سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنهایی بزرگسالی با آسیب های دوران کودکی مرتبط است!

براساس تحقیقات و مطالعات، گفته می شود که جوانان دو برابر بیشتر از افراد مسن احساس تنهایی می کنند و این احساس عمیق پوچی ممکن است به عنوان کسالت نشان داده شود.تنهایی بزرگسالی با آسیب های دوران کودکی مرتبط است!

براساس تحقیقات و مطالعات، گفته می شود که جوانان دو برابر بیشتر از افراد مسن احساس تنهایی می کنند و این احساس عمیق پوچی ممکن است به عنوان کسالت نشان داده شود. احساس تنهایی طبق نظر مشاوره خانواده خوب ممکن است خودشیفتگی را افزایش دهد و منجر به کناره گیری بیشتر اجتماعی شود. ترومای دوران کودکی می‌تواند پیامدهای مادام‌العمر داشته باشد که بسته به عوامل متعددی از جمله سن آسیب اولیه، اینکه آیا تروما یک رویداد حاد بوده یا مزمن، وجود یا عدم حمایت والدین یا مراقب اولیه، انعطاف‌پذیری طبیعی کودک، طول مدت تروما و شدت متفاوت است. صرف نظر از نوع تروما، پیامدهای آن ممکن است زخم‌های عاطفی طولانی‌مدتی بر جای بگذارد که خطر ابتلا به اختلال دلبستگی را در دوران کودکی افزایش می‌دهد و احتمال آسیب‌های ارتباطی بزرگسالان، از جمله احساس تنهایی عمیق را افزایش می‌دهد.

آمار های تکان دهنده

آمارهای کنونی در مورد تنهایی بزرگسالان خیره کننده است. بیش از 58 درصد از بزرگسالان آمریکایی خود را تنها می دانند، حتی زمانی که در یک رابطه هستند. گفته می شود که افراد جوان دو برابر بیشتر از افراد مسن احساس تنهایی می کنند و 79 درصد از افراد بین 18 تا 24 سال ادعا می کنند که احساس تنهایی می کنند. به طور مشابه، 42 درصد از بزرگسالان 18 تا 34 ساله در مقایسه با تنها 16 درصد از افراد 55 ساله یا مسن تر، همیشه احساس تنهایی می کنند.

این آمار معرف میانگین‌هایی است که در حال حاضر در ایالات متحده مشاهده می‌شود. میزان و درصد افرادی که در دوران کودکی مورد سوء استفاده قابل توجهی قرار گرفته‌اند، ترک کرده‌اند یا نادیده گرفته شده‌اند، احتمالاً نسبت‌های بیشتری از تنهایی را گزارش می‌کنند.

احساس عمیق تنهایی معمولاً در تاریخچه غفلت عاطفی دوران کودکی گزارش می شود. علائم تروما و تنهایی بزرگسالان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تنها ماندن را یک مشکل می دانند و نیاز دائمی به تحریک یا چیزی که حواس خود را پرت کنند.

در درک خود یا نیازهای عاطفی خود مشکل دارند.

احساس پوچی عمیقی که ممکن است به عنوان "خستگی" نشان داده شود.

احساس بی ارزشی یا نقص مرگبار.

مردم پسند.

مثبت بودن سمی

مرزهای ناسازگار

احساس عمیق شرم یا گناه.

تنهایی می تواند باعث ایجاد تنهایی بیشتر شود!

از آنجایی که براساس نظر مشاور قبل ازدواج و تحقیقات، تنهایی با احساس شرم و احساس "به اندازه کافی خوب نبودن" مرتبط است، بزرگسالانی که احساس تنهایی مزمن را تجربه می کنند می توانند در پنهان کردن آن و یادگیری پنهان کردن آن کاملاً ماهر شوند. به عنوان مثال، بسیاری از کسانی که با احساس تنهایی دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است سعی کنند احساسات آسیب پذیر خود را با مثبت سمی جبران کنند – جایی که «نگران نباش، شاد باش» تبدیل به یک شعار سمی می شود که برای لحظه ای شرم و تنهایی را از بین می برد.

