سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا رابطه جنسی یا صمیمیت فیزیکی می تواند آزاردهنده باشد؟

خیلی از افراد با بدن خود احساس امنیت و راحتی ندارد و این موضوع بر می گردد به این مساله که آنها در محیطی رشد کرده اند که به آنها این حس را القا کرده است که در برابر بدن خود احساس شرم کنند!

خیلی از افراد با بدن خود احساس امنیت و راحتی ندارد و این موضوع بر می گردد به این مساله که آنها در محیطی رشد کرده اند که به آنها این حس را القا کرده است که در برابر بدن خود احساس شرم کنند!طبق اطلاعاتی که توسط مشاوره خانواده بدست آمده است؛ احساس امن بودن با بدن خود؛ کلید طلایی داشتن لذت در تجربیات جنسی و ارتباطات عاطفی است. سیستم عصبی انسان؛ بر اساس تجربیات او برنامه ریزی می شود. اگر تجربه ای برای انسان ناخوشایند باشد سیستم عصبی برنامه ای را ترتیب می دهد تا به وظیفه خود که بقای انسان هست عمل کند. اگر فردی به علت دلایلی نسبت به مسائل جنسی احساس عدم امنیت داشته باشد، طبیعتا  نزدیکی و صمیمیت جنسی با شخصی دیگر برای او سخت؛ ترسناک و گیج کننده است چرا که سیستم عصبی او بهم ریخته است.

*افراد نسبت به باورهای اشتباه در مورد صمیمیت جنسی، چطور پاسخ می دهند؟

انسانها برای مقابله با ترسها و مشکلات خود از دفاع های بسیاری استفاده می کنند که در ادامه به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت:

-استفاده از مواد مخدر برای بی حسی: طبق نگاه مشاور روانشناس یکی از پرتکرار ترین دفاع های افراد؛ سرکوب است. اکثر دفاع ها به صورت ناهشیار اتفاق می افتند اما سرکوب به صورت عمدی استفاده می شود. برای مثال فردی را تصور کنید که فردا امتحان ریاضی دارد. او می داند که برای موفقیت در این امتحان باید سخت درس بخواند اما تصمیم می گیرد که با دوستان خود به رستوران برود. در مورد مسئله اعتیاد و مصرف مواد مخدر نیز دقیقا همین اتفاق می افتد و فرد با علم به این موضوع که می خواهد فراموش کند مواد مصرف می کند.

-رابطه بیش از حد جنسی برقرار کردند: صمیمیت موضوعی است که می تواند خیلی از انسانها را بترساند. برای همین افراد ترجیح می دهند به جای صمیمیت جنسی؛ رابطه جنسی زیاد با افراد مختلف را تجربه کنند تا اینگونه از خود محافظت کنند.

-اجتناب از برقراری رابطه جنسی: گاهی وقت ها روان سرزنش گر افراد موجب می شود تا چشم بر روی خواسته های خود ببندند و نیاز های خود را انکار کنند.

*برای داشتن لذت جنسی باید ابتدا نیازهای خود را حس کنیم!

احساسات مختلف به ما می گویند که چه نیازی داریم. برای همین توجه به احساسات یک کلید طلایی برای رسیدن به نیازها است. متاسفانه گاهی به علت تربیت نادرست افراد احساسات خود را فراموش می کنند و به بی تفاوتی می رسند؛ جایی که نمی دانند چه می خواهند و یا حتی نمی خواهند! در مورد لذت رابطه جنسی نیز ابتدا انسانها باید نسبت به نیازها و احساسات خود؛ آگاهی پیدا کنند تا بتوانند از این رابطه؛ که از نزدیک ترین روابط است لذت ببرد.

دیدن فیلم های پ و ر ن بسیار آسیب زننده است!

فیلم های جنسی بر اساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره قبل ازدواج برای انسان بسیار خطرناک و آسیب زننده است. چرا که در ذهن آدمی؛ ایده آلی را می سازند که در دنیای واقعی وجود ندارد. رابطه جنسی قرار نیست که یک اتفاق فوق العاده و بدون مشکل باشد بلکه می تواند احساسات زیادی را در انسان بیدار کند. انسانها می توانند اشک بریزند؛ بترسند از اینکه پارتنر خود را از دست بدهد و حتی احساس شادی وصف ناپذیری را تجربه کنند و همه این عواطف را می توانند در مدت زمان کوتاه داشته باشند. فراموش نکنید که شما و پارتنرتان انسان هستید نه موجوداتی بدون عیب و نقص که همیشه بدون خطا رفتار می کنند.

*به پارتنر خود و اعتقادات او اهمیت بدهید.

برای داشتن یک رابطه خوب درست است که به عشق نیاز است اما درک متقابل نیز بسیار مهم است. اگر عشق بدون تفاهم و فهمیدن هم، وجود داشته باشد, متاسفانه رابطه نمی تواند آنقدر ها پایدار باشد و دیر یا زود از بین می رود. در پارتنر خود به دنبال این باشید که شما را بفهمد، بداند که هر انسانی در زندگی ترومایی داشته که هنوز هم درگیر آن می تواند باشد. از گذشته شما فرار نکند و شما را با تمام نقص هایتان بخواهد.

سخن پایانی

اگر شما نیز دغدغه چنین موضوعی را دارید و فکر می کنید آمادگی این را دارید که با آن روبرو شوید؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها مراجعه به یک مرکز مشاوره خوباست که با داشتن درمانگرانی حاذق و بتواند به شما کمک کند و راهنمای تان کند. یکی از این کلینیک های عالی در شهر تهران؛ مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن متخصصانی حرفه ای آماده کمک به شما عزیزان است. اگر امروز در شرایط سخت و دشواری هستید؛ نگران نباشید و نترسید چرا که روزهای سخت دائمی و همیشگی نیستند و می توان با کمک از یک روانشناس از آن روزها عبور کرد و به صلح با خو.د رسید.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3