سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفند های طلایی برای کسانی که تازه زندگی مشترک را آغاز کرده اند!

 

زندگی مشترک با چالش های زیدی رو به روست و به همین دبیل تلاش برای خوب نگه داشتن آن امری ضروری است و اگر به آن از همان ابتدا بی توجه باشید مشکلات شدید تری را بعدا تجربه خواهید کرد. به همین دلیل برای رهایی از مشکلات و چالش های شدید تر رعایت کردن موارد و ترفند هایی که در ادامه ذکر می کنیم ضرورت دارد.

اگر احساس می کنید نسبت به همسرتان برتری دارید ، بهتر است در افکارتان تجدید نظر کنید.    

مراکز مشاوره این نکته را مهم می داند که افراد باید در زندگی مشترک قدردان هم باشند و نباید افراد خودخواهانه برخورد کنند و افراد باید با همسرشان مهربان تر و سخاوتمندانه تر رفتار کنند و فردی متواضع باشد و این متواضع بودن به معنای نادیده گرفتن نیاز ها و عزت نفس خود نیست و نباید انتظار داشته باشد که طرف مقابل او را شاد و خوشبخت کند و بلکه سعی کند در زندگی مشترک همسری دوست داشتنی و قانع باشد.

مهارت حل اختلاف را یاد بگیرید.

مطالعات روانشناسی نشان می دهد مهارت حل اختلاف ، تفکر منطقی و منظمی با خود به همراه دارد و به فرد کمک می کند تا هنگام رو یا رویی با مشکلات و اختلاف ها ، راه حل های متعدد را جست و جو کرده و پس از آن بهترین آن را انتخاب نماید و در صورتی که موثر نباشد از راه حل های دیگر برای حل مشکل خود اقدام کند . در زندگی مشترک به دلیل وجود تفاوت ها امکان رو به رو شدن با مشکل ها بسیار است و از این رو باید از همین روش در حل مشکلات و بازگشت حالت آرامش به زندگی مشترک هر دو نفر تلاش کنند زیرا تلاش یک طرفه کافی نمی باشد.

تمایل داشتن به رابطه ی جنسی:

در ابتدای زندگی ،تمایلات جنسی زوجین زیاد است اما با گذشت زمان و افزایش سن از میزان آن کاسته می شود . روابط جنسی از مسائل مهم زندگی مشترک می باشد ، مرد یا زنی که بدون توجه به نیاز جنسی دیگری نسبت به مسائل جنسی بی تفاوت باشد یا به اختلالات جنسی ، نا توانی جنسی ، بی میلی جنسی و سرد مزاجی مبتلاست.

 مشاور خانواده می گوید بی توجهی به این موضوع باعث می شود به روابط بین زن و شوهر آسیب زیادی وارد شود و حتی ممکن است دلزدگی اتفاق بیفتد و عصبانیت و افسردگی را به همراه داشته باشد . زوجین باید درباره ی این مسئله با یکدیگر صحبت کنند و از علایق یکدیگر مطلع شوند و بتوانند نقاط مشترکی را ایجاد کنند تا به تفاهم برسند و یا در صورتی که از اختلالی رنج می برند به درمان آن اقدام کنند.

نیاز های زنان و مردان چیست ؟

 موفقیت در رابطه زمانی خواهد بود که بتوانیم علاقه ی خود را به دیگران ابراز کنیم و آن را دریافت نماییم . زنان نیاز به توجه دارند و زمانی که نباشد دچار رنجش خواهند شد مرد ها اگر نیاز به توجه همسر خود را مهم بدانند از زندگی زناشویی خود لذت خواهند برد اما در غیر این صورت کشمکش و تعارض زیادی را تجربه خواهند کرد . روانشناسی نشان می دهد که علاوه بر آن اگر کسی بتواند تفکرات و احساسات خود را بازشناسد باید ابتدا خود را به همسرش بشناساند . آگاهی از این تفکرات باعث آشنایی بیشتر می گردد حتی اگر بین آن دو تفاوت زیادی وجود داشته باشد . وقتی کسی شخص مقابل خود را درک می کند ، یعنی نظرات و عقاید او را گوش داده و قبول می کند ، بدون آن که قضاوت کند و یا آن ها را بی ارزش بداند.

صداقت

مشاور خانواده تاکید دارد هر فردی از طرف مقابلش توقع دارد که در زندگی مشترک صادق و راستگو باشد . عدم صداقت و دروغگویی به مرور زمان بین زوجین فاصله ایجاد می کند و اعتماد فرد را کمتر می کند . به همین دلیل صداقت و راستگویی از موارد مهم دیگر یاست که زوجین باید به آن آگاه باشند.

اطمینان و امنیت

همه ی ما می خواهیم که احساس تمنیت داشته باشیم و به همین دلیل تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض دردهای جسمانی و روانی اجتناب می کنیم و هر فردی نیاز دارد که این احساس امنیت و اطمینان را تجربه کند. میزان نیاز به امنیت در افراد متفاوت است. در رابطه اگر شما بدانید که همسرتان از رفتار مشخصی ناراحت می شود و این موضوع برایتان قابل پیش بینی باشد احساس بهتری خواهید داشت. اما اگر همسرتان گاهی نسبت به یک رفتار مشخص از سوی شما واکنش تند و در موقعیتی دیگر دقیقا به آن هیچ واکنشی نشان ندهد این غیر قابل پیش بینی بودن او باعث عدم اطمینان در شما برای نشان دادن واکنش مناسب به رفتار او می شود و این برای شما آزاردهنده خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز مشاوره در ارتباط باشید