سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیرات تغذیه بر میل جنسی

تقویت میل جنسی با مصرف مواد غذایی از زمان های دور به افراد پیشنهاد می شده . 

تقویت میل جنسی با مصرف مواد غذایی از زمان های دور به افراد پیشنهاد می شده . امروزه علم ثابت کرده که تقویت میل جنسی با مصرف برخی از مواد غذایی امکان پذیر است ، البته باید توجه داشت برخی مشکلات جنسی و سر مزاجی در افراد ریشه روانش و گاها جسمی دارد که باید به سکستراپ مراجعه شده و درمان مناسب اتخاذ گردد . عملکرد  اندام های جنسی توسط غدد درون ریز کنترل می شود . این غدد هورمون های خاصی ترشح می کنند که در رفع مشکلات جنسی و اختلالات نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند . برای اینکه این غدد بتوانند درست عمل کنند ، نیاز به مواد غذایی خاصی دارند . رژیم  غذایی نامناسب می تواند باعث کاهش میل جنسی شود و در مقابل رژیم غذایی مناسب نه تنها باعث کارکرد صحیح بدن افراد بلکه باعث افزایش میل جنسی آنها نیز می گردد . هرچه تغذیه فرد بهتر باشد ، توانایی او در رابطه زناشویی بیشتر می شود . در این مقاله سعی کرده ایم به مواد غذایی مناسب برای افزایش میل جنسی اشاره کنیم و در کنار آن به ارائه اطلاعاتی درباره مواد غذایی که بر کنترل احساسات جنسی موثر هستند به بحث بپردازیم .

مواد غذایی موثر در میل جنسی

-         رژیم های خاص : در کلینیک مشاوره روانشناسی به افراد پیشنهاد می شود تا برای افزایش میل جنسی از رژیم های غذایی خاصی استفاده کنند که در آن سبزیجات ، میوه و غلات وجود داشته باشد . در این رژیم ها معمولا روغن زیتون به جای روغن معمولی پیشنهاد می گردد که باعث سلامتی هر چه بیشتر افراد و افزایش میل جنسی می گردد .

-         استفاده از روی : روی در تخم آفتابگردان ، اسفناج و سیر یافت می شود . روی از جمله آنتی اکسیدان هایی است که برای تولید تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم لازم است . روی باعث می شود تا خستگی افراد کاهش یابد و در عین حال اسپرم را از باکتری های واژن محافظت می کند .

-         حذف چربی : مصرف زیاد چربی باعث رسوب کلسترول در اندام ها و نرسیدن پیام های جنسی به شکل مناسب به مغز افراد و پاسخ مناسب مغز ، به اندام های جنسی  می شود . در مرکز روانشناسی خانواده به افراد پیشنهاد می شود تا با ورزش و کاهش مصرف غذا های چرب نه تنها به سلامتی خود کمک کنند بلکه به افزایش میل جنسی خود هم یاری رسانند .

-         ویتامین B : کمبود ویتامین B و آهن در بسیاری از خانم ها دیده می شود که باعث مشکلات زیادی از جمله درد مفاصل ، خشم و کاهش میل جنسی می گردد .

-         ویتامین E : ویتامین E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آنها را بهبود می بخشد .  ویتامین E اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود وضعیت جنسی و رسیدن به اوج لذت جنسی می شود . ویتامین E در حبوبات ، میوه ها و سبزی یافت می شود .

-         حذف الکل : افرادی که از مشروبات الکلی استفاده می کنند تاثیرات مخربی را نه تنها بر بدن خود بلکه در کاهش میل جنسی تجربه می کنند . روانشناس بالینی یکی از دلایل بروز افسردگی در افراد را مصرف الکل می داند که باعث کاهش میل جنسی نیز به شدت می گردد .

5 ماده غذایی که میل جنسی را افزایش می دهد

1-    سیب : یکی از میوه هایی می باشد که باعث بهتر شدن گردش خون و افزایش میل جنسی می گردد .

2-    موز : موز آنزیمی برای افزایش تستوسترون در مردان می باشد که درد مفاصل را نیز کاهش داده و باعث پاک سازی ریه نیز می گردد .

3-    انجیر : این میوه به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای آمینه میل جنسی شما را به شدت افزایش می دهد .

4-    سیر : با وجود آن که بوی بد سیر همواره برای افراد مشکل ساز است اما با روش های ساده ای همچون مصرف سیر می توان بوی بد آن را از بین برد . مصرف سیر باعث افزایش جریان خون در اندام های جنسی و افزایش میل جنسی می شود .

5-    فلفل : تحقیقات نشان داده مصرف غذا های تند و فلفل باعث افزایش انرژی ، گرما و میل جنسی می گردد .

مصرف آب ، مفید یا مضر ؟

مصرف آب پس از رابطه جنسی بسیار مضر است ، بسیاری از افراد پس از رابطه جنسی احساس تشنگی شدیدی می کنند زیرا فعالیت بدنی در رابطه جنسی همچون یک ورزش سنگین می باشد . متخصصین به افراد پیشنهاد می کنند برای رفع گرما از بستنی پس از رابطه جنسی استفاده شود زیرا در کنار رفع احساس گرما به افزایش قند خون افراد نیز کمک می کند در حالی که خوردن آب باعث می شود تا غریزه به سرعت سرد شده و به مرور زمان میل جنسی کاهش یابد .

مصرف چه مواد غذایی برای بارداری مناسب است ؟

مصرف بادام برای خانم ها و آواکادو برای آقایانی که تمایل به بچه دار شدن دارند پیشنهاد می شود . میوه آواکادو با داشتن اسید های چرب ضروری سبب افزایش عملکرد مثبت اسپرم ها در جهت بارور کردن تخمک می شوند . مصرف توت فرنگی و موادی که دارای امگا 3 هستند نیز در افزایش قدرت باروری موثر هستند . متخصصین به افرادی که تمایل به بارداری دارند پیشنهاد می کنن حتما با مراجعه به یک متخصص زنان آزمایش های کاملی انجام داده تا از میزان سلامتی جسمی و وجود ویتامین های کافی در بدن خود اطمینان حاصل کرده بر اساس آن به استفاده از رژیم های مخصوص بارداری که برای زنان و مران بسیار موثر است ، بپردازند .

نویسنده : غزاله البهشتی

  

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3