سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبق مطالعات مرکزمشاوره اگرموارد زیر را نداریدازازدواج فاصله بگیر

 

ازدواج یکی از تصمیم های مهم و اساسی در زندگی فرد است و خود به دلیل ورود به شرایط جدید زندگی تنش هایی را به همراه خواهد داشت و اگر که انتخابتان اشتباه باشد و یا آمادگی های لازم را نداشته باشید دچار دشواری های زیادی خواهید شد.

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره در واقع منظور از آمادگی رسیدن به بلوغ در برخی از ابعاد مهم است که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم و توصیه می کنیم که تا قبل از ازدواج خود را در هر کدام از موارد ارتقا دهید تا بتوانید شرایط خوبی را تجربه کنید. ابعاد مهم آمادگی برای ازدواج عبارت اند از:

مشاوره ازدواج

بلوغ عاطفی:

فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است، احساسات غیر معقول و کودکانه را ندارد و به جای آن عاقلانه و منطقی رفتار می کند و در واقع به رشد عاطفی رسیده است. بهتر است که منعطف باشیم و برخی از باور ها و نگرش هایمان را تغییر دهیم و زندگی پر از عاطفه و آرامشی خواهیم داشت. فردی که به بلوغ عاطفی رسیده است، همدلی و درک را در روابطش می تواند ایجاد کند. افراد دارای بلوغ عاطفی توانایی ابراز احساسات را دارند و همچنین توانایی چشم پوشی از خطای دیگران و بخشش نیز از نشانه های بلوغ عاطفی است. اگر که هرکدام از موارد گفته شده نباشد در واقع به بلوغ عاطفی نرسیده است و این می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد.

بلوغ جسمی و جنسی:

از موارد دیگر که می توان اشاره کرد رسیدن به بلوغ جنسی و جسمی است و بدون آن ازدواج نمی تواند برای فرد مناسب باشد و مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

بلوغ اجتماعی:

مسئولیت پذیری ، توانایی بروز احساسات، تعامل با دیگران، توانایی مشارکت ، شرکت در اجتماعات سالم، قبول مسئولیت در بیرون از خانه، توانایی دوست یابی، از نشانه های بلوغ اجتماعی است. اگر که شما فقط به خود و خواسته هایتان فکر می کنید و توانایی ایجاد ارتباط با دیگران را ندارید نشان می دهد که به بلوغ اجتماعی نرسیده اید.

مشاوره ازدواج

بلوغ فرهنگی:

طبق نظر روانشناس و مشاور خانواده یکی از مشکلات دیگری که می توان اشاره کرد نبود بلوغ فرهنگی است. بسیاری از آداب و رسوم های غلط و آسیب های خانوادگی و اجتماعی والدین و خود فرد ذاه رسیدن به بلوغ فرهنگی را دشوار می کند. ما باید بتوانیم فرهنگ اجتماعی که در آن زندگی می کنیم به خوبی بشناسیم و /ان را تجزیه و تحیلی کنیم و آنچه بر اساس عقلانی درست و منطقی است را انجام دهیم. بلوغ فرهنگی به فرد کمک می کند که فرد هنگام ازدواج قدرت تشخیص درست از غلط را داشته باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرد.

بلوغ اقتصادی:

بلوغ اقتصادی یکی از موارد مهم دیگری است که باید به آن توجه شود و بر اساس آن است که فرد باید برای آینده برنامه اقتصادی داشته باشد و از نظر مالی وابستگی خود را از والدین جدا کند و به حداقل برساند و درآمد لازم را برای گذراندن زندگی و تامین نیاز ها داشته باشد. مشکلات اقتصلدی یکی از مواردی است که امروزه می تواند به شدت افراد با آن درگیر هستند و به همین دلیل بلوغ در این مورد می تواند آرامش و شرایط بهتری را برای زوجین به همراه داشته باشد.

هم کفو بودن:

یکی از اصول اساسی در ازدواج مسئله ی هم کفو بودن است. و این را بدانید که هر چقدر در ابعاد مختلف زندگی هم کفو و همسان باشید آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد و احساس نزدیکی بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل باید به ای مسئله هم کفو بودن دقت کنید.

خود شناسی:

مورد دیگر که در امر ازدواج مهم است و باید در نظر گرفت مسئله ی خود شناسی است. شما زمانی می توانید با اطرافیانتان به خوبی ارتباط برقرار کنید که خودتان را بشناسید و نیاز ها و خواسته ها و بسیاری از موارد دیگر را در خود بدانید در واقع زمانی می توانید انتخاب درستی داشته باشید و هم کفو خود را پیدا کنید که نسبت به اعتقادات و باور ها ونگرش هایتان و بسیاری از موارد دیگر آگاه باشید. و در این صورت است که می توانید راحت تر با فرد دیگر ارتباط برقرار کنید و با او صمیمی شوید.

با پیشرفت دانش روانشناسی و شرایط جامعه توقع داریم که جوانان با آگاهی بیشتری تصمیم به ازدواج بگیرند و از هر گونه آسیب و تخریب به دور باشند اما در هر حال بسیاری از افراد نا آگاهانه و باور های اشتباه تصمیم به ازدواج می گیرند و در این مسیر گام برمی دارند. به همین دلیل به افرادی که قصد ازدواج دارند توصیه می شود که در ابتدا به خود شناسی بپردازند و سلامت روان خود را بهبود بخشند و بعد از آن مهارت های لازم برای برقراری رابطه موفق را یاد بگیرند و با در نظر گرفتن بلوغ و به رشد رسیدن در ابعاد مختلف تصمیم به ازدواج بگیرند و در این مسیر گام بردارند و قدم های هدفمند و آگاهانه می تواند شرایط بسیار خوبی را برای افراد ایجاد کند و ازدواج با آرامش را تجربه کنند اما در غیر این صورت به دلیل ضعف در هر کدام از ابعاد و ناتوانی فرد در برقراری ارتباط و به وجود آمدن مشکلات و عدم حل آن ها می تواند شرایط دشواری را ایجاد کند و رابطه را با تنش و فشار زیادی مواجه سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاور ازدواج خوب در تهران در ارتباط باشید و نسبت به این موضوع بسیار با دقت قدم بردارید. زیرا هرگونه اشتاه و عدم حل آن می تواند شما را باخطرهای زیادی مواجه سازد برای مثال طلاق که می تواند آسیب های زیادی به خود و روانتان وارد کند و کنترل شرایط و حالتان دشوار شود. اما قدم های محکم از همان ابتدا و انتخاب درست می تواند موفقیت شما را افزایش دهد.

نویسنده : پریا موسوی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه