سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند نکته طلایی که می تواند سازنده یک رابطه عاشقانه باشد!

براساس نظر مازلو، روانشناس معروف، یکی از نیازهای اصلی هر انسانی برا بقا و زنده ماندن، عشق و احساس تعلق است.براساس نظر مازلو، روانشناس معروف، یکی از نیازهای اصلی هر انسانی برا بقا و زنده ماندن، عشق و احساس تعلق است. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که عشق را مهم می دانید و برای داشتن یک رابطه خوب و مفید، تلاش می کنید؛ براساس اطلاعات خانواده درمانی و تحقیقات، بدانید شما فردی بالغ هستید. عشق و رابطه خوب نیز، مانند هر چیز ارزشمند دیگری، نیاز به تلاش و مداومت دارد. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک رابطه خوب هستید، این مقاله برای شما می تواند بسیار مفید باشد، پس لطفا تا انتها ی مقاله با ما همراه باشید.

*هرگز از یادگیری در مورد روابط سالم دست نکشید!

این ممکن است یکی از ساده ترین نکات رابطه ای باشد که باید به خاطر بسپارید: به یادگیری و رشد را در رابطه خود ادامه دهید. هر چیزی که می خواهید در آن خوب باشید نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد. بنابراین در جستجوی منابعی که به تحقق آن کمک می کند تردید نکنید! ما همیشه فکر می کنیم که مشاوره زوجین یک ابزار عالی برای زوج ها است. برای مراجعه به مشاوره زوجین نیز نیازی به داشتن "مشکلات" ندارید. به آن مانند تعمیر و نگهداری منظم رابطه  نگاه کنید. این موضوع ساده می تواند رباطه شما را بهبود دهد و به سمت سالم هدایت کند. هرگز از تلاش برای اینکه یک فرد بهتر باشید دست برندارید. مانند یادگیری مداوم در مورد روابط، کار کردن روی خودتان و خواسته های تان می تواند بر روی رابطه تان اثر گذار باشد. آیا می خواهید یک رابطه شگفت انگیز داشته باشید؟ یک شریک عالی باشید!

*با صبر، صداقت و صراحت ارتباط برقرار کنید.

برقراری ارتباط می تواند یکی از سخت ترین موارد در روابط باشد. به نظر ساده می رسد - شما فقط دارید صحبت می کنید، درست است؟ - اما در واقعیت، ارتباطات بسیار ظریف و پیچیده هستند. براساس اطلاعات بدست آمده از سکس تراپی و تحقیقات، بیشتر از کلمات؛ این لحن صدا، زبان بدن و غیره مهم هستند و در یک رابطه عاشقانه، این موضوعات حتی عمیق تر می شوند. بنابراین، یاد بگیرید که چگونه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. ارتباط سالم همیشه به طور طبیعی به ما نمی رسد؛ بنابراین یادگیری نحوه صحبت کردن و گوش دادن به همسرمان چیزی است که به تلاش و تمرین فراوان نیاز دارد. در نهایت، به یاد داشته باشید که ارتباط خوب به صبر، صداقت و صراحت خلاصه می شود.

*به عنوان یک تیم به مبارزه با مشکلات رابطه رسیدگی کنید.

حتی دوست داشتنی ترین، صمیمی ترین و شادترین رابطه ها هم خالی از سختی ها نیستند. چالش ها در روابط طبیعی هستند و بیشتر از آن باید انتظار داشت. براساس نظر مشاور طلاق و ازدواج، مهم نیست که چه اتفاقی برای شما پیش می آید، مهم این است که به یاد داشته باشید که شما و شریک زندگی تان در این امر با هم هستید و شما در یک تیم قرار دارید. حتی زمانی که در یک مشاجره معمولی هستید، یادآوری این موضوع عالی است. شما با هم در تضاد نیستید شما با مشکل در تضاد هستید: شما دو نفر در برابر موضوع هستید که باید تلاش کنید به راه حلی برسید که رابطه شما را حفظ و تقویت کند. این طرز فکر تیمی به شما در طول رابطه کمک می کند و در نهایت به شما کمک می کند تا از برخی درگیری های غیر ضروری نیز جلوگیری کنید. همچنین خوب است که بگوییم، درگیری و چالش ها طبیعی و سالم هستند بلکه این طبیعی نیست که هرگز دعوا نکنید یا هرگز مخالفت نکنید. درگیری سالم، بخش مهمی از یک رابطه طولانی مدت است.

* آسیب پذیری را به عنوان کلید صمیمیت واقعی در آغوش بگیرید.

زیبایی و جادوی بسیار زیادی از توانایی ما برای آسیب پذیری واقعی بیرون می آید. این عنصر آسیب پذیری است که روابط را مقدس ترین و معنادارترین آنها می کند. آسیب پذیری به راحتی به دست نمی آید و پیش زمینه آن، وجود امنیت و اعتماد در رابطه است. یک نقطه برای شروع آسیب پذیری، اولویت دادن به جنبه دوستی رابطه است. دوستان افرادی هستند که از به اشتراک گذاشتن عمیق ترین رازهای شان، ترسی ندارند و می دانند که مورد قضاوت قرار نمی گیرند.

* تعهد همه چیز است.

برای داشتن یک رابطه سالم و موفق، تعهد ضروری و مهم است. بدون وجود تعهد، چه انگیزه ای دارید که وقتی شرایط زندگی سخت می شود، از کنار آنها عبور کنید؟ بدون آن، چگونه می‌توانیم به شریک زندگی مان اعتماد کنیم که در شرایط سخت و طاقت فرسا در کنار ما قرار دارد؟ ترس از تعهد بسیار طبیعی است و یکی از دلایلی که موجب می شود زوجین نخواهند که رابطه شان را جدی کنند همین موضوع می باشد. اما نگران نباشید و بدانید که مانند هر چیزی که با تمرین می توان آن را حل کرد، این موضوع را نیز می توان به خوبی حل نمود و از آن گذر کرد.

سخن پایانی:

اگر در مورد روابط خود سوالاتی دارید و تمایل دارید که یک رابطه امن بسازید، مراجعه به کلینیک روانشناسی مانند مرکز مشاوره انتخاب نو یک تصمیم امن و درست است. تنها کسی که می تواند در سختی ها به درستی شما و پارتنر تان را راهنمایی کند، یک روانشناس حاذق و حرفه است. بدانید که اگر در شرایط مطلوبی نیستید، صبر کنید و از یک روانشناس حرفه ای و علمی کمک بگیرید و به خاطر داشته باشید که پشیمان نمی شوید. به خاطر داشته باشید که برای ساخت یک رابطه خوب، بهترین و امن ترین راه، مراجعه به یک روانشناس و مشورت گرفتن از یک فرد متخصص و کاربلد، می تواند بسیار رهگشا و پور نور باشد.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3