سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهتر است تا پشت گوش انداختن را متوقف کنید و زندگی کنید!

هر انسانی براساس تجربیات خود، ترسهایی را تجربه می کند که به تدریج آن ترسها او را کنترل می کنند. برای داشتن یک زندگی خوب باید توانست تا با ترسها روبرو شود و آنها را حل کرد.هر انسانی براساس تجربیات خود، ترسهایی را تجربه می کند که به تدریج آن ترسها او را کنترل می کنند. برای داشتن یک زندگی خوب باید توانست تا با ترسها روبرو شود و آنها را حل کرد. مسائل دورنی موضوعاتی نیستند که به تدریج و با کمک زمان از بین بروند و حتما نیاز هست تا فعالانه با آنها روبرو شد و دست به اقدام زد. به علت مهم بودن این موضوع و نیاز به مشاور روانشناس برای روبرو شدن با این نگرانی ها و ابهامات، قصد داریم تا در این مقاله بگوییم که چه مواردی را باید متوقف کنیم تا بتوانیم زندگی آرام تری را تجربه کنیم.

یک) به اطرفیان خود بگویید که آنها را دوست دارید: صداقت؛ یکی از موارد مهمی که نشان دهنده سلامت روان است. شما به عنوان یک انسان قرار نیست که از همه راضی باشید و همه را دوست داشته باشید بلکه قرار است اگر فردی با معیار های شما هماهنگ نیست از او فاصله بگیرید و اگر شخصی را دوست دارید محبت خود را ابراز کنید و قدردان بودن او باشید.

دو) عذر خواهی کنید زمانی که اشتباهی می کنید: اگر منتظر این هستید که روزی برسد که هیچ اشتباهی نکنید؛ متاسفانه آن روز هیچ گاه نمی آید! شما به عنوان یک انسان گاهی اشتباه می کنید، گاهی شکست می خورید، بعضی وقتها قضاوت می کنید و... در واقع جدا از کاری که انجام میدهید؛ مهم این است که اگر رفتار شما اشتباه باشد بعد از آن چه می کنید؟ آیا طلبکار می شوید یا سعی می کنید تا همدلی کنید؟

سه) اگر به چیزی نیاز دارید آن را درخواست کنید: لطفا منتظر نباشید تا دیگران ذهن شما را بخوانند و براساس میل و خواسته شما رفتار کنند یک فرد بزرگسال درخواست می کند و بدون اینکه خجالت بکشد می گوید که به چه چیزی نیاز دازد؟

چهار) تصمیم های مهم و بزرگ بگیرید: هر انسانی منحصر به فرد است و مهم ترین هدف هر انسان در زندگی این است که تلاش کند که هر روز بیش از قبل با خود واقعی خویش روبرو شود و برای بهتر شدن تلاش کند.

پنج) لباس مورد علاقه خود را بپوشید: مهم نیست از نگاه دیگران چاق بنظر می رسید یا لاغر، مهم نیست از نگاه دیگران چه لباسی مناسب است یا نیست، بلکه مهم این است که شما چه چیزی دوست دارید و چگونه احساس راحتی می کنید. اگر با لباس قرمز احساس زنده بودن می کنید آن را بپوشید و زندگی را زیست کنید.

شش) برای خود حد و مرز قرار بدهید: براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده و تحقیقات یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت داشتن خود تنظیمی است. به همین دلیل ایجاد حد و مرز و خود تنظیمی برای لمس موفقیت می تواند بسیار کمک کننده باشد.

هفت) گریه کنید: اگر ناراحت هستید و روزهای سختی را می گذرانید فکر نکنید که قوی بودن مساوی است با بی  حسی. به خود اجازه دهید تا هیجانات خود را ببینید، اگر شاد هستید بخندید و اگر احساس غم می کنید گریه کنید.

هشت) کارهایی را انجام دهید که برای شما لذت بخش است: براساس نظر مشاور ازدواج خوب برای داشتن رابطه ای سالم باید کارهایی را انجام داد که از نگاه و طرف مقابل لذت بخش و قابل قبول است. زندگی فرصت کوتاهی است و باید تلاش کرد تا عمر را در کنار افرادی گذراند که آنها را دوست داریم و کارهایی را انجام داد که برای ما لذت بخش است.

نه) با افرادی وقت بگذرانید که به آنها اهمیت می دهید: اگر فردی را دوست دارید به احساسات و نیاز خود احترام بگذارید و وقت های مخصوصی را به او اختصاص دهید.

ده) خودتان را ببخشید: هر انسانی زمانی زندگی خود را مرور می کند، با صحنه و اتفاقاتی روبرو می شود که برای او تلخ و ناراحت کننده است. اما بدون چشم بستن از گذشته نمی توان به سمت آینده قدم برداشت. شما نمی توانید خود را بابت اشتباهات تان در گذشته سرزنش کنید و توقع داشته باشید که به سمت آینده حرکت کنید.

یازده) خودتان را بابت چیزی که هستید بپذیرید: شما خودتان هستید با احساسات و نیازهای منحصر به فرد خودتان و قرار نیست که این ویژگی نمایانگر خوب یا بد بودن باشند، بلکه تنها نشان دهنده این هستند که هر انسانی با فردی دیگر متفاوت است و هر فردی باید مسیر خود را طی کند. به خود احترام بگذارید و سعی کنید به جای سرکوب کردن احساسات خود آن ها را ببینید.

سخن پایانی:

اگر بعد از خواندن این مقاله فکر می کنید که نیاز به صحبت کردن با یکدیگر درمانگر دارید، به شما پیشنهاد می کنم حتما به یک درمانگر حرفه ای و حاذق مراجعه کنید و از درمان شدن لذت ببرید. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در این زمینه کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که می تواند با داشتن درمانگران حرفه ای، در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. اگر این روزها احساسات ناراحت کننده، شما را از پای درآورده اند؛ بدانید که شاید این احساسات برای شما تازگی داشته باشند و برایتان عجیب باشند یا حتی فکر کنید که تنها شما درگیر چنین مسائلی هستید اما از نگاه یک روانشناس حاذق، هیچگاه اینگونه نیست، چراکه طبیعتا شما اولین مراجع او نیستید به همین دلیل به علم اعتماد کنید و اجازه دهید تا درمانگر به شما کمک کند. به خودت و درمانگرتان فرصت دهید و بگذارید تا زندگی را آنطوری که هست زیست کنید. در اتاق درمان با ترسها و آسیبهای خود روبرو شوید و زندگی خودتان را خودتان اداره کنید. اجازه ندهید تا ترسهای تان زندگی کردن را از شما بگیرند. درست است که زندگی سخت است و فراز و نشیب های خود را دارد اما به شما قول می دهم اگر با آنها روبرو شوید و به سمت خوب شدن قدم بردارید زندگی روی خوب خود را به شما نشان می دهد و هیجانات منفی و ناخوشایند از شما دور می شوند و شما احساس زنده بودن می کنید. در نتیجه اجازه دهید شما زندگی خود را کنترل کنید نه اینکه ترسهای تان شما را کنترل کنند.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن: 22593216 – 22795735 

آدرس: قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3