سفارش تبلیغ
صبا ویژن

براساس نظر مشاور روانشناسان دوست داشتن به این معنی نیست که..!

فهمیدن این موضوع که دوست داشتن و ابراز علاقه، دقیقا به چه معنایی هست و حتی نیست می تواند بسیار کمک  کننده باشد و روابط عاطفی و انسانی را به جای درستی هدایت کند.فهمیدن این موضوع که دوست داشتن و ابراز علاقه، دقیقا به چه معنایی هست و حتی نیست می تواند بسیار کمک کننده باشد و روابط عاطفی و انسانی را به جای درستی هدایت کند. آگاهی از همین موضوع به ظاهر ساده می تواند موجب شود تا مکالمات به شیوه درستی آغاز شوند و به پایان خود برسند و بر اساس نظر مراکز مشاوره خانواده با دانستن این موضوع می توان به بسیاری از تنش ها و بحرانها پایان داد. به علت مهم بودن این موضوع در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم و بگوییم که دوست داشتن چه معناهایی می تواند نداشته باشد؟ ما می توانیم فردی را عمیقا دوست داشته باشیم اما از دست او ناراحت شویم و در برابر رفتار اشتباه او اعتراض کنیم و خیلی از موارد دیگر که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اگر شما نیز فکر می کنید که دوست داشتن یعنی همیشه راضی بودن و بله گفتن به هر چیزی، این مقاله می تواند به شما کمک کند پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

دوستت دارم" به این معنی نیست که:

"من خودم را تنها با این رابطه تعریف خواهم کرد" همه زوج های موفق و روابطی که ماندگار شده اند و در طولانی مدت با رضایت و خوشحالی ادامه پیدا کرده اند، یک نکته مهم توجه کرده اند و آن بحث فردیت است. درست که رابطه یعنی "ما" شدن. اما قبل از این مورد هرزوجی باید به "من منحصر به فرد خود" توجه کند و نیازهای آن را برآورد کند. بدون دیدن خود و علایق خود، چطور می توان به علایق و خواسته های فردی دیگر توجه کنیم؟

 "من همیشه توصیه های تو را قبول خواهم کرد" براساس اطلاعات بدست آمده از بهترین مشاوره ازدواجو دانسته ها ،دوست داشتن به معنی منفعل شدن نیست و برای داشتن یک رابطه خوب، هر دو نفر باید برای یکدیگر گوشی شنوا باشند. پس اگر رابطه را تجربه می کنید که گاهی با حرفهای پارتنر خود موافق نیستید و این موضوع در شما حس گناه ایجاد می کند، بدانید که این رفتار شما نرمال نیست. زوج ها و روابط سالم، می توانند با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند اما همچنان برای یکدیگر احترام قائل باشند و به تصمیم ها احترام بگذارند.

 "من مسئولیت رفتارهای تو را به عهده خواهم گرفت" شما قرار نیست خود را مسئول اشتباهات و رفتارهای پارتنر خود بدانید چرا که همانطور که گفته شد؛ شما دو فرد بالغ هستید که تصمیم گرفته اید که در کنار یکدیگر باشید و این موضوع اصلا به معنی یکی شدن نیست. شما دو شخصیت مجزا و متفاوت هستید که در کنار هم قرار گرفته اید و قرار است تا سختی ها و خوشی های زیادی را در کنار هم سپری کنید.

"به خودم دروغ خواهم گفت یا خیانت خواهم کرد تا آرامش رابطه را حفظ کنم" یکی از موارد شایعی که در بین زوجین زیاد دیده می شوید این موضوع است که آنها به علت عدم آگاهی از داشتن ارتباط سالم و مهارت حل مساله؛ در برابر سختی ها و مشکلات سکوت می کنند تا آرامش رابطه بر هم نخورد.

"بدون توجه به اینکه با من چطور رفتار می کنی با تو می مانم" یکی از دلایل مهمی که افراد وارد یک رابطه  عاشقانه می شوند، صبر و آرامشی است که می توانند در این رابطه پیدا کنند. اگر شما در رابطه ای هستید که تنها تنش و استرس دارد، از خود بپرسید که این رابطه در برابر چه چیزی از شما دفاع می کند؟

 "من حد و مرزی تعیین نمی کنم" یک رابطه عاشقانه سالم، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور روانشناسان به این معنا است که زوجین در حالی با یکدیگر صمیمی هستند؛ به حریم هم احترام می گذارند.

"با اعتقادات و ارزش هایم برای تو سازش می کنم" یک رابطه عاشقانه به معنای چشم پوشی کردن از ارزشها و علایق خود به نفع معشوق نیست. هر شخصی ارزشهایی دارد که اگر آنها را نبیند می تواند به خود آُسیب بزرگ و غیرقابل جبرانی بزند.

 "من همانی می شوم که تو می خواهی"

"من همیشه نیازهای شما را بر نیازهای خود ترجیح خواهم داد"

 دومورد پایانی نیز به قدر کافی در مطالب بالا به آنها اشاره شده و نیازی به توضیح بیشتر نیست

سخن پایانی:

اگر شما پس از خواندن این مقاله متوجه شدید که نیاز به کمک دارید، یکی از بهترین و امن ترین کارها مراجعه بهمراکز مشاورانو صحبت کردن با یک روانشناس  حاذق و کار بلد است. زندگی می تواند سراسر پیچ و خم باشد و در برابر ما تجربیاتی قرار دهد که شاید ابتدا سخت و دردناک باشند اما نکاتی باشند که برای ادامه زندگی به آنها نیاز داشته باشیم. اگر سختی ها به شما فشار می آوردند؛ ناراحت و دلسرد نشوید و بدانید  که انسانهای سالم و آگاه، از دیگران درخواست کمک می کنند و به خود اجازه می دهند تا هیجانات خود را ابراز کنند. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب که در این مورد می تواند به شما کمک کند، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حاذق و کارآمد، آمد کمک و همراهی با شما عزیزان است.

 

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3