سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با استرس بحران های مالی خود کنار بیاییم؟

در حالی که پول یک عامل نسبتاً رایج استرس و تنش زناشویی است، یک رکود جدی اقتصاد جهانی می‌تواند بسیاری از مردم را نگران از دست دادن خانه یا پس‌اندازشان یا هر دوی آنها کند. در حالی که پول یک عامل نسبتاً رایج استرس و تنش زناشویی است، یک رکود جدی اقتصاد جهانی می‌تواند بسیاری از مردم را نگران از دست دادن خانه یا پس‌اندازشان یا هر دوی آنها کند. براساس اطلاعات بدست آمده از خانواده درمانیو مطالعات، اگر در مورد پول استرس دارید، مراحل زیر می تواند شما را به آرامش بیشتر و آینده مالی روشن تر هدایت کند. به علت مهم بودن این موضوع، قصد داریم تا در مورد مدیریت خود در بحران های مالی، به مطالب مهمی بپردازیم.

آرام بمان

زمانی که ما احساس خطر می کنیم، واکنش مبارزه یا فرار - پاسخ استرس بدن - وارد می شود و تغییراتی را در بدن ایجاد می کند. ضربان قلب تند می شود، هورمون های استرس مانند کورتیزول ترشح می شوند، و مجموعه ای از تغییرات دیگر رخ می دهد که به بدن اجازه می دهد انرژی سریع فرار کند یا بماند و بجنگد. در حالی که این استراتژی ها برای هزاران سال کار کرده اند، اما همیشه کاربردی نیستند. همانطور که این تکان انرژی و هوشیاری می تواند به شما انگیزه دهد که عمل کنید، اگر بدن شما برای مدت طولانی در این حالت باقی بماند، می تواند به سلامت شما آسیب برساند.

 استرس چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارد

به همین دلیل مهم است که برخی از استراتژی‌های کاهش استرس را داشته باشید که می‌توانند در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند تا پاسخ استرس بدنتان را آرام کنید تا بتوانید شفاف فکر کنید و سالم‌تر بمانید. سپس می توانید روی راه حل ها کار کنید.

چند استراتژی مهم برای کاهش استرس

تمرینات تنفسی: تمرینات تنفسی به خوبی کار می کنند زیرا می توان آن را در هر زمان و هر مکان انجام داد. مردم مجبور نیستند حتی بدانند که شما این کار را انجام می دهید، اما تمرکز بر تنفس می تواند به شما کمک کند بدن خود را آرام کرده و احساسات پرتنش را در عرض چند دقیقه کاهش دهید.

آرام سازی پیشرونده عضلانی:  یکی دیگر از کارهای تسکین دهنده سریع استرس است. این کار ساده، رایگان است و تقریباً در هر مکانی قابل انجام است. باز هم، می تواند پاسخ استرس بدن شما را آرام کند تا در حالت استرس مزمن باقی نمانید.

خاطره نویسی: برای کسانی که واقعاً استرس دارند و باید احساس کنند که در حال انجام کاری هستند، یادداشت در مورد احساسات استرس زا می تواند کمک کند تا آنها را از ذهن خود دور کنید تا در نهایت در مورد چیزی که شما را تحت فشار قرار می دهد نشخوار نکنید. مطمئن شوید که جلسه ی روزانه خود را با طوفان فکری در مورد راه حل ها به پایان می رسانید، و اینگونه براساس نطر مشاور طلاق و روانشناس، حس کنترل بهتری بر موقعیت و نگرش مثبت تری خواهید داشت. در حالی که ما همیشه نمی‌توانیم آنچه برایمان اتفاق می‌افتد را کنترل کنیم، بسیاری از واکنش‌های ما به رویدادهای زندگی بستگی به نحوه نگاه ما به اتفاقات دارد. چگونه ما از همه اینها احساس می کنیم

برای مثال، اگر یک رویداد زندگی را به عنوان یک تهدید ببینیم، ممکن است واکنش منفی و درماندگی بیشتری نسبت به این که آن را یک «چالش» بدانیم، نشان دهیم. اگر خودمان را سرزنش کنیم و تصور کنیم که هیچ چیز هرگز تغییر نخواهد کرد، یک موقعیت استرس‌زای بسیار طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد تا اینکه به یاد داشته باشیم که همیشه می توانیم راهی پیدا کنیم و این نیز خواهد گذشت.

وضعیت را مجدداً تنظیم کنید

در اینجا انواع خاصی از قالب بندی مجدد وجود دارد که می تواند برای عبور از یک بحران مالی بسیار مفید باشد:

* اگر احساس می کنید که بحران مالی شما نوعی شکست شخصی است، به خود یادآوری کنید که بسیاری از افراد نیز در این موقعیت قرار دارند. موقعیت به خودی خود یک شکست از جانب شما نیست و کار کردن با آن تنها قدرت شما را نشان می دهد.

*اگر نگران تأثیر آن بر خانواده خود هستید، به خود یادآوری کنید که وقتی خانواده‌ها با چالش‌ها روبرو می‌شوند، می‌توانند قوی‌تر و نزدیک‌تر شوند و این تجربه (اگرچه ممکن است با میل خود آن را انتخاب نکرده باشید) می‌تواند خانواده شما را نیز قوی‌تر کند.

*اگر در مورد نامشخص بودن آینده استرس دارید، براساس نظر روانشناس سکس تراپی و تحقیقات، به خود یادآوری کنید که این تغییرات فرصت را نیز به همراه دارد. در ادامه راه، ممکن است خود را در مکان بهتری بیابید. حتی اگر پول بیشتری نداشته باشید، ممکن است شادی بیشتری داشته باشید.

*با تصدیق احساسات و افکاری که دارید و به آرامی توجه خود را به نکات مثبت هدایت می کنید، می توانید استرسی را که تجربه می کنید کاهش دهید. زمانی که تحت سطوح شدید استرس احساس نمی‌کنید، حتی ممکن است انتخاب‌هایی داشته باشید که فرصت‌هایی را که هنوز با آن روبرو هستید، به حداکثر برسانید.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. این را بدانید که همه احساسات مهم هستند و باید به آنها توجه کرد. با برچسب خوب یا بد زدن به هیجانات و احساسات، خود را سانسور نکنید و اجازه دهید تا احساسات شما جریان پیدا کنند و مسدود نشوند. اگر هیجانات شما مشکل آفرین شده اند، فراموش نکنید که حتما به یک درمانگر مراجعه کنید و با کمک او، به تدریج اوضاع را بهتر کنید و احساس سلامت داشته باشید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3