سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرکز روانشناسی و مشاوره قبل از ازدواج

 

مرکز روانشناسی محلی مناسب برای درمان انواع اختلالات روانی و حل مشکلات روحی و رفتاری در بزرگسالان و کودکان است. امروزه با پیچیده تر شدن زندگی ها بسیاری از زوج های جوان برای شروع زندگی مشترک ترجیح می دهند پیش از شروع زندگی به یک مرکز مشاوره همچون کلینیک روانشناسی انتخاب نو ، مراجعه کرده و به مشاوره پیش از ازدواج بپردازند. افزایش میزان طلاق و نگرانی خانواده ها نیز در مطرح شدن مشاوره قبل از ازدواج تاثیر بسیار زیادی داشته. دختر و پسری که برای ازدواج اعلام آمادگی می نمایند ، ویژگی های شخصیتی خود و شریک زندگی خود را نزد روانشناس پیش از ازدواج مورد برسی قرار می دهند تا از احتمال موفقیت آمیز بودن یا شکست زندگی مشترک خود آگاه شوند.

مشاور پیش از ازدواج برای کسانی که به مرکز مشاوره انتخاب نو مراجعه می کنند از تفسیر تست های روانشناسی که زوجین در این مرکز می دهند نیز استفاده می کنند. تست های روانشناسی پیش از ازدواج به مشاور کمک می کند نه تنها ویژگی های شخصیتی و تفاوت های افراد را ، دریابند. بلکه چنانچه یکی از زوجین دچار اختلال روانی باشد در این تست های خود را نمایان می کند و زوجین می توانند با آگاهی کامل انتخاب نمایند.

زندگی مشترک در جوامع مختلف بسته به شرایط فرهنگی هر کشوری متفاوت است. ایران در سالهای گذشته تغییرات بسیار زیاد فرهنگی را با خود به همراه داشته و بسیاری از جوانان امروز نمی توانند با ایده ها و خواسته های والدین خود ازدواج کنند. این مسئله باعث بسیاری از نابسامانی های زندگی زوجین می شود. مشاور قبل ازدواج در بهترین مراکز مشاوره به شرایط فرهنگی ، اقتصادی و خانوادگی زوجین دقت می نماید و به غیر توجه به ویژگی های شخصی افراد و تائید و یا ممانعت از ازدواج آنها ، آموزشهای ایجاد یک زندگی مشترک خوب و راه های مواجهه با مشکلاتی که امکان دارد زوجین با آن رو به رو شوند را نیز می دهد.

تعداد جلسات مشاوره برای کسانی که برای مشاوره قبل از ازدواج  در کلینیک مشاوره انتخاب نو مراجعه می کنند بسته به میزان نیازی که این زوجین به مشاوره دارند ، متفاوت است. گاهی دکتر روانشناس حضور خانواده زوجین در جلسه مشاوره را الزامی می داند و اقدام به برگزاری جلسات گروهی برای نه تنها مشاوره بلکه ارائه پیشنهاداتی به خانواده ها برای رفتار مناسب و حفظ روابط به شکل صحیح در برابر زوجین ، می باشد.

در بسیاری از موارد دختر و پسری که با یکدیگر دوره آشنایی را گذرانده و سپس تصمