سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بعد از پایان یک رابطه عاطفی چه کار باید کرد؟

مهم نیست که یک رابطه ده روز طول بکشد یا یک دهه، جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که دو نفر می توانند با آن کنار بیایند. پایان یک رابطه می تواند باعث درد روانی و نارضایتی از زندگی شود. 

مهم نیست که یک رابطه ده روز طول بکشد یا یک دهه، جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که دو نفر می توانند با آن کنار بیایند. پایان یک رابطه می تواند باعث درد روانی و نارضایتی از زندگی شود. براساس نظر بهترین روانشناس ایران و مطالعات، وقتی شریک عاطفی را از دست می‌دهید، آینده برنامه‌ریزی‌شده‌ای را که با او تصور می‌کردید، آن شوخی‌هایی که فقط هر دوی شما آنها را درک می‌کنید، امنیتی که برای یکدیگر ایجاد کرده اید  را نیز از دست می‌دهید و در برخی موارد حتی ممکن است دوستی را از دست بدهید. اگر به تازگی جدایی را تجربه کرده اید، طبیعی است که احساس گنگی یا مبهم بودن داشته باشید. قدم‌های بعدی شما ممکن است نامطمئن به نظر برسند، و چشم‌انداز زندگی بدون داشتن دیگری که در کنارتان باشد، می‌تواند دلهره‌آور باشد. این مقاله احساساتی را که معمولاً پس از پایان یک رابطه و گام های بعدی پس از پایان یک رابطه برداشته می شود، بررسی می کند.

بعد از جدایی چه باید کرد؟

روابط می تواند یک ترن هوایی عاطفی باشد. پیدا کردن فردی که ایده آل هایش با ارزش های شما مطابقت داشته باشد، خوشحال کننده است. در مورد اینکه آیا تصمیم درست گرفته شده است یا خیر، درد ناشی از از دست دادن شریک زندگی، حسادت به این فکر که دیگران در کنار همسر قبلی شما هستند یا حتی رهایی از یک موقعیت بد وجود دارد. از آنجایی که احساسات ممکن است بعد از جدایی ناپایدار باشند، ممکن است در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید نامطمئن باشید. ممکن است وسوسه شوید که با شریک زندگی خود تماس بگیرید تا عذرخواهی کنید یا او را از شبکه های اجتماعی حذف کنید. همه چیز ممکن است بسیار گیج کننده به نظر برسد. برای ایجاد شفافیت، در اینجا مراحل ممکنی وجود دارد که باید بعد از قطع رابطه با یک شریک انجام دهید.

مقداری فاصله را حفظ کنید

اگر پس از بررسی دقیق، دل، قلب و ذهن شما تصمیم گرفتند که رابطه خود را به اتمام برسانید و شریک عاطفی زندگی خود کنار را بگذارنید، احتمالاً بهترین کار این است که به تصمیم خود پایبند باشید. در این مرحله لازم است از پارتنر خود جدا بمانید.

مسلماً گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. به هر حال، درد ناشی از جدایی برای ایجاد افسردگی کافی است. براساس نظر سکس تراپ و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، به جای غرق شدن در این عذاب، راه حل آسان این است که به سادگی به آغوش پارتنر سابق خود هجوم ببرید و تصمیم بگیرید هر روز را همانطور که می آید بگذرانید. با این حال، در حالی که ممکن است این اتفاق ساده باشد، واقعیت این است که این تنها ممکن است آسایش کوتاه مدت را فراهم کند و ممکن است جدایی را اجتناب ناپذیر و به تاخیر بیاندازد.

جدا ماندن از پارتنر خود می تواند شما در تصمیم گیری و پایبند ماندن به آن کمک کند. این همیشه به معنای قطع رابطه یا امتناع از دیدن او نیست. یک دوستی می تواند پس از پایان دادن به یک رابطه عاشقانه باقی بماند. در عوض، صرفاً کاهش زمان صرف شده با هم و همچنین اجتناب از فضاهای صمیمی در هنگام تعامل می تواند شروع خوبی باشد.

گفتگوهای صادقانه داشته باشید

وقتی یک رابطه به پایان می رسد، نیاز به گفتگوی بیشتر ممکن است بی ربط به نظر برسد. با این حال، با حفظ فاصله قابل احترام، زوجین قدیمی می توانند در مورد مراحل بعدی پس از جدایی صحبت کنند تا انتقال را هموارتر کنند.

*این صحبت‌ها می‌توانند انتظارات مربوط به ملاقات ها، نحوه اطلاع‌رسانی اخبار به دوستان و خانواده، یا حتی برنامه‌ریزی برای اجتناب از ملاقات در مکان‌های مورد علاقه را پوشش دهند.

کمی زمان سوگواری را در نظر بگیرید

شما به خودتان مدیون هستید که احساسات خود را هر طور که می خواهید پردازش کنید. این ممکن است گاهی اوقات به معنای گریه کردن از طریق تلفن برای دوستتان یا شکستن رژیم غذایی که همیشه به آن پایبند بودید باشد. باز هم، جدایی می تواند یک فرآیند طاقت فرسا برای پیمایش باشد. تمرکز بر مواردی که موجب حواس پرتی شما می شوند؛ ممکن است به سلامت ذهنی و عاطفی شما آسیب برساند. خیلی اوقات انجام تست مشاوره ازدواج می تواند به شما کمک کند تا ببینید که چه فقدانی باعث شده تا بسختی با جدایی کنار بیایید؟ به خود اجازه دهید که این فقدان را احساس کنید و در نهایت در زمان خود بر آن غلبه کنید.

خودتان را در اولویت قرار دهید

در پایان رابطه شما، یک چیز باید در بالای لیست نگرانی های شما باشد: شما.

اکنون زمان تمرکز بر خودمراقبتی و توسعه است. به برنامه هایی فکر کنید که همیشه آنها را به تعویق انداخته اید. اگر دوست دارید و شرایطش را دارید به سفر بروید و برای خودتان زمان بگذارید. شما فرد اول زندگی خود هستید و جدایی یکی از بهترین زمان ها برای تصدیق و استفاده از آن واقعیت است.

برای دوستان و خانواده وقت بگذارید

در حالی که ممکن است یک رابطه به پایان رسیده باشد، سایر ارتباطات در زندگی شما نباید آسیب ببینند. اکنون بیش از هر زمان دیگری وقت آن است که برای حمایت و آسایش به دوستان و خانواده تکیه کنید تا اینکه مدام به از دست دادن شریک عاطفی خود فکر کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به برترین مرکز مشاوره است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. این را بدانید که درگیری با شریک زندگی می تواند سخت باشد، از دست دادن کامل آنها نیز می تواند آزاردهنده باشد. با این حال، در حالی که تحمل یک باخت می‌تواند سخت باشد؛ همچنین این احتمال وجود دارد که فردی را پیدا کنید که از نظر شما منحصر به فرد باشد و این موضوع آغازگر یک رابطه جدید باشد.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3