سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره ازدواج نکته های مهمی که هر فرد قبل از ازدواج باید بداند ر

 

همه ی ما منحصر به فرد هستیم و شباهت های فراوانی که با هم داریم ،تفاوت های خاص خودمان را هم داریم. و آشنایی به ما کمک می کند که این تفاوت ها را ببینیم. مشاوره ازدواج نشان داده است که در این مسیر می توانیم درک بهتری از اطرافیانمان داشته باشیم و تعامل با افراد دیگر کمک می کند که خود را نیز بهتر بشناسیم . مردم به شیوه های گوناگون فکر می کنند و رفتار می کنند. و با آشنایی از تفاوت های خودمان با دیگران کمک می کند و بستری را فراهم می آورد که درباره خودمان اطلاعات بیشتری کسب کنیم و به آگاهی برسیم.    

برخی از موارد هستند که به دست آوردن اطلاعات درباره ی آن ها و رو به رو شدن با واقعیت ها با اهمیت می باشد . یعنی اگر افراد نسبت به این واقعیت ها اطلاعات لازم را به دست بیاورند بهتر می توانند بعد از ازدواج و در زندگی مشترک سازگاری و انعطاف پذیری داشته باشند و هم چنین میزان اختلافات بر سر بسیاری از مسائل کمتر می شود . این نکات مهم عبارت است از:

سلامت روان

نوع مدیریت استرس و بحران ها ، طرز نگاه هر فرد نسبت به سلامت روان و اهمیت قائل بودن برای آن ، سابقه ی هر نوع بیماری روانی مااند افسردگی ، اضطراب ، اعتیاد و ....... می تواند در روند رابطه و زندگی مشترک بسیار تاثیر گذار باشد به همین دلیل صحبت کردن درباره ی آن ها و نادیده گرفتن آن بسیار اهمیت دارد . از طرفی مسائل جنسی و رابطه ی جنسی ، علایق هر فرد نسبت به این موضوع و نیاز های آن ها و هر گونه عقایدی که ممکن است با او در تضاد باشد باید مطرح شوند. برای بهتر

دانش مهارت های ارتباطی

درک، سازگاری با سبک های ارتباطی و بهبود سبک های ارتباطی به عبارتی شناسایی نقاط قوت و ضعف سبک های ارتباطی خود و سبک یکدیگر و نحوه انطباق با آنها برای درک بهتر زوجین و همچنین صحبت کردن برای حل مشکلات بالقوه به جای نادیده گرفتن آنها و به عقیده مشاورین خانواده ارتباط موثر یکی از مهم ترین عوامل در یک رابطه سالم است. نوع ارتباطی که زوجین با یکدیگر بر قرار می کنند در دوره های مختلف زندگی خانوادگی مهم است برای مثال با به دنیا آمدن فرزندان و رشد آن ها پیچیدگی های خانواده بیشتر می شود و زوجین باید در ارتباط های خود دقت بیشتری داشته باشند زیرا که فرزندان از نوع ارتباط والدینشان تاثیر می پذیرند و در سال های آتی در ارتباطات خود از همان شیوه های ارتباطی در اجتماع و تشکیل خانواده استفاده خواهند کرد و همچنین نوع گفتگو به کیفیت رابطه میان والدین و فرزندان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

امید به تغییر همسر را کنار بگذارید.

بسیار ی از افراد گمان می کنند که می توانند بعد از ازدواج همسر خود را تغییر دهند و از فرد آن چه که خودشان می خواهند ، بسازند اما این تفکر بسیار نادرست است و هیچ فردی بدون خواسته ی خودش تغییر نخواهد کرد پس باید فرد را همانگونه که هست بپذیرید و دوست داشته باشید.

توجه به هشدار دهنده ها را فراموش نکنید.

در دوران قبل از ازدواج افراد زمانی را برای شناخت یکدیگر در نظر می گیرند و در این دوران می توان اطلاعات زیادی را از طرف مقابل به دست آورد ولی برخی از رفتار ها هستند که هشدار خطر بزرگی را می دهند برای مثال برخی از مشکلات رفتاری خبر از یک بیماری روانی می تواند بدهد و یا مسائل دیگر که شاید بر فرد دیگر ناراحت کننده باشد و زمانی که زندگی مشترکشان شروع شد توانایی تحمل آن مشکل رفتاری را نداشته باشد . به همین دلیل نادیده گرفتن برخی از مشکلات رفتاری بسیار خطر ساز است.

گول مادیات را نخورید.

در اجتماع ما ، جایی که تاکید بیشتری روی ظاهر است در انتخاب همسر به مواردی مانند پول ، ظاهر ،  قدرت و شهرت و... اهمیت زیادی داده و در انتخاب همسر  نسبت به سایر عوامل مهم دیگر ، عامل تاثیر گذاری می شود.

مشاوره ازدواج را راهی بسیار مناسب برای جلوگیری از اشتباهات و شکست در ازدواج می داند. زیرا که مشاور روانشناس به افراد کمک می کند تا زوجین یکدیگر را بهتر بشناسند و در انتخاب خود عاقلانه تر باشند زیرا که اعتقاد بر این است که مشکلات روابط را می توان از همان ابتدا در نطفه شناسایی کرد و زوجین را ترغیب می کند تا از مشکلات خودشان آگاه باشند و بر روی مشکلات یکدیگر نیز کار کنند و به دنبال هدفی مشترک کار کنند نه علیه یکدیگر

هم کفو بودن

شرط اصلی زندگی زناشویی هم کفو بودن است. یعنی تناسب داشتن، همتایی و سنخیت بین دختر و پسر و به عبارت عامیانه(( زن و شوهر با یکدیگر جور باشند.))علت عمده بیشتر اختلافات خانوادگی و از هم گسیختگی، عدم تناسب و ناجور بودن زن و مرد است. از آن جایی مه زوجین دوران طولانی از عمرشان را در کنار هم خواهد گذراند و تصمیم های مهم زیادی را با هم خواهند گرفت و هر دو فرزندانی را تربیت خواهند کرد به همین دلیل هم کفو بودن بسیار مهم است و برای شناخت آن از مشاوران مرکز مشاوره کمک بگیرید.