سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیرات پورنوگرافی بر افزایش میزان طلاق

افزایش میزان استفاده از پورنو گرافی و معضلاتی که در اثر آن برای افراد جامعه به وجو آمده باعث شده تا متخصصین در راستای جلگیری از آسیب های بیشتر اطلاعاتی در این زمینه به افراد ارائه دهند . 

افزایش میزان استفاده از پورنو گرافی و معضلاتی که در اثر آن برای افراد جامعه به وجو آمده باعث شده تا متخصصین در راستای جلگیری از آسیب های بیشتر اطلاعاتی در این زمینه به افراد ارائه دهند . یکی از مواردی که در مرکز مشاوره طلاق امروزه با آن رو به رو هستیم استفاده افزاد از فیلم های پورن و معضلات آن در زندگی مشترک می باشد . بسیاری تصور می کنند کسانی که به دیدن فیلم های پورن اعتیاد دارند پس از ازدواج و داشتن شریک جنسی می توانند بر این اعتیاد خود فائق آیند در حالی که این تصور بسیار غلط می باشد . متخصصین اعتیاد به فیل های پورن را هم ردیف با اعتیاد به کوکائین قرار داده اند که باعث بازگشت افراد و میل آنها به دیدن این فیلم ها را فراهم می نماید و ازدواج را دچار مشکلات و آسییب های جدی می نماید . افرادی که از درجه هوشی بالا برخوردار هستند بیش از دیگران در معرض خطر اعتیاد به این فیلم ها قرار دارند زیرا تصویر سازی در این افراد بسیار قوی تر از دیگران بوده و باعث ایجاد هیجان بیشتری در آنها می شود .

افرادی که به پورنو گرافی اعتیاد دارند پس از ازدواج تمایل دارند تا همسر خود را در تجربیات هیجان انگیز جنسی با خود شریک سازند در حالی که این مسئله برای همسر آنها معمولا هیجان انگیز نمی باشد و روانشناس سکس این اجبار در شراکت اعمال جنسی را باعث ایجاد ترس و انزجار طرف مقابل از روابط جنسی و در نهایت جدایی و طلاق می کند . افرادی که به دیدن فیلم های پورن اعتیاد دارند و در نتیجه آن دست به استمناء می زنند در روابط زناشویی نمی توانند اعمال غلو شده ای که در این فیلم ها می بینند را بازسازی نمایند در نهایت باعث می شود تا فرد به ارگاسم جنسی نرسیده و در این میان به شریک جنسی خود احساس ناکافی بود و خوب نبودن می دهد که باعث کاهش شدید اعتماد به نفس در آنها می شود . افرادی که دچار اعتیاد به دیدن فیلم های پورن هستند معمولا از پذیرش این اعتیاد خود سر باز زده و حاظر به قبول آن نمی شوند و در نتیجه این عمل و عدم مراجعه به مشاور سکس تراپی دچار جدایی از همسر و حقیقت جنسی زندگی زناشویی می گردند .

تاثیر پورنوگرافی بر مغز

انگیزه رابطه جنسی معمولا از دوپامین آغاز می گردد . دوپامین هورمونی می باشد که باعث ایجاد هیجان و لذت می شود . مغر فرد در اثر دیدن فیلم های پورن و تخلیه جنسی به این نتیجه می رسد که می تواند به راحتی این هورمون را در این شرایط برای خود ایجاد نماید . در این حالت مغز دچار نوعی اعتیاد برای ایجاد لذت های مکرر از طریق شرطی سازی می گردد . هر چه میزان دوپامین ترشی در مغز بیشتر باشد فرد تمایل بیشتری پیدا می کند تا عملی که باعث ایجاد آن شده را تکرار کند . به شکلی جستجوی این عمل باعث تقویت حس کنجکاوی مغز می شود که بیشتر تمایل دارد به دنبال موضوعاتی باشد که هیجان را در آن افزایش می دهد . یکی از کارهایی که فیلم های پورن با مغز انجام می دهد شرطی سازی می باشد .

شرطی‌سازی جنسی به دو روش انجام می گیرد

اولین نوع شرطی‌سازی جنسی را می‌توان به صورت زیر می باشد  :  به افراد نشان می دهد که این طریقی است که افراد رابطه جنسی دارند و من باید این کار را انجام دهم . اکثر تحقیقات و مقالات رایج در مورد این نوع شرطی سازی جنسی که بیشتر در کودکان و  نوجوانان وجود دارد و در کلینیک روانشناسی کودک بسیار مورد توجه است نشان داده این شرطی سازی برای آینده این نوجوانان بسیار آسیب رسان است و باعث بلوغ زودرس در آنها می شود .

نوع دوم را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد : این فیلم ها پیغامی برای فرد به همران دارد که ،این دقیقا همان چیزی است که مرا سرحال می‌آورد و تحریک می کند .  شکل عمیق‌تر و گسترده‌تر این یادگیری ممکن است شامل موارد زیر باشد : تماشای فیلم‌های پورنی که بیشتر از فعالیت جنسی واقعی هیجان‌انگیز هستند، یا نیاز به کلیک‌های پی در پی از ویدیویی به ویدیویی دیگر تا اینکه تا اینکه فرد از لحاظ جنسی برانگیخته بماند، و یا لیست بی‌پایانی از گزارشات کاربران از روابط جنسی خود .

روابط جنسی که در فیلم های پورن مشاهده می شود هیچ شباهتی به روابط عادی مملو از احساس بین زوجین نیست . در این فیلم ها زنان به سخت ترین شکا مورد تحقیر قرار می گیرند و در حد موجوداتی بی مغز که تنها وسیله لذت هستند ، نشان داده می شوند . در این فیلم ها که موضوع اصلی آن روابط جنسی و شهوت می باشد ، مردان را موجوداتی شهوت طلب و زنان را بردگان آنها معرفی می کنند که در دنیای واقعی این امر بسیار نا متعارف می باشد . بسیاری از افراد با وجود آن که حس شهوت زیادی ندارند اما تمایل به تماشای این فیلم ها به دلیل فانتزی بودن آن ها پیدا می کنند که باعث دوری روحی و روانی آنها از همسران خود و تمایل به استمناء را افزایش می دهد .  

این محرک جنسی که باعث جدایی روحی و روانی زوجین از یکدیگر می شود هیچ سودی به جز آسیب به ارکان اصلی خانواده و دوری زوجین از یکدیگر ندارد از دست دادن خانواده ، جدایی و طلاق ، مواجه شدن با قانون در مواردی مثل مزاحمت برای دختران ، اذیت و آزار کودکان و سوء استفاده جنسی از همکاران ، ممکن است از عوارض فیلم های پورنوگرافی باشد که مسئولین و روانشناسان را به شدت نگران آسیب های آن نموده است .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3