی را با شریک زندگی خود باز نگه دارید و سعی نکنید شرایط بین شما دو نفر ایجاد شود.

به دنبال دوستان خود باشید و روابط خود را ایجاد کنید

اگر همه اینها برای شما خیلی زیاد است و برای مقابله با این وضعیت مشکل دارید، مهم است که سیستم پشتیبانی خود را پیدا کنید. طبق نظر روانشناس خوب و تحقیقات، داشتن دوستی های با کیفیت می تواند رضایت از زندگی را افزایش دهد. وقت خود را با دوستان خود بگذرانید، کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند و تمام تمرکز خود را روی شریک زندگی خود و دوستان او قرار ندهید. داشتن تعادل در زندگی به شما کمک می کند دیدگاه خود را حفظ کنید و بیش از حد در موقعیت غرق نشوید.

پشت سر آنها حرف نزنید:

اگر با یکی از دوستان شریک خود مشکلی دارید، مستقیماً با شریک زندگی خود و/یا دوست خود در مورد آن صحبت کنید. پشت سر آنها غیبت نکنید یا صحبت نکنید - این فقط وضعیت را بدتر می کند.در واقع، اگر به دنبال همکاری از جانب همسر یا دوستانشان هستید، تحقیقات نشان داده است که پشت سر حرف زدن، در واقع می‌توانند افراد را کمتر تمایل به رابطه با یکدیگر داشته باشند. در عوض، با برقراری ارتباط صریح و صادقانه، می‌توانید سعی کنید موضوع را حل کنید و ادامه دهید.

روی موارد مثبت تمرکز کنید

مهم است که روی نکات مثبت تمرکز کنید، حتی اگر دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که دوست دارید یا از آنها قدردانی می کنید. شاید آنها واقعاً بامزه هستند یا قلب مهربانی دارند. تمرکز بر خوبی ها شرایط را قابل تحمل تر می کند و به شما کمک می کند تا از آن عبور کنید.

کمی به خودتان مهربان باشید.

فقط به این دلیل که دوستان شریک زندگی خود را دوست ندارید به این معنی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید چرا که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و عواطف و هیجانات متفاوتی را تجربه می کنند.

سخن پایانی:

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که بعد از خواندن این مقاله متوجه شده اید که در کودک شما مورد آسیب قرار گرفته است بعه همین دلیل استرس را تجربه می کند.، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مراکز مشاوره خوب و صحبت کردن با یک درمانگر حاذق و کارآمد است. کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از کلینیک های روانشناسی خوب و معتبر است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

نویسنده: محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3