سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هجده جمله که زندگی عاطفی شما را متحول می کند!

رابطه عاطفی و عاشقانه، یکی از نیاز های اساسی و ضروری هر انسانی است و همانطور که تجربه سالم این رابطه می تواند بسیار کمک کننده باشد، رابطه ای ناسالم نیز می تواند بر عقاید و باورهای انسان آسیب بزند و افراد را با چالش هایی روبرو کند. رابطه عاطفی و عاشقانه، یکی از نیاز های اساسی و ضروری هر انسانی است و همانطور که تجربه سالم این رابطه می تواند بسیار کمک کننده باشد، رابطه ای ناسالم نیز می تواند بر عقاید و باورهای انسان آسیب بزند و افراد را با چالش هایی روبرو کند. داشتن یک رابطه عاطفی سلم می تواند بر رشد همه جانبه انسان اثر بگذارد. رابطه عاطفی سالم اتفاقی است که بر اساس روانشناسان قبل ازدواج باید ساخت و مساله ای انتسابی نیست. در این مسیر باید همیشه پویا بود و دست از تلاش برنداشت. به علت مهم بودن این موضوع، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جملاتی بپردازیم که بیان آنها و آگاه از آنها می تواند بسیار اثر گذار باشد و رابطه را به سمت صحیحی هدایت کند. این جملات را می توان در اکثر ارتباطات استفاده کرد چرا که صرفا مربوط به رابطه عاطفی نیست و آنها را با کمی تغییر، می توان مورد استفاده قرار دارد و روابط فردی و بین فردی خویش را توسعه داد و احساس رضایت کرد.

بررسی جملاتی که می تواند رابطه عاطفی شما را متحول کند:

یک) تو همراه خوبی هستی: در یک رابطه سالم، زوجین با یکدیگر صادق هستند. آنها به یکدیگر بی احترامی نمی کنند و صادقانه به یکدیگر ابراز علاقه می کنند. آنها اگر از بودن کنار یکدیگر لذت می برند، آن را بیان می کنند و به هم اعتماد دارند.

دو) ممنونم بابت درست کردن شام: گفتن جزئیات می تواند رابطه را قوی کند. برای مثال اگر خود شما ببینید که شخصی به جزئی ترین رفتارهای شما توجه می کند فکر نمی کنید که او به علت اهمیتی که به شما می دهد این توجه را نشان می دهد؟ هر چه توجه و تمرکز ها جزئی تر باشد، بنای رابطه محکم تر خواهد بود

سه) ممنونم که خونه رو ساکت نگه داشتی تا بتونم با آرامش بخوابم: این جمله نیز، مصداق یکی از توجه به جزئیات است. شما می تواند جملاتی بسیاری را جایگزین کنید و سپاس گزار شریک عاطفی تان باشید.

چهار) سری بعد هم میام دنبالت تا با هم باشیم: اگر در لحظه ای نسبت به کار یا رفتاری احساس خوبی دریافت می کنید؛ حتما آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. براساس نظر متخصص مشاوره خانواده و روانشناسان، مهم ترین عاملی که می تواند یک رابطه را حفظ کند، رابطه و ارتباط برقرار کردن است پس سعی کنید احساسات خود را بیان کنید و پارتنر خود، در مورد آنها صحبت کنید.

پنج) بنظرم بهترین ویژگی تو اینه...

شش) بهترین خاطره من از روز عروسیمون (یا هر مراسمی که برای شما خاص و ویژه است) اینه:

هفت) تو رو که میبینم نفسم بند میاد: اگر واقعا اینطور احساس می کنید، چرا باید سکوت کنید و این احساس خوب را منتقل نکنید؟

هشت) ممنونم که امروز کمکم کردی: یکی از مهم ترین عواملی که موجب استحکام یک رابطه می شود، همکاری و مشارکتی است که زوجین با یکدیگر دارند. البته به این نکته توجه داشته باشید که در رابطه باید فردیت را حفظ کرد و جدا از "ما" به "من" نیز فکر کرد چرا که رها کردن خود و تنها تکیه کردن به رابطه دو نفره، خودتان را از خودتان می گیرد و انسان بدون هویت، زندگی سختی را در پیش دارد. با یکدیگر تعامل کنید اما نسبت به زندگی فردی خود نیز، مسئولیت پذیر باشید و آن را ببینید.

نه) بهترین خاطره ای که امسال با تو داشتم اینه:

یازده) تو با بودنت زندگیم رو پر از نور و آرامش کردی: چه چیزی زیبا تر از تشکر کردن و ابراز علاقه می تواند یک رابطه را مستحکم کند؟

دوازده)  من خیلی بهت افتخار می کنم: براساس نظر مشاور روانشناس و روانشناسان خانواده، یکی از مهم ترین عواملی که موجب بقای یک رابطه می شود این موضوع است که زوجین، احساس کافی بودن می کنند. در یک رابطه سالم زوجین به یکدیگر به عنوان یک انسان که عقاید و علایق متفاوتی دارد احترام می گذارند و افتخار می کنند.

چهارده)  بهترین سفری که داشتیم از نظر من ...: تکرار مکرر لحظات، موجب می شود تا سختی ها را آسان تر سپری کرد و با صبوری منتظر لحظات خوب ماند.

پانزده)  ما باید خاطرات زیادی را باید یکدیگر بسازیم: تکه های پازل یک رابطه توسط خاطرات و لحظات گوناگون ایجاد می شود. چه چیزی بهتر از اینکه این پازل را با لحظات ناب و بکر زیبا کرد؟

شانزده)  ممنونم که خونه رو مرتب و تمیز کردی: با سپاس گزاری و شکر نعمت است که می توان لحظات شیرین بیشتری را خلق کرد.

هفده)  من هنوزم عاشق اولین قرارمونم، یادم میاد که: یک رابطه سالم از لحظات مختلفی ساخته می شود که برخی تلخ و برخی دلچسب و زیبا هستند. با تکرار لحظات زیبا، می توان رابطه را با طراوات و تازه نگه داشت.

هجده) من عاشق اینکاریم که انجام میدی: در یک رابطه خوب، زوجین به راحتی نسبت به یکدیگر ابراز علاقه می کنند البته که هر فردی می تواند دارای تیپ شخصیتی متفاوتی داشته باشد و به گونه ای متفاوت ابراز علاقه کند و نکته مهم بیان احساسات است چه کلامی باشد و چه غیر کلامی!

سخن پایانی:

امیدواریم که جملات بالا برای شما کمک کننده باشد و موجب شوند تا بیشتر از قبل نسبت به خود و احساسات پارتنر زندگی تان، آگاهی پیدا کنید و با بصیرت یک زندگی عاشقانه و سالم را پیش ببرید. جدا از جملات بالا که می تواند بسیار کمک کننده باشد، اما اگر رابطه ی شما در شرایطی است که چندان جایگاه مساعدی نیست، بهترین و امن ترین کاری که می توانید انجام دهید، مراجعه به یک مرکز مشاوره خوب است تا با کمک درمانگرانی حرفه ای، زندگی خود را به پیش ببرید. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با مدیریت خانم دکتر نسرین باقری و آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. فراموش نکنید که رابطه خوب ساختنی است و با کمک یک درمانگر حرفه ای می توانید رابطه ای را تجربه کنید که لیاقت آن را دارید و با آن احساس امنیت می کنید.

نویسنده: محدثه بیاتی

آدرس: قیطریه، بلوارکاوه جنوب، نرسیده به دولت، نبش اخلاقی غربی پلاک 29

 

تلفن : 22593216 – 22795735