سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامدهای رابطه جنسی سالم بر اساس گفته ی مشاوره خانواده چیست؟

 

 پیامد های رابطه جنسی سالم و داشتن رضایت جنسی می توان به پیشگیری از بروز اختلالات و انحرافات جنسی و کاهش امار طلاق اشاره کرد. و می توان گفت که رضایت جنسی علاوه بر اثار فردی آثار اجتماعی نیز دارد

مشاوره خانواده نشان می دهد که رابطه ی جنسی ، چیزی است که پیوند زناشویی را از سایر انواع متمایز می کند . ممکن است دوستانی داشته باشید که با آن ها رابطه ی احساسی دارید و بسیاری از افراد دیگر که آن ها را دوست دارید اما فقط با همسرتان است که رابطه ی جنسی دارید و به همین دلیل تاثیر بزرگی در زندگی انسان ها دارد.

شادمانی و رفع افسردگی:

از مهم ترین اثار روانی رضایت جنسی کاهش احتمال ابتلا به افسردگی و افزایش اعتماد به نفس است. همچنین نشاط و شادابی و پیشگیری از بروز پرخاشگری و عصبانیت در زن و شوهر از دیگر اثار روانی رضایت جنسی است. در واقع، از پیامدهای جدی نارضایتی جنسی در همسران افسردگی است که در بیشتر تحقیقات به ان اشاره شده است.

ارتباط عاطفی سالم و ثبات زناشویی:

طبق مطالعات مراکز مشاوره رضایت جنسی بالا موجب افزایش کیفیت زندگی زناشویی شده و در نتیجه، به افزایش ثبات زناشویی در زندگی می انجامد و از پیامد های رابطه جنسی سالم می توان به رضایت زناشویی و استواری نظام خانواده و جلوگیری از نزاع و اختلافات خانوادگی اشاره کرد.

وجود ارتباط سالم عاطفی بین همسران بسیار مهم است. ارتباط وسیله ای است که با آن دو نفر یکدیگر را می سنجند و در ساده ترین مفهوم ارسال و دریافت پیام است. و بنابراین می توان گفت که ارتباط زناشویی فرایندی است که در آن زن و شوهر به صورت کلامی و غیر کلامی مثل گوش دادن، حالت چهره و ... با همدیگر تبادل احساسات و افکار را انجام می دهند. مجموعه ای از سبک های ارتباطی مثبت مانند بیان همدلانه و مناسب احساسات، فهم و درک همسر، با رضایت آن ها از زندگی مشترکشان بسیار رابطه مهمی دارد.

رضایتمندی از زندگی:

در نظریه های مبتنی بر رضایت جنسی و زناشویی، رابطه جنسی مهم ترین علت تعیین کننده رضایت از زندگی زناشویی شناخته می شود و در تحقیقات فراوانی به تاثیر رضایت جنسی در رضایت زناشویی اشاره شده است. و در واقع می توان گفت که رضایت از زندگی زناشویی از مهم ترین اثار رضایت جنسی است که همسران در رابطه خویش احساس و تجربه می کنند.

  ارضای نیاز ها:

به این معنا که طرفین رابطه نسبت به ارضای نیاز های روانشناختی جسمی یکدیگر حساس باشند و برای رفع نیاز های یکدیگر  به شکل متقابل تلاش کنند و از آن غافل نشوند و یا نادیده نگیرند و در این صورت است که می توانند نیاز هایشان را رفع کنند و حال بهتری را تجربه کنند.

نگرش مثبت به رابطه :

مشاوره قبل از ازدواج نشان می دهد که اخلاق خوب در محیط زندگی، نه تنها انسان را از انواع نگرانی ها حفظ می کند، بلکه عامل بسیار موثری برای پیروزی بر مشکلات و دشواری ها است. ازدواج، ورود به مرحله جدیدی از تعامل بوده که در آن زوجین از معاشرت هم صمیمی می شوند و افکار آن ها به هم نزدیک و برنامه های زندگی آن ها مشخص می شود و در آن به تفاهم می رسند. زمانی که زوجین با هم مشکل جنسی نداشته باشند و این نیاز به خوبی در ان ها رفع شود کمتر دچار تعارض در این زمینه می شود و اعتماد به نفس آن ها در رابطه بیشتر می شود و همدلی، حس خوب و درک بیشتری را نسبت به هم تجربه می کنند.

صمیمیت جنسی چه نقشی در زندگی فرد دارد؟

زوجین باید ابعاد مختلف صمیمیت را در بین خودشان ایجاد کنند که یکی از آن ها صمیمیت جنسی است. لازمه صمیمیت جنسی، نیاز به ارتباط و در میان گذاشتن احساسات، آرزو ها و ... است که ماهیت جنسی و جسمی دارند. هدف از صممیت جنسی ارضای تمایلات جنسی از طریق فعالیت های جنسی هستند. افراد مختلف نیاز های متفاوتی برای صمیمیت جنسی دارند و آن نیاز ها، چگونگی درک آن ها از رفتار جنسی شان را متاثر می کند. اگر زوجین می خواهند رابطه رضایتمندانه داشته باشند باید به طور شفاف درباره رابطه جنسی شان صحبت کنند و یک روش ساده برای ایجاد صمیمیت بیان شفاف و واضح است یعنی افراد بتوانند احساسات و علایق خود را در مورد مسائل جنسی با همسرشان در میان بگذارند و بدون هیچ ترس و خجالتی آن را بیان کنند. همه ی مواردی که مطرح کردیم می تواند به شما در جهت داشتن رابطه جنسی مطلوب با همسرتان کمک خواهد کرد که برای کسب آگاهی بیشتر می توانید با مراکز مشاوره در ارتباط باشید و در صورت وجود مشکل و یا بیماری آن را درمان کرده و از رابطه خود لذت ببرید و پیامد های مطلوب آن را نیز دست یابید. در صورت عدم توجه به این موضوع پیامد های منفی آن در زندگی مشترک بسیار واضح خواهد بود . هر یک از زوجین در مقطعی از زندگی ممکن است که با مشکلات جنسی رو به رو شوند و بهتر است که دلایل آن را شناسایی و درمان نمایند .