سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای حفظ عشق در رابطه چه کارهایی باید انجام داد؟

 

مطالعات گسترده نشان می دهد که می توانیم از قسمت اعظم رنج و دلشکستگی که در عشق تجربه می کنیم جلوگیری کنیم ،در ادامه به روش های سودمندی اشاره می کنیم که می تواند در مسیر داشتن رابطه رضایت بخش و حفظ عشق و علاقه مان کمک کند. این روش ها عبارت اند از :

بیان افکار:

بیان افکار یعنی ابراز وجود از طریق افکار، نظرات، سلایق، اولویت ها، ارزش ها، اعتقادات، تجربیات، مشاهدات، بینش، برنامه ها و آرزوها است. وقتی با صحبت از خود ، تصورات و تجربیات خود را با آن ها در میان می گذاریم، به دیگران این امکان را می دهیم که ما را پیدا کنند. آن ها تصویر منطقی تری از ما ارائه خواهند داد که هویت و روابط مان با آن ها را مستحکم می کند.

مچ گیری مثبت:

طبق نظر مشاوران مراکز روانشناس مچ گیری مثبت در روابط بین زوجین تاثیر بسیار زیادی در بهتر شدن روابط زندگی زناشویی دارد. به عبارتی با استفاده از مچ گیری مثبت هرگونه کار کوچک و جزئی را می بینیم و بابت آن از همسرمان قدردانی و تشکر می کنیم. متاسفانه با گذشت سال های متوالی از ازدواج زوجین این مچ گیری مثبت را از یاد می برند و به جای آن بر سر مسائل منفی مچ گیری کرده و شروع به سرزنش می کنند اما این نوع رفتار به مرور زمان باعث دلسردی زوجین و دوری آن ها از یکدیگر می شود

 

با همسرتان همان طور رفتار کنید که انتظار دارید با شما رفتار کند.

بر اساس گفته ی مشاوره پیش از ازدواج احترام، مهربانی، توجه و.... مواردی هستند که هر فردی به آن ها ارزش قائل است و از طرف مقابلش می خواهد اما قبل  از آن باید خودش آن ها را انجام دهد. رابطه عاطفی رابطه ای دو سویه است و هر دو طرف باید برای آن تلاش کنند و از آن غافل نشوند. اگر یکی از طرفین خودش رفتارهایی را مراعات نکند ولی انتظار داشته باشد که طرف مقابش آن رفتار ها را انجام دهد، رابطه به درستی پیش نخواهد رفت و همواره با مشکلاتی مواجه خواهد شد. در یک رابطه هر دو طرف باید برخی رفتار ها را انجام دهند و از انجام برخی دیگر صرف نظر کنند و هر دو به یک اندازه تلاش کنند.

هماهنگی:

بدون هماهنگی، ازدواج می تواند با اختلاف و تنش مواجه شود و افراد ممکن است در جهت های مخالف هم حرکت کنند و هماهنگی به معنای پیدا کردن راهی است که دو نفر با یکدیگر همکاری کنند و از توانایی ها و استعداد های هر دو طرف استفاده شود . زمانی که زوجین با یکدیگر هماهنگ باشند، زندگی به خوبی پیش خواهد رفت و رابطه ای موفقیت آمیز شکل خواهد گرفت.زمانی که زوجین با یکدیگر هماهنگ باشند و همکاری داشته باشند کارها را به نحو احسنت انجام خواهد داد و در نتیجه به لحاظ عاطفی نیز به یکدیگر نزدیک خواهند شد.

نوازش کردن:

 

 

ایجاد رابطه ی پر شور و جذاب :

ارزش ازدواج به زنده نگه داشتن رابطه با تجربه های تازه و جذاب می باشد . ازدواج خوب یکنواخت نیست ، بلکه به شور و هیجان ومیل نیاز دارد و این تجربه ها بخشی از خاطرات مشترک را تشکیل می دهد که زوج هنگام رویارویی با استرس و مشکلات زندگی با یاد آوری این زمان های لذت بخش به حفظ سلامت رابطه ی خود می پردازند .

صادق بودن

بر اساس طالعات مشاوره پیش از اردواج یک همسر صادق هیچ قسمتی از شخصیت خود را پنهان نخواهد کرد و این طور نخواهد بود که برای دفاع از خود فقط چیز هایی را بگوید که شما دوست دارید بشنوید و هیچ وقت مجبور نخواهید بود که به اجبار او را وادار کنید که حقیقت را بگوید بلکه خودش صادقانه و با آرمش آن ها را مطرح خواهد کرد . چنین فردی در رابطه با احساسات خود نیز کاملا صادق است و اعمال و گفتارش با هم همخوانی دارد . زملنی که همسرتان همیشه با شما رو راست و صادق باشد ، به طور طبیعی به او اعتماد خواهید کرد . 

 

در ازدواج افراد باید به بلوغ و شناخت کافی و مهارت های زندگی مشترک آگاه باشند تا بتوانند در آن موفق عمل کنند شما با کسب آگاهی از آنچه که می تواند برای رابطه تان مفید و سودمند باشد و اتمرین و تکرار آن ها شرایط بسیار بهتری را برای رابطه تان ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ازن زمینه با مراکز روانشناس در ارتباط باشید.    ..