سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبق نظر مشاور قبل ازدواج آن چه که مردان بهتر است برای همسرشان ان

متاسفانه تفاوت میان زن ها و مرد ها باعث می شود که آن ها احساس کنند که زن ها موجوداتی احساساتی هستند و تصمیماتشان درست نیست و زمانی که زنی از دست شوهرش ناراحت می شود، شوهرش سعی می کند کار خودش را توجیه کرده و بگوید که حق با اوست. در نتیجه زن فکر می کند که منظور شوهرش این است که او حق ندارد ناراحت شود.

 

 طبق نظر مشاور قبل ازدواج زمانی که مرد به این مشکل پی ببرد، می تواند آن را حل کند. در این شرایط مرد فکر می کند که بهترین فکر ممکن، این است که راه حلی برای مشکلات همسرش پیدا کند. وقتی او یاد می گیرد که بهترین کار ممکن در این شرایط، گوش کردن به حرف های همسرش است و چیز دیگری لازم نیست رابطه بهتر خواهد شد. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که زن ها به آن نیاز دارند و دانستن آن ها به مردان کمک بزرگی خواهد کرد.


 

درک کردن همسرتان را فراموش نکنید.

 

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی درک کردن از جمله نیاز های عاطفی اساسی می باشد که اگر محقق نشود باعث رنجش او و عصبی شدن خواهد شد . از موارد دیگر می توان به احترام اشاره کرد که اگر در زنان تحقق نیابد باعث ایجاد احساس نا امنی در او خواهد شد بی توجهی مرد به این موضوع باعث از بین رفتن عشق و علاقه شده و همچنین میل او به رابطه ی جنسی را کاهش می دهد.

محبت خود را به همسرتان نشان دهید.

افراد سلیقه ها و علایق متعددی دارند و نمی توان تایید کرد که چه کارهایی مناسب است و نمی تواند برای همه نتیجه یکسانی داشته باشد. بلکه بر اساس علایق خودتان و همسرتان باید آن ها را بشناسید و آن ها را انجام دهید.

دادن احساس امنیت به همسرتان:

طبق نظر مشاوران مرکز روانشناس زمانی که زن احساس نا امنی می کند، دست به رفتارهایی می زند که می پندارد از طریق آن ها می تواند دوباره به امنیت برسد. در این حالت او خواهان محبت، توجه، عشق بیشتر مرد است و می توان گفت که همه زنان و مردان با این پدیده آشنا هستند زن احساس نا امنی می کند و توقع اش بالاتر می رود و مرد ناراحت می شود و عقب می نسیند و دور شدن او نا امنی زن را افزایش می دهد و هر چقدر این احساس نا امنی بیشتر شود توقع اش بیشتر می شود و فاصله بین آن ها هم بیشتر می شود. اگر که مردان عشق، توجه و آسودگی را به همسرشان بدهند می توانند این احساس نا امنی را از بین ببرند. در چنین شرایطی همسر خود را به پر توقع بودن متهم نکنید و از او فاصله نگیرید و او را به حال خود رها نکنید.

گذاشتن وقت برای همسرتان:

زمانی که زوجین زمان با کیفیتی را در کنار یکدیگر سپری می کنند و اوقات پر از صمیمیت را می گذرانند شرایط بسیار خوبی را ایجاد خواهند کرد و از طرفی اگر مرد بتواند همسرش را به درون خود راه دهد و توانایی صحبت کردن درباره اوضاع زندگی، مشارکت در تصمیم ها، در میان گذاشتن نیاز ها و خواسته ها ، حرف زدن درباره سختی ها و ناراحتی ها، پرسیدن افکار، نظرات و .... را داشته باشد شرایط بهتری را ایجاد خواهند کرد و این احساس امنیت بر قرار خواهد شد

به صحبت های همسرتان گوش دهید

طبق نظر مشاور قبل ازدواج زمانی که زنان ناراحت می شوند و یا تحت فشار مسائل روزانه قرار می گیرند، برای تسکین ناراحتی اش به دنبال فرد مورد اطمینانی می گردد تا درباره مسائل روزی که سپری کرده، مفصل با او حرف بزند. زمانی که ناراحتی شان را با دیگران در میان می گذارند ، به طور عجیبی آرامش پیدا می کنند و این روشی برای غلبه بر استرس آن هاست. و می توان گفت که زنان فقط به دنبال راه حل فوری نیستند بلکه فقط می خواهند احساس ناراحتی خود را کم کنند و آرام شوند. 

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناس زمانی که هر دو طرف برای داشتن زندگی مشترک بهتر تلاش می کنند پس می توان به نتیجه بهتری رسید و شرایط بهتر و درنتیجه ازدواج موفق را تجربه کرد و فراموش نشود که زوجین باید هر دو به یک اندازه برای حفظ رابطه شان تلاش کنند و حرکت یک طرفه هیچ سودی برای زن و شوهر نخواهد داشت بلکه فرسودگی و شکست در رابطه را به همراه خواهد داشت. هر چقدر که میزان شناخت شما از یکدیگر بیشتر باشد از نیازهای یکدیگر بیشتر مطلع باشید می توانید عملکرد بهتری را نشان دهید زندگی زناشویی عمیق تر از آن چیزی است که فکرش را کنیم . اگر رابطه ی خوبی با همسرتان دارید ، کافی نخواهد بود . زیرا که باید همیشه و در هر لحظه برای حفظ آن تلاش کرد تا روز به روز بهتر شود و به همین دلیل نیازمند کسب مهارت و آموزش خواهید بود . از مهارت هایی که هر مرد و زنی باید آن ها را فرا بگیرد شامل : واقعیت پذیری ، خویشتن داری ، تعهد و مسئولیت پذیری است . پس به عنوان یک زوج هر کدام از موارد را از سوی فردی متخصص آموزش ببینید و برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناس در ارتباط باشید.