سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک روابط عاشقانه پراسترس و تنش زا چگونه است؟!

روابط نقش بسیار مهمی بر زندگی افراد ایفا می کنند. این تاثیر از کودکی شروع می شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند. روابط نقش بسیار مهمی بر زندگی افراد ایفا می کنند. این تاثیر از کودکی شروع می شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا می کند. طبیعتا انسانها دوست دارند وارد رابطه عاشقانه شوند تا از طریق آن؛ احساسات خوبی را تجربه کنند. اما گاهی اوقات براساس نظر بهترین مشاور روانشناس این روابط درست پیش نمی روند و به جای آرامش؛ نا آرامی و اضطراب را در بین زوجین بیشتر و بیشتر می کنند. برای اینکه بتوانیم آسیب های یک رابطه پر تنش را کم کنیم، ابتدا باید بدانیم که این رابطه عاشقانه پر از تنش چگونه است؟ اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که در یک رابطه پر تنش هستند؛ ایین مقاله میتواند به شما کمک کند؛ پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

یک) تکرار و مرور مکرر اتفاقات پیش آمده در رابطه: طبیعی است که همانطور که روزهای خوب وجود دارد؛ روزهای بدی نیز هستند که گاهی کام آدمی را تلخ می کنند. اما براساس روانشناسی ازدواج زمانی که زوجین تکنیک های صحیح ارتباط برقرار کردن را بلد نباشند؛ به جای حل کردن موضوع, موضوع را بزرگتر رو بزرگتر میکنند. افراد در یک رابطه باید با یکدیگر صحبت کنند و اجازه ابراز احساسات و نیازها به یکدیگر بدهند. زمانی که این اتفاق نیوفتد؛ افراد احساسات تخلیه نشده خود را مدام برای خود تکرار می کنند وسعی می کنند به جای واقعیت در تصورات خود با پارتنرشان صحبت کنند!

دو) نگران شدن بر سر مسائل ساده و پیش پا افتاده: مهم ترین رکن یک رابطه که موجب ادامه دادن آن می شود, وجود و حضور اعتماد در رابطه است. زمانی که این اعتماد وجود نداشته باشد مسائل ساده می تواند آرامش رابطه را بر هم زد. برای مثال تصور کنید پارتنر شما برایتان پیامی ارسال کرده است و شما آن پیام را ندیده اید و یا دیده اید و امکان پاسخ گویی نداشته اید؛ در این شرایط؛ اگر در رابطه ای صمیمت و اعتماد وجود داشته باشد؛ شما فکرمی کنید که حتما شریک عاطفی شما درگیر کاری است که به شما پاسخ نداده است؛ اگر هم که اینگونه نباشد ممکن است فکر کنید که او حتما درگیر کاری است که بر شما اولویت دارد یا اینکه دیگر شما را دوست ندارد و بسیاری از نشخوارهای فکری که می تواند آدمی را از پای در بیاورد.

سه) تمرکز صد درصدی بر رابطه عاشقانه و فراموش کردن دوستان و خانواده: خیلی اوقات زمانی که زوجین تازه با یکدیگر آشنا شده اند؛ طبیعی است که زمان بیشتری را با هم بگذرانند و از خانواده و دوستان فاصله بگیرند؛ اما افزایش بیش از حد این فاصله؛ براساس اطلاعات بدست آمده از مرکز مشاوره خانواده ایرانیان فردیت را از زوجین می گیرد و موجب می شود تا فراموش کنندکه آنها بجز بودن با پارتنرشان کارهای دیگری نیز می توانند انجام دهند. حواسمان باید به این نکته باشد که یک پارتنر خود؛ شریک زندگی خود را به سمت پیشرفت ترغیب می کند نه اینکه او را محدود و محدود تر کند. اگر شما در چنین رابطه ای هستید بدانید که در جایگاه درستی قرار ندارید.

چهار) ترسها و خلا های زیادی را تجربه می کنید: هر انسانی نیازهای منحصر به فرد خود را دارد که توقع دارد آنها از دید همسر یا پارتنرشان مورد اهمیت واقع بشوند. در واقع در روابط عاشقانه نباید به فکر برد و باخت بود. نباید به پارتنر خود به دید وسیله نگاه کرد بلکه باید تلاش کرد تا دید چقدر می توان کنار آن فرد خود بود؟ و از اینکه از خیلی چیزها می ترسیم یا دربعضی چیزها ضعف داریم؛ هراسان نباشیم. در کتابهای روانشناسی گفته می شود که یکی از نشانه های عشق این است که زوجین چقدر در کنار یکدیگر آسیب پذیر هستند؟ چقدر اجازه می دهند تا از عیب های یکدیگر نترسند؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است و با پارتنر خود احساس راحتی می کنید که چه عالی اما اگر پاسخ شما منفی است و از اینکه خودتان باشید می ترسید؛ صحبت کردن با یک روانشناس می تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

اگر شما نیز در رابطه ای هستید که به جای آرامش؛ احساس ناآرامی و عدم امنیت می کنید؛ شاید بهتر کار مراجعه به یک مطب روانشناسی خوبو صحبت کردن با یک روانشناس باشد. کلینیک انتخاب نو یکی از بهترین کلینیک ها در شهر تهران است که با داشتن درمانگرانی مختلف در تمام حوزه ها آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3