سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 مورد از دلایل خیانت افراد به همسرشان بر اساس مطالعات مراکز مشا

 

در برخی موارد افراد زمانی که در زندگی مشترک خود به مشکل بر می خورند به جای کمک گرفتن از فردی متخصص خیانت را به عنوان راه حل انتخاب می کنند و با این روش رابطه خود را بیشتر با مشکل مواجه می کنند که بسیار ناراحت کننده و تنش زا و تلخ بخواهد بود.

نبود عشق در رابطه ی زناشویی   

عشق نورزیدن و نبود محبت میان زوجین می تواند از مهم ترین عامل در بروز خیانت باشد . زمانی که افراد محبت و عشق کافی را از همسر خود به دست نمی آورند ، بیشتر احتمال دارد که وارد رابطه ای دیگر شوند تا نیاز های خود را رفع نمایند . فرقی نمی کند که قبل از ازدواج عاشق شده باشید و یا بعد از ازدواج . نکته ی مهم این است که باید محبت و علاقه ای که وجود دارد ، حفظ کنید و در جهت تقویت آن تلاش کنید . برای این که این اتفاق بیفتد باید تا جایی که می توانید نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنید و حساسیت های یکدیگر را بدانید و نسبت به آن ها محتاطانه رفتار کنید . طبق نظر مشاوران مراکز مشاوره ازدواج زوجین باید مهارت ارتباط موثر را آموزش ببینند تا هنگام تعارضات ، توانایی حل مشکلات را داشته باشند و از شکستن حرمت ها جلوگیری شود . 

بی میلی برای مواجهه با مشکلات زناشویی

چالش اصلی برای ازدواجی که از مشکلات اساسی یا مداوم رنج می برد ، این است که بتوان زوج را مجاب کرد به خودشان بنگرند و تا جایی که از دستشان بر می آید مشکلاتشان را حل و فصل کنند . ممکن است زوجین مخالفت کنند ، چون مسئول عمده مشکل شناخته شوند ، یا نگرانی هایشان ندیده گرفته شده و احساساتشان بی ارزش قلمداد شود . تصمیم به اجتناب از رابطه خیانت معمولا نیازمند انتخاب پذیرش محدودیت های همسر یا رابطه زناشویی و یا مقابله با مشکلات و همکاری در مسیر تغییر است . وقتی زوجین احساس کنند نمی توانند حرف های خود را بیان کنند و یا می ترسند که حرف هایشان ناراحتی بیشتری را موجب شود یا وقتی تمایلی برای بحث درباره ی فرایند دشوار تعارض های سازنده ندارند ، کناره گیری و پناه بردن به رابطه پیمان شکنی گزینه ی امن تر به نظر می رسد.

اختلالات جنسی

رابطه جنسی در هر رابطه ای بسیار مهم است و عدم سلامت در روابط جنسی مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت. از این جهت که ممکن است افراد هیچ صحبتب در مورد علایق و باور ها در این زمینه با هم نداشته باشد احتمال داشتن رابطه جنسی نا مطلوب زیاد است.   اختلال کارکرد جنسی به هرگونه مشکل جسمی یا روانشناختی گفته می شود که مانع ارتباط جنسی مطلوب و رسیدن فرد به لذت و ارگاسم جنسی می گردد که شامل مواردی نظیر احساس ناراحتی و درد در اعضای تناسلی، بیزاری و امتناع از عمل جنسی، فقدان میل جنسی، ناتوانی در حفظ فعالیت جنسی، انزال دیر رس یا زود رس، مشکل نعوض و و... می باشد. نداشتن رابطخ جنسی سالم با یکدیگر و عدم ارضای نیاز در این بعد سبب خیانت جنسی خواهد شد..

اختلالات شخصیت

بر اساس مطالعات مشاوره خانواده اختلالات شخصیت نیز می تواند با وقوع خیانت رابطه داشته باشد. بر این اساس افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی از آن جایی که به دنبال لذت افراطی هستند و تکانشگری و فقدان احساس گناه و اضطراب در آن ها وجود دارد باعث بروز خیانت می شود. افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی از آن جایی که حساسیت افراطی به طرد شدن دارند و تمایل به روابط جنسی دیگر دارد احتمال بروز خیانت را افزایش می دهد و افراد مبتلا به اختلال شخصیت نمایشی و افراد مبتلا به اختلال شخصیت خود شیفته به احتمال بیشتری درگیر با خیانت می شوند. 

  احساس تنهایی کردن در زنان

در صورتی که فرد با همسر خود وقت نگذراند یعنی با او گفت و گو نکند ، هم کلام نشود و هیچ گونه تفریح و سرگرمی و سفری را با او نداشته باشد به مرور زمان از هم فاصله می گیرند و زن و مرد احساس تنهایی کرده و به شکل های مختلفی سعی خواهد کرد تا این تنهایی خود را پر کند و ممکن است که یکی از این راه ها ، گرایش به جنس مخالف باشد که با او هم صحبت شود و لحظاتی را با فردی سپری کند. به همین دلیل همواره متخصصان به ایجاد صمیمیت کافی، داشتن رابطه با کیفیت و گذراندن زمان کافی با همدیگر تاکیید می کنند.

 

پیوند عاطفی

میزان به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات مهم در میان زوجین ، پشت هم بودن در ناراحتی ها و اختلاف ها ، جشن گرفتن و تشویق کردن موفقیت ها ، ارزش ها ، باور ها و اهدافی که صمیمیت زوجین را افزایش می دهد ، دوستان بی نظیر بودن برای یکدیگر و فاصله گرفتن از یکدیگر به مرور زمان و دلایل ایجاد این همگی در خیانت نقش دارند و با بررسی هر کدام از آن ها می توان علل آن را کشف کرد

ازدواج اجباری

فشار خانواده و فرهنگ بر ازدواج دختر یا پسر در سنین کم باعث می شود افراد احساس کنند آزادی لازم برای انتخاب شریک زندگی شان را نداشته اند و یا دوره مجردی را آنطور که می خواستند سپری نکرده اند  این  فشار  و کمبود ها و ناراحتی از گذشته باعث می شود افراد سعی کنند این آزادی خود را به شیوه ای غیر اصولی در خود رفع کنند که خیات یکی از همین شیوه های غیر اصولی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک روانشناسی در ارتباط باشید.