سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با کمک روانشناس متخصص به درمان وسواس بپردازید.

 

وسواس اختلالی عذاب آور برای کسانی می باشد که دچار آن هستند و به خاطر فشار های روانی حاصل از آن به درمان وسواس نزد یک روانشناس متخصص نپرداخته اند. افکار یا اعمالی که از سر اجبار می باشد و فرد به خاطر حصول آرامش آن را انجام می دهد وسواس نامیده می شود. بسیاری از روانشناسان در بهترین مراکز روانشناسی معتقد هستند کسانی که دچار اختلال وسواس هستند از اجبار ناشی از فشارهای روانی عملکرد های خود را تنظیم می کنند و نیاز به حمایت خانواده و نزدیکان دارند ، این افراد چنانچه تحت درمان روانشناسی قرار گیرند قادرند به زندگی طبیعی خود بازگردند.

کسانی که وسواس دارند به چه فکر می کنند؟

معمولا کسانی که دچار وسواس هستند از استرس و اضطراب رنج می برند این افراد دائما یا دچار نگرانی برای آینده و سلامت نزدیکان خود هستند و یا احتمال بروز بیماری و گرفتن میکرب از محیط دارند. این افراد از ترس از دست دادن چیزهایی که به آن علاقه دارند و یا ممکن است از دست دادن آن حیات آنها را دچار مشکل کند وحشت دارند. مشاور روانشناس معمولا این افراد را بیش از اندازه پایبند به عقاید و اصول می دانند و این فشار باعث ایجاد افکار فشار زایی می باشد که خشم این افراد را برانگیخته می کند . در کسانی که برای درمان وسواس مراجعه می کنند بسیاری افراد دچار تمایلات غیر طبیعی جنسی و تصاویر مزاحم ذهنی می باشند که احساس می کنند باید با کمک دکتر روانشناس آن را کنترل نمایند تا به نزدیکان خود آسیب نرسانند.

دکتر مشاور در کلینیک روانشناسی انتخاب نو برای درمان وسواس به افراد پیشنهاد می کنند تا از روشهای زیر کمک بگیرند:

-         ورزش کردن یکی از راه هایی می باشد که افراد می توانند با کمک آن فشار وسواس را در خود کاهش دهند. در واقع تعامل انساس با محیط طبیعی نه تنها بر روحیه افراد اثر می گذارد بلکه سلامت جسمی افراد می تواند به سلامت روحی آنها بی انجامد. ورزش کردن می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب در افراد می گردد.

-           برای درمان وسواس مشاور روانشناس به افراد پیشنهاد می کند تا برنامه خواب مرتبی داشته باشند، کمبود خواب تاثیر زیادی بر استرس و اضطراب دارد . افرادی که دچار کمبود خواب هستند برای درمان وسواس حتما توسط روانپزشک تحت درمان دارویی قرار می گیرند.

-         کسانی که دچار وسواس هستند بر طبق نظر بهترین مشاور در مرکز مشاوره بهتر است ارتباط خود را با نزدیکان حفظ نمایند و در جمع خانواده و دوستان حاضر شوند تنهایی باعث شدت گرفتن افکار وسواسی می گردد و دور شدن از اجتماع و انزوا را همراه دارد.

درمان وسواس در مرکز مشاوره انتخاب نو زیر نظر بهترین متخصیین روانشناس انجام می گیرد تا افراد بتوانند با کمک بهترین ها به زندگی طبیعی خود بازگردند.

نویسنده: غزاله البهشتی