سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهکارهایی برای سازگاری با شرایط بعد از طلاق!

از هم پاشیدگی یک رابطه می تواند باعث ایجاد انواع احساسات دردناک و ناراحت کننده شود. علاوه بر غم و اندوه از دست دادن رابطه خود، ممکن است در مورد آینده احساس سردرگمی، انزوا و ترس ایجاد کند. 

از هم پاشیدگی یک رابطه می تواند باعث ایجاد انواع احساسات دردناک و ناراحت کننده شود. علاوه بر غم و اندوه از دست دادن رابطه خود، ممکن است در مورد آینده احساس سردرگمی، انزوا و ترس ایجاد کند. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده با یادگیری نحوه کنار آمدن با درد جدایی یا طلاق به روش های سالم، بهتر می توانید آرام بمانید و به فرزندان خود کمک کنید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند. اگر شما نیز درگیر جدایی و طلاق هستید و این موضوع، دغدغه شما است این مقاله می تواند بسیار به شما کمک کند.

اغلب ورزش کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید. ورزش استرس فروخورده و ناامیدی را که در طلاق رایج است تسکین می دهد. و اگرچه آشپزی در خانه، مستلزم تلاش بیشتری نسبت به سفارش دادن آنلاین غذا است، خوردن سالم باعث می شود احساس بهتری در درون و بیرون به شما دست دهد، بنابراین از خوردن غذاهای ناسالم و راحت صرف نظر کنید.

با دوستانتان معاشرت کنید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از دیدن دوستان و خانواده خودداری کنید که به ناچار در مورد طلاق سؤال می کنند؛ اما واقعیت این است که حمایت چهره به چهره از طرف دیگران برای کاهش استرس ناشی از جدایی و عبور شما از این دوران دشوار حیاتی است. . اگر نمی خواهید در مورد جدایی خود صحبت کنید، فقط از دوستان بخواهید که از این موضوع اجتناب کنند و آنها متوجه خواهند شد.

به نوشتن ادامه دهید: نوشتن احساسات، افکار و خلق و خوی خود می تواند به شما در رهایی از تنش، غم و عصبانیت کمک کند. با گذشت زمان، می توانید به عقب نگاه کنید که چقدر پیشرفت کرده اید.

به دنبال حمایت باشید: به دوستان تکیه کنید با دوستان یا یک گروه حمایتی رو در رو در مورد هر گونه احساس دشواری که احساس می کنید - مانند تلخی، عصبانیت، ناامیدی - صحبت کنید تا آن را به اشتباه بر سر افراد دیگر خالی نکنید..

هرگز احساسات منفی را به کودک خود تخلیه نکنید. هر کاری که می‌کنید، از فرزندتان برای صحبت کردن مثل دوستتان استفاده نکنید. آنها مسئولیت این را ندارند که درد ها و رنج های شما را بر دوش بکشند.

به خندیدن ادامه دهید. سعی کنید تا جایی که می توانید طنز و بازی را به زندگی خود و فرزندانتان تزریق کنید. می تواند استرس را از بین ببرد و به همه شما از غم و عصبانیت استراحت دهد.

به یک درمانگر مراجعه کنید. اگر احساس خشم، ترس، اندوه، شرم یا گناه شدید دارید، یک متخصص پیدا کنید تا به شما کمک کند تا با این احساسات مقابله کنید.

با همسر سابق خود همکاری کنید:

درگیری بین والدین، می تواند برای بچه ها بسیار مضرو زیان آور باشد. براساس نظر مشاور ازدواج بسیار مهم است که از قرار دادن فرزندان خود در وسط دعوا خودداری کنید، یا کاری نکنید که آنها احساس کنند باید بین شما یکی را انتخاب کنند. نکات زیر می تواند فرزندان شما را از درد دل بسیار نجات دهد.

هرگز جلوی فرزندانتان بحث نکنید، چه حضوری و چه تلفنی. با همسر سابقتان صحبت کنید و از او بخواهید که مشکلات تان تنها برای خودتان باشد و ذهن فرزندتان را با آنها پر نکنید.

با درایت استفاده کنید: از صحبت کردن با فرزندان خود در مورد جزئیات رفتار همسر سابق خود خودداری کنید. این قدیمی‌ترین قانون کتاب است: اگر حرف خوبی برای گفتن ندارید، اصلاً چیزی نگویید.

خوب باشید. در تعاملات خود با همسر سابق خود مودب باشید. این نه تنها الگوی خوبی برای فرزندان شماست، بلکه می تواند همسر سابق شما را نیز تشویق کند که در پاسخ به آنها مهربان باشد.

خوش بین باشید. تمرکز روی نقاط قوت همه اعضای خانواده را انتخاب کنید. کودکان را به انجام همین کار تشویق کنید.

حل تعارضات والدین با سابق خود

اگر هر چند وقت یکبار متوجه شدید که درگیر نبرد با همسر سابق خود بر سر جزئیات فرزندپروری هستید، سعی کنید عقب نشینی کنید و هدف بزرگتر را به خاطر بسپارید.

به خود یادآوری کنید: در دراز مدت چه چیزی برای فرزندان شما بهترین است؟ داشتن رابطه خوب با هر دو والدین در طول زندگی.

برای حفظ آرامش از قبل فکر کنید. اگر بتوانید اهداف بلندمدت را در ذهن داشته باشید، سلامت جسمی و روانی فرزندانتان و استقلال شان؛ ممکن است بتوانید از اختلاف نظر در مورد جزئیات روزانه جلوگیری کنید.

 

رفاه همه را در نظر بگیرید. شادی فرزندانتان، خودتان، و بله، حتی همسر سابقتان، باید در تصویر بزرگ زندگی جدیدتان پس از طلاق باشد.

چند پرچم قرمز برای مشکلات جدی تر

اگر بعد از چند ماه پس از طلاق، اوضاع بدتر از بهتر شدن شد، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که فرزندتان در افسردگی، اضطراب یا عصبانیت گیر کرده است و می‌تواند از حمایت اضافی استفاده کند. مراقب این علائم هشدار دهنده افسردگی یا اضطراب ناشی از طلاق در کودکان باشید:

*مشکلات خواب

*تمرکز ضعیف

*مشکل در مدرسه

*سوء مصرف مواد مخدر یا الکل

*آسیب به خود، بریدن یا اختلالات خوردن

*طغیان های خشمگین یا خشن مکرر

*کناره گیری از عزیزان

*بی علاقگی به فعالیت های مورد علاقه

این یا سایر علائم هشدار دهنده مربوط به طلاق را با پزشک، معلمان فرزندتان، یا با یک کودک درمانگر برای راهنمایی در مواجهه با مشکلات خاص مشورت کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3