سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتقادات مذهبی چه تاثیری در روابط جنسی دارد ؟

یکی از موضوعاتی که در کشور هایی که اعتقادات مذهبی در آن وجود دارد به شکل تابو می باشد ، روابط جنسی می باشد . 

یکی از موضوعاتی که در کشور هایی که اعتقادات مذهبی در آن وجود دارد به شکل تابو می باشد ، روابط جنسی می باشد . معمولا در کشور های اسلامی صحبت کردن درباره روابط جنسی بسیار زننده و کاری اشتباه می باشد و افراد تظاهر می کنند چیزی به اسم روابط جنسی وجود نداد . بررسی هایی که در بین کاربران استفاده کننده از تلفن مراکز روانشناسی انجام شده نشان می دهد بسیاری از افرادی که درباره روابط جنسی خود حتی با همسرشان دچار مشکل هستند از مراجعه حضوری اجتناب می کنند و ترجیح می دهند نا شناس بمانند ، البته این قشر که از مشاوره کمک می گیرند نیز بسیار محدود هستند زیرا روابط جنسی در جامعه سنتی به شکل مخفی می باشد و چنانچه کسی در روابط جنسی خود مشکل نیز داشته باشد تا زمانی که این مشکل باعث آسیب در زندگی زناشویی آن نشود ، آن را نادیده می گیرد .

معایب و مزایای اعتقادات مذهبی در روابط جنسی

روابط جنسی با وجود اعتقادات مذهبی دارای معایب و مزایایی می باشد که از مهمترین معایب آن می توان به احساس گناه و خجالت دختران و حتی گاهی پسران ، در زمان بر قراری رابطه جنسی اشاره نمود . بسیاری از کسانی که از تلفن مشاور جنسی استفاده می کنند بیان می کنند که در زمان بر قراری رابطه جنسی با همسر خود دچار احساس گناه و فشار زیادی می باشند که ناشی از آموزه هایی است که از کودکی ، بر قراری رابطه جنسی را امری گناه آلود و اشتباه معرفی کرده است . این افراد برای آن که بتوانند به رضایت در روابط جنسی خود دست یابند می توانند با همراهی یک سکس تراپ به بازسازی افکار و آموزه هایی بپردازند که باعث عدم رضایت زناشویی آنها شده است .

اعتقادات مذهبی در روابط زناشویی دارای مزایایی نیز می باشد . افراد مذهبی که بر اصول مذهبی پایبند هستند معمولا بر خلاف نظر عموم بر اساس اصول دینی تلاش می کنند تا رضایت جنسی همسر خود را در هر شرایطی به جز وضعیتی که اصول دینی آنها را از نزدیکی با هم منع نموده ، جلب کنند . در بسیاری از زوجینی که برای کمک نیاز به تلفن مشاور روانشناس خانواده دارند ، دیده می شود که در زمانی که به خواسته خود در زندگی نمی رسند و یا نمی توانند طرف مقابل را وادار به برآورده کردن خواسته خود کنند از نظر جنسی زن و یا شوهر خود را در فشار قرار می دهند و از این مسئله برای رسیدن به خواسته خود استفاده می کنند ، در حالی که افرادی که به اصول مذهبی پایبند هستند می دانند اجازه منع طرف مقابل را بر اساس اصول دینی برای بر قراری رابطه جنسی ندارند . دختران مذهبی بر خلاف تصور عموم حیا را در خانه و نزد همسر خود ضروری نمی دانند و تنها در اجتماع آن را رعایت می کنند . بسیاری از زوجینی که از مسائل جنسی برای رسیدن به خواسته های خود در زندگی زناشویی استفاده می کنند پس از مدتی دچار سردی روابط و به صوری طلاق عاطفی می گردند که در بین آنها خیانت نیز برای رفع نیاز های جنسی امکان وقوع پیدا می کند ، که این مسئله به دلیل رعایت اصول مذهبی در بین زوجینی که اصول اعتقادی و دینی را سر لوحه خود قرار می دهند بسیار کمتر دیده می شود .

بسیاری از افراد تصور می کنند که اصول دینی و اعتقادی باعث عقب ماندگی و عدم رشد ذهنی و فکری افراد و به شکلی حتی استسمار زنان می باشد ، در حالی که با انجام تحقیقاتی کوتاه می توان به اشتباه بودن این دیدگاه پی برد . اصول اسلامی بر هماهنگ بودن دختر و پسری که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند بسیار بها می دهد و همچنین ارزش و بهای زنان را در زندگی مشترک بسیار بالا تر از تصور عموم می داند . یک تماس با تلفن مشاور روانشناس ازدواج می تواند به شما نشان دهد که زندگی افراد با اعتقادات مذهبی دارای ثبات ، پایداری و استواری بیشتری می باشد .

چند باور غلط جامعه  در دیدگاه جنسی نسبت به افراد مذهبی

1-     دختران مذهبی از نظر جنسی سرد هستند : اکثر دختران و زنانی که در جامعه حجابی کامل و چهره هایی بی آرایش و یا لباسی ساده هستند ، در خانه و برای همسر خود زنانی شیک و امروزی می باشند که می دانند برای رفع نیاز های همسر خود باید از چه رفتار هایی استفاده کنند و حیا را برای بیرون از خانه نگه می دارند . این زنان به دلیل توجه بیشتری که به آراستن خود در مقابل همسرشان دارند و تمایل به دیده شدن از سوی همسر در بسیاری از موارد از زنان دیگر نیز جذاب تر می باشند .

 2-      مردان مذهبی زنان خود را برای رابطه جنسی تحت فشار قرار می دهند : در اصول اسلامی و مذهبی رضایت زن از مرد اهمیت فراوانی دارد که مردان مذهبی باید آن را رعایت نمایند . در اساس اصول دینی زنان هیچ وظیفه ای اعم از کار منزل یا بچه داری در خانه ندارد و مرد موظف به ایجاد آرامش در زندگی برای همسر خود می باشد و زمانی که می خواهد با همسر خود رابطه جنسی بر قرار کند نیز باید احساسات و آرامش همسر خود را در اولویت قرار دهد .

3-    خیانت به دلیل عدم تجربه در زندگی افراد مذهبی زیاد است : افرادی که بر اساس اصول اسلامی زندگی می کنند بر خلاف تصور عموم به وفاداری و محبت در زندگی زناشویی بسیار اهمیت می دهند و تلاش می کنند تا آرامش جنسی و روانی برای یکدیگر فراهم آورند . تحقیقات نشان داده خیانت در زندگی زناشویی افرادی که با اعتقادات راستین زندگی می کنند تقریبا نزدیک به صفر است .

نویسنده : غزاله البهشتی

 

 تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3