سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی چرا احساس می کنم که هیچ کس مرا

 

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی چرا احساس می کنم که هیچ کس مرا دوست ندارد؟

این که احساس می کنیم اطرافیانمان دوستمان ندارند نشانه این است که از درون احساس خلا عمیق می کنیم و دائم به دنبال جذب دیگران برای دوست داشتنمان و کسب احترام از سوی دیگران هستیم.

 طبق مطالعات مشاوره روانشناسی یکی از علل مهمی که می توان اشاره کرد فقدان جذب محبت کافی در سنین کودکی است. در واقع کسانی که این حس را دارند. خودشان را دوست ندارند و بیشتر از این که عشق و محبت را دریافت کنند ، دهنده هستندد . تفرادی که به طور پیوسته احساس می کنند که کسی دوستشان ندارد بیشتر از حد نرمال به نظر دیگران اهنیت می دهند به طوری که تمام امورات زندگی شان بر پایه نظر و سلیقه دیگران اداره می شود و گویی فردی هستند که هیچ میل و اراده ای از خود ندارند. و حتی ممکن است علایق خود را زیر سوال ببرند زیرا که دیگران آن را تایید نکره اند.

مشاوره روانشناسی

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج این دسته از افراد معمولا درگیر با افسردگی حاد بوده و همواره بر آن باور هستند که هیچ کس آن ها را جدی نمی گیرد . این دسته از افراد تا زمانی که عزت نفس خود را تقویت نکنند در روابطشان موفق نخواهند بود همچنین بر عملکرد آن ها در گیر ابعاد زندگی تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای بهبود این وضعیت باید خجالت را کنار بگذاریم و تعریف و تحسین دیگران را بپذیریم و کمی با اعتماد به نفس بیشتری برخورد کنیم و همچنین قبل از انجام هر کاری موفق شویم که به میل و اشتیاق و علاقه خودمان کاری را انجام می دهیم و در این صورت است که می توانیم تفاوت بین محترم شمردن خواسته های خود و برآوردن نیازهای دیگران را دریابیم. و باید یاد بگیریم که کارها را به خاطر دلایل خود و و نه به خاطر دیگران انجام می دهیم . از همه مهم تر این که زمانی که چیزی را خودمان ندازیم و محروم هستیم نمی توانیم از دیگران آن را بخواهیم و توقع داشت باشیم که آن ها انجام دهند. به این معنی که اگر که خودتان را دوست ندارید نمی توانید از دیگران توقع داشته باشید شما را دوست داشته باشند و یا اگر که به خودتان احترام قائل نیستید و ارزش نمی دهید دیگران نیز به شما احترام نخواهند گذاشت و ارزشی قائل نخواهند شد. پس در قدم اول مهم خودتان هستید که چه رفتاری نسبت به خودتان دارید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می تواند در روابط ما تاثیر گذار باشند.

 مشاوره روانشناسی

پختگی:

حساسیت بیش از اندازه، بدخلقی، زود از کوره در رفتن، کوتاه نیامدن از خواسته ها و فقدان اعتماد به نفس پیش بینی کننده نارضایتی در زندگی هستند. به همین دلیل با مواردی که می گوییم می توانید این پختگی را در خود ایجاد کنید و ارتباط بهتری را با دیگران برقرار سازید.

خودآگاهی:

اگر ما آنچه در درونمان می گذرد توجهی نداشته باشیم مشکلات را به بیرون از خودمان نسبت خواهیم داد . اگر به مشکلات، حساسیت ها و ارزش های خودتان آگاه نباشید، مشکلات ناگزیر زندگی را به شرایط بیرونی نظیر رفتار نادرست و غیر مسئولانه دیگران از جمله شریک زندگی تان نسبت خواهید داد.

در نظر گرفتن فردیت:

درک ما از اطراف و باورهایمان هستند که از همدیگر متفاوت است و باعث می شود که نیاز ها، خواسته ها ، آرزو ها و ترس های متفاتی از یکدیگر داشته باشیم و آگاهی از آن ها و توجه به این که هر فردی متفاوت است می تواند کمک کننده باشد.

مسئولیت پذیری:

فردی که مسئولیت پذیر است می تواند در مورد اشتباهات خود حالت دفاعی نگیرد و عذرخواهی کند. چنین فردی احساس گناه ، شرم و آسیب پذیری بعد از عذرخواهی را می پذیرد . در واقع چنین فردی تمام کارهایی را که انجام می دهد و یا رفتارهایی که دارند مسئولیتش را قبول می کنند و به دوش دیگری نمی اندازند و خوب و بد آن را قبول می کنند.

عزت نفس و تاب آوری:

این ویژگی به توانایی مدیریت استرس اشاره دارد و نوعی مدیریت که مستلزم اضطراب، افسردگی یا روی آوردن به مواو روابط فرازناشویی نیست. همچنین عزت نفس است که باعث می شود فرد نسبت به خود باور مناسب داشته باشد و خود را دوست داشته باشد .

تغییر دادن باور های اشتباه:

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم باور های ما تاثیر زیادی در روند زندگی مان دارند و می توانند بر احساسات ، افکار و حتی تصمیم هایمان تاثیر بگذارند به همین دلیل باور های اشتباهی که در ذهنان داریم باید شناسایی شوند و تغییر داده شند و باور های درست و منطقی جایگزین آن ها شوند. و همچنین این مورد می تواند حاصل از خطاهای شناختی باشد که باعث می شود در بسیاری از موارد به مشکل بر بخوریم برای مثال این تحریف های شناختی مانند تفکر همه یا هیچ باعث تاثیر بدی در رابطه مان می شود و عمچنین این تحریف ها ممکن است حتی سلامت روانمان را با خطر مواجه کند از این رو شناسایی آن ها و آگاهی از این خطا ها می تواند کمک بزرگی به هر فردی در زندگی اش نماید و از بسیاری درگیری های فکری منفی بکاهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مرکز مشاوره خوب در ارتباط باشید و زیرا که روانشناسان در هر مورد می توانند کمک بزرگی به شما کنند و در نتیجه زندگی با کیفیت بهتر و رضایتمندی بیشتر را تجربه کنید.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه