سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 نشانه پایان زندگی مشترک و تصمیم به جدایی!

تجربه کردن و بودن در یک رابطه عاطفی، می تواند از جهات بسیاری برای یک انسان مفید و سازنده باشد. انسانهای برای ادامه زندگی نیاز به حس دلبستگی و تجربه عشق دارند.

 

تجربه کردن و بودن در یک رابطه عاطفی، می تواند از جهات بسیاری برای یک انسان مفید و سازنده باشد. انسانهای برای ادامه زندگی نیاز به حس دلبستگی و تجربه عشق دارند. البته که این موضوع به این معنا نیست که اگر شما در یک رابطه عاطفی نیستید، یعنی یک جای کار می لنگد و شما نمی توانید یک زندگی معمولی را تجربه کنید! بلکه براساس اطلااعات بدست آمده از مشاوره خانواده و مطالعات، منظور این است که بودن یک رابطه عاظفی سالم؛ می تواند بار مشکلات و مسائل شما را کمتر کند و برعکس آن بودن در یک رابطه عاطفی ناسالم می تواند، بسیار عذاب آور باشد و نه تنها مسیر زندگی را سخت تر کند بلکه شما را از اهداف و آرزوهایتان نیز دور تر می کند و موجب می شود که فراموش کنید که واقعا چه چیزی را می خواستید؟! موضوعی که برای مقاله امروز انتخاب کردیم، بررسی 6 نشانه که یک پرچم قرمز هشتند که نماد اتمام آن رابطه است. این مطلب می تواند به شما یک چک لیست ارائه دهد و تا رابطه خود را مورد ارزیابی قرار دهید و بررسی کنید که اوضاع چگونه هست؟

یک) شروع تند و خشن

نخستین نشانه که طلاق را پیش بینی می کند، شروع بحث است، زیرا 96 درصد از اوقات روش شروع بحث می تواند روشی را که بحث پایان می پذیرد، پیش بینی کند. فرض کنید شما از همسران می خواهید در مورد موضوعی که ناراحت تان کرده صحبت کنید، اگر با لحن تند بگویید که از قصد این کار رو می کنی و میخوای منو ناراحت کنی! یا اینکه بگویید من یوقتا حس می کنم با اینکه برات توضیح دادم که چه چیزایی ناراحتم میکنه، ولی تو باز مجدد اونکارها رو انجام میدی، حس می کنم که قصدی پشتشه. هر دوی این بیانها پشتش یک احساس هست اما نحوه بیان متفاوت، باعث میشه که جوابهای متفاوتی دریافت کرد. موقعی که یکی از همسران بحث را با استفاده ای یک شروع تند و خشن همچون منفی بودن ، اتهام یا تحقیر شروع می کند، بحث اساساً محکوم به شکست خواهد بود. در سوی دیگر، موقعی که یکی از همسران بحث را با استفاده از یک شروع نرم آغاز می کند، بحث به احتمال زیاد سرانجام مثبتی خواهد داشت. اگر این روزها در رابطه تان، خبری از آرامش گذشته نیست و هر گونه ابراز احساسات، موجب دعوا و بحث می شود، حتما از یک درمانگر کمک بگیرید.

دو) شلوغ کاری!

طغیان کردن به این معناست که تعامل منفی همسرتان- خواه در ظاهر عیب جویی، تحقیر یا حتی حالت دفاعی داشتن – بسیار درهم شکننده و موقتی است و معمولا به طرف مقابل یک شوک بزرگ دست می دهد. بسیاری از افراد با بی قیدی یا طفره رفتن ، خودشان را از احساس طغیان کردن محافظت می کنند. این قطع رابطه عاطفی می تواند یکی از همسران را از این احساس شدید منفی محافظت کند، اما در همین زمان می تواند به طلاق نیز منجر شود. انتخاب راه حل ها در یک زندگی مشترک بسیار مهم است. خیلی اوقات اجتناب و دوری، شاید در کوتاه مدت مفید باشد اما در بلند مدت، می تواند آسیبهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

