سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا در رابطه عاطفی شکست می خورید؟نظر مشاوران رکز مشاوره در این ز

 

روابط زناشویی یک رابطه پیچیده و سرشار از مسائل ریز و ظریف است، مسائلی که اگر رعایت نشوند به یک مشاجره بزرگ تبدیل می شود که در ادامه به همین مسائل توجه می کنیم.

تو همان ادمی نیستی که عاشقت شدم.

مطالعات مرکز مشاوره نشان می دهد که این مسائل را به عنوان یک عنصر گذرا و ناپایدار تصور نکنید زیرا که واژگان و جملاتی که یک فرد استفاده می کند نشان از تصور و تفکری است که در سر دارد این که همسرتان نسبت به شما جه تصوری دارد و درباره شما چه فکری می کند. داشتن یک رابطه سالم مستلزم ادراکات دو طرفه است و یک نفر نمی تواند به تنهایی رابطه را بچرخاند زیرا که خسته کننده و تنش زا خواهد بود.

وجود عادت های مخرب به دلیل نا آگاهی : 

ممکن است بگوییم که این اشخاص بیشتر آگاهی ندارند از این که چطور به گونه ای موثر ارتباط بر قرار کنند و همین امر کافی است تا به آن ها نشان دهیم چطور رفتار می کنند و چطور می توانند عملکردی بهتر داشته باشند . برای مثال برخی از اشخاص که با تمام وجود قدردان همسرشان هستند ، هرگز حتی یک کلمه ی تشکر آمیز بر زبان نمی آورند چون درک نمی کنند که بروز حس حمایت و قدر شناسی چقدر مهم است . با استفاده از اطلاعات می توان عادت های مخرب ناشی از نا آگاهی را درمان کرد .

نبود عشق از همان ابتدا:

طبق نظر مشاور قبل ازدواج بسیاری از زوج های امروزی قبل از ازدواج و تعهدات زندگی مشترک عاشق می شوند اما برخی دیگر زندگی مشترک را بدون هیجانات عاشقانه شروع می کنند . آن ها ممکن است با هم بمانند زیرا زمان مناسب برای تشکیل خانواده فرا رسیده است یا از رابطه ی قبلی خود آسیب زیادی دیده است و یا بارداری نا خواسته رخ داده است . و گاهی حتی بدون ایجاد شالوده یک احساس عاشقانه عمیق رو هنگام گذار از یک دوستی صمیمانه ی به حد کافی خوب و ورور به یک زندگی متعهد ، با دلسردی ها و نا امیدی ها مواجه می شوند . و هر دوی آن ها و یا یکی از آن ها می تواند منجر به الگو های دشوار تعامل شود . الگو هایی که بر روی جدایی عاطفی و نا امیدی سر پوش می گذارند.  

مخفی کاری : 

یکی از ارزش های زن و شوهر بالغ ، در حوزه ی زندگی زناشویی شان ، گفت و گوی مداوم است و وقتی کاری را انجام می دهند با شرح جزییات مفید ، همسر خود را قانع می کنند . این دو به حل مسائل و مشکلات زندگی می پردازند و حق یکدیگر می دانند که هر یک در حیات خلوت همدیگر آمد و شد داشته باشند . پاسخگویی جزئی از اجزای خانواده ی امروزی است . زن یا مرد حد و مرز خود را در این پرسش و پاسخ از یکدیگر تعیین می کنند . زن یا مرد حتی پیش از پاسخگویی ، به طور خودکار به اطلاع رسانی به همسر خود تلاش می کند و هیچ گاه مخفی کاری را جز ارزش های زناشویی خود جا نمی زنند . زندگی طبیعی در چارچوب روابط زناشویی سالم بر روراستی و شفافیت استوار است و به وسیله ی آن یکدیگر را خوشحال و شاد می کنند و به همین دلیل آن را از بین نمی برند .

 

سرزنش:

گفته های روانشناس خانواده نشان می دهد که برخی از افراد ناراحتی خود را با انتقاد شروع می کنند و به سرزنش می رسانند. سرزنش و تحقیر عوامل مهلکی هستند که در ذهن طرف می ماند و باعث دوری عاطفی دو طرف می شود. زمانی که مرد را زیاد سرزنش کنید به او پیام را می دهید که توانایی و قدرت مردانگی ندارد.

 

در زندگی یک زن و مرد مشاجره وجود دارد ولی این که چگونه آن را مدیریت کند هنر است. شما هر چقدر هم به مهارت های اساسی بلد باشید و اطلاعات خود را بالا ببرید در رابطه تان به مشکل خواهید خورد و گاهی به اختلاف دچار خواهید شد. و اگر که بدانید چگونه این اختلاف را مدیریت کنید باعث شارژ و بهتر شدن رابطه تان خواهد شد.

 

این نکته را فراموش نکنید که احساسات همسرتان دارای ارزش است و در واقع بیان احساساتمان انتقال اطلاعات است و هر چقدر که در بیان احساساتتان موفق عمل کنید ارتباط بهتری را برقرار خواهید کرد و تمام این ها لازمه داشتن تفاهم در زندگی مشترک است. حتی اگر با احساسات همسرتان مخالف هستید باز هم باید به او احترام بگذارید و آن را بی ارزش تلقی نکنید. همانطور که گفتیم رابطه ای موفق است که دوسویه باشد و به این صورت نباشد که طرفین بخواهند به زور حرفشان را به کرسی بنشانند زیرا که تفتهم به معنای داشتن شباهت ها نیست بلکه احترام گذاشتن به تفاوت هاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.