سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 نشانه طلاق عاطفی در زندگی مشترک!

هر رابطه عاشقانه ای ممکن است که بعد از ازدواج دچار طلاق عاطفی شود و دلیل اصلی این موضوع؛ این است که زوجین دیگر به دنبال بهبود اوضاع نیستند و منفعلانه به مشکلات پاسخ می دهند! هر رابطه عاشقانه ای ممکن است که بعد از ازدواج دچار طلاق عاطفی شود و دلیل اصلی این موضوع؛ این است که زوجین دیگر به دنبال بهبود اوضاع نیستند و منفعلانه به مشکلات پاسخ می دهند! طبیعی است که هیچ رابطه ای بدون مشکل نیست اما توجه نکردن به این مسائل و سرکوب کردن احساسات و نیازها می تواند رابطه را در شرایط بحرانی قرار بدهد و متاسفانه کار به جدایی بکشد. طبق اطلاعاتی که از مشاور روانشناس بدست آمده است؛ طلاق عاطفی بیش از طلاق قانونی اتفاق می افتد و ندیدن آن؛ آغازی است برای پایان دادن به یک زندگی مشترک! توجه به این نکته ضروری است که زندگیها یک شبه به پایان نمی رسند و عوامل پنهان و ناپنهان زیادی هستند که منجر به ایجاد فاصله در بین زوجین می شوند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم به چند مورد از این عوامل مهم بپردازیم. اگر شما نیز هم اکنون در چنین شرایطی هستید لطفا به خواندن ادامه دهید.

یک) عدم وجود ارتباط سالم و صمیمانه: مهم ترین رکن یک رابطه سالم، داشتن ارتباط سالم است. این موضوع نه فقط در یک رابطه عاطفی؛ بلکه در هرنوع رابطه ای، مهم و نقش به سزایی را ایفا می کند. با ارتباط داشتن است که آدمها می توانند نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند و در موقعیت های مختلف پیش بینی کنند که آیا می توانند روی یکدیگر حساب کنند یا خیر؟ اگر رابطه شما به جایی رسیده است که همسر شما دیگر با شما صحبت نمی کند و با رفتار خود نشان می دهد که تمایلی به گوش دادن هم ندارد؛ این موضوع می تواند یک هشدار برای رابطه شما باشد!

دو) ماندن در اشتباهات گذشته: زندگی هیچ گاه آسون نبوده و ممکن است آدمها خیلی اوقات تصمیم های اشتباهی بگیرند که نیاز است از سمت دیگران بخشیده شوند. اگر موضوعی از گذشته هم اکنون شما را آزار می دهند و باعث دوری شده است و شما حس می کنید که همسرتان را با تمام خطاهایی که کرده است هنوز هم برای شما دوست داشتنی است؛ شاید بهترین کار صحبت کردن با یک روانشناس باشد. کینه توزی و فراموش نکردن اشتباهات، برای رابطه مانند سم است و ممکن است آن را با بحران روبرو کند.

سه) خیانت: براساس اطلاعاتی که ازمشاوره قبل ازدواج بدست آمده است، مهم ترین و سریع ترین عاملی که می تواند رابطه را با مشکل جدی روبرو کند خیانت نام دارد. خیانت می تواند خیلی سریع و اساسی بر نگرش پارتنر شما اثر بگذارد و منجر به  طلاق رسمی یا عاطفی شود. با خیانت، مهم ترین اصل یک رابطه یعنی اعتماد از بین می رود و پیوند احساسی و عاطفی زوجین؛ خدشه دار می شود.

 شش) از بین رفتن صمیمیت جنسی: تجربه جنسی؛ براساس نظر سکس تراپیست خوب نزدیکترین ارتباطی است که دو نفر می توانند با یکدیگر داشته باشند و به همین دلیل، اصولا زمانی این اتفاق می افتد که طرفین با همدیگر ارتباط احساسی برقرار کرده باشند. البته توجه به این نکته خالی از لطف نیست که ممکن یک رابطه دچار فاصله احساسی شده باشد اما رابطه جنسی همچنان وجود داشته باشد و این موضوع کمی گیج کننده به نظر برسد. اگر در چنین شرایطی هستید که خودتان هم نمی دانید که اوضاع رابطه تان چطور می گذرد؛ بهتر است تا در اولین فرصت با یک درمانگر خانواده صحبت کنید.

هفت) دعوا و مشاجرات مداوم: طبیعی است که هر رابطه ای با مشکلات مخصوص به خود دسته و پنجه نرم می کند اما همیشه زمانی که پای عدم تعادل به میان است؛ یک زنگ خطر به صدا در می آید. یک زوج خوب؛ زوجی نیستند که همیشه با هم موافق باشند و از هم تعریف کنند بلکه زوجینی هستند که در برابر مشکلات؛ بسیار مسئولیت پذیر هستند و همدلی و همراهی از خود نشان می دهند. در یک رابطه سالم؛ حتی اختلاف نظر و تفاوت ها هم می تواند حال رابطه را بهتر کند، چرا که با صحبت کردن در مورد آن تفاوت ها، می توان نزدیکی بیشتری را حس کرد. دعواهای مداوم و بی سرانجام، روح آدمی را خسته می کند و باعث فرسودگی روان می شود.

سخن پایانی:

در انتها باید گفت که اگر شما نیز در رابطه ای هستید که فکر می کنید دیگر هیچ چیز شبیه به قبل نیست؛ بهترین و مطمئن ترین کار می تواند صحبت کردن با یک درمانگر حاذق و کارآمد باشد. یکی ازمراکز روانشناسی خوب در شهر تهران، کلینیک روانشناشی انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا نسبت به آینده زندگی مشترک خود به دید واضح و روشن تری برسید و بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. حواستان باشد که طلاق عاطفی می تواند آسیب های جبران ناپذیری هم به شما و هم به همسرتان وارد کند، پس اگر نیاز به راهنمایی دارید تا از این تاریکی خارج شوید، لطفا از یک درمانگر کمک بگیرید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3