سه) تعامل و ارتباط منفی

یک شروع تند و خشن می تواند بحث همسران را به سقوط در یک مسیر تعامل منفی منتهی کند. براساس نظر مشاوره ازدواج این تعامل منفی می تواند زندگی مشترک را ویران کند و بهم بریزد. در حقیقت، چهار نوع تعامل منفی وجود دارد که برای یک زندگی زناشویی بسیار آسیب زا است. معمولاً این چهار نوع تعامل آرام آرام و به ترتیب وارد قلب زندگی های مشترک می شوند: انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی گرفتن و اشکال تراشی.

چهار) زبان بدن

تغییرات فیزیولوژیکی در بدن همچون افزایش ضربان قلب، ترشح آدرنالین و افزایش فشار خون که همزمان با طغیان کردن است. این تغییرات فیزیولوژیکی در بدن ادامه بحث را غیرممکن می کند، توانایی تان برای پردازش اطلاعات را کاهش می دهد به این معنی که توجه به آنچه همسرتان می گوید سخت تر می شود، حل مساله خلاقانه از پنجره ذهنتان خارج می شود و در خزانه رفتاری تان تنها واکنش های دفاعی و از لحاظ منطقی غیر منطقی باقی می ماند؛ رفتارهایی مانند نزاع (برای مثال: انتقاد، تحقیر و اهانت و غیره) یا گریختن (برای مثال؛ طفر رفتن) بحث برای حل مساله که یکی از همسران یا هر دو را به طغیان کردن منتهی کند، محکوم به شکست است و در نتیجه، مسئله حل نمی شود.خیلی اوقات زمانی که با زندانیان که جرم هاییی مانند قتل انجام داده اند صحبت می شود، آنها می گویند همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و آنها نمی دانند که چرا اینطور شد!

پنج) تلاش هایی که به بن بست میخورند

اقدامات اصلاحی تلاش هایی هستند که به وسیله همسران برای کاهش تعارض و جنگ و درگیری انجام می شوند. یک اقدام اصلاحی می تواند حرکتی ساده همچون خنده یا لبخند یا عذرخواهی باشد؛ هر چیزی که به همسران برای کاهش تنش کمک کند. هر چند، اگر یکی از همسران احساس طغیان کردن و خشم شدید داشته باشد، این اقدامات اصلاحی ناموفق خواهد بود. همسری که احساس ظغیان کردن دارد، خود را از قید بحث رها می کند و اقدامات اصلاحی را بیهوده می سازد. مانند زمانی که یک نفر بسیار خشمگین است و آرامش ما می تواند، خشم او را بیشتر از قبل کند.

شش) خاطرات بد و ناراحت کننده!

آخرین نشانه طلاق موقعی است که همسران گذشته مشترک شان را با یک نگاه منفی و یک تجربه ناخوشایند به یاد می آورند. منفی گرایی بیش از حدی که به این صورت در زندگی مشترک وارد می شود، به درک تحریف شده ای منتهی می شود که می تواند بر گذشته، حال و آینده یک رابطه زناشویی تاثیر بگذارد.

سخن پایانی:

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر احساس می کنید که روزهای سختی را طی می کنید و نیاز به یک درمانگر دارید، بهترین کار، مراجعه به یک کلینیک روانشناسی است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب که اختصاصا در زمینه مسائل خانوادگی کار می کند مرکز روانشناسی انتخاب نو است که با درمانگرانی حاذق و کارآمد، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان می باشد. این را بدانید که بودن یک رابطه سالم و خوب، همانقدر که می تواند سازنده و موجب پیشرفت شود، اتمام یک رابطه ناسالم نیز به همان مقدار می تواند، مفید باشد پس از تغییر نترسید و بدانید که اگر همه چیز خوب بود، شما هیچگاه تصمیم به همچین کاری نمی گرفتید. دست از سرکوب و سرزنش خود بردارید و اجازه دهید تا با کمک یک درمانگر مسیر پیش رو برای شما واضح و مشخص شود.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3