آن‌ها ممکن است افسرده‌تر شوند یا از نظر اجتماعی احساس ناهنجاری‌تر کنند، زیرا مجبورند از یک «نقاب اجتماعی» استفاده کنند که ممکن است احساس تنهایی را تشدید کند. دیگران ممکن است از طریق روابط سطحی، خوددرمانی، یا رفتارهای اعتیادآور یا اجباری، از جمله بازی‌های ویدیویی بیش از حد، حواس خود را پرت کنند.

به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر نشان داد که احساس تنهایی، افسردگی، اضطراب و بی حوصلگی با رفتارهای اجباری بازی در بزرگسالی همبستگی مثبت دارد. این نتایج نشان می دهد که هر چه فرد احساس افسردگی، تنهایی یا بی حوصلگی بیشتری داشته باشد، بیشتر در معرض خطر تمرکز بیش از حد بر روی بازی به عنوان راهی برای جلوگیری از احساسات آسیب پذیرتر است که می تواند فرد را به سمت احساس تنهایی بیشتر سوق دهد.

ترومای کودکی و اختلالات دیگر

ترومای دوران کودکی براساس نظر روانشناسی با بسیاری از اختلالات از جمله فوبیای اجتماعی، اضطراب، افسردگی، PTSD پیچیده و افزایش خطر ابتلا به برخی اختلالات شخصیت ارتباط نزدیک دارد. این پرچم های قرمز ممکن است توانایی فرد را برای اجتماعی شدن موثر کاهش دهد. برخی ممکن است نخواهند دوست پیدا کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است طرد شوند یا مورد آزار و اذیت قرار گیرند و بر احساس ارزشمندی آنها تأثیر بگذارد. کودکانی که آسیب‌های اولیه را تجربه می‌کنند معمولاً در برقراری ارتباط با دیگران با چالش‌هایی مواجه می‌شوند، یا تنها در صورتی احساس می‌کنند که در حال «رفع» یا «کمک کردن» به دیگران هستند. فرد نیازهای خود را نادیده می گیرد و نادیده می گیرد تا نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح دهد.

تنهایی و شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از عواملی که می تواند احساس تنهایی را افزایش دهد شبکه های اجتماعی است. از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی اجتناب از ارتباط واقعی با دیگران را آسان‌تر می‌کنند، بسیاری از بزرگسالانی که با احساس تنهایی دست و پنجه نرم می‌کنند، با «ارتباط» با دیگران در رسانه‌های اجتماعی، تنهایی خود را تقویت می‌کنند. هرچه بیشتر به رسانه های اجتماعی روی بیاوریم تا خلاء ارتباط را پر کنیم، خطر احساس تنهایی بیشتر می شود.

غلبه بر تنهایی

در مورد غلبه بر احساس تنهایی، کیفیت روابط ما از کمیت آن بیشتر است. با یادگیری نحوه تشخیص آنچه که احساس می کنیم، می توانیم شروع به اعتبار بخشیدن به تمام تجربیات عاطفی خود کنیم. از طریق درک بهتر ارتباط ذهن/بدن/احساس خود، به خودمان آموزش می دهیم که نیازهای عاطفی برآورده نشده ما در کجا ممکن است باشد. این به نوبه خود می تواند به ما کمک کند تا احساسات آسیب پذیرتری را که ممکن است عادت به کنار زدن یا تلاش برای اجتناب از آنها داشته باشیم، تنظیم کنیم، که می تواند شامل احساس تنهایی باشد.

سخن پایانی:

امید داریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. اگر با توجه به مطالب بالا، احساس می کنید که نیاز به کمک دارید، بهترین و امن ترین کار، مراجعه به مراکز روانشناسی و صحبت با یک روانشناس حاذق است. کلینیک روانشناسی انتخاب نو بهترین مرکز مشاوره با روانشناسانی متخصص در طول تراپی در کنار شما خواهند بود. اگر این روزها درگیر مسائل ذهنی هستید و زندگی برای شما سخت شده است، بدانید که هر انسانی در زندگی با سختی هایی روبرو هست که می تواند شرایط سختی را روبروی او قرار دهد. صبور باشید و اجازه دهید تا این سختی ها، شما را تبدیل به فردی کند که بسیار قوی و محکم هست. حضور یک درمانگر در سختی های زندگی همچون نوری است که سیاهی ها را تبدیل به نور می کند و موجب می شود تا شما با انگیزه و تلاش بیشتری به مسیر ادامه داد.

 

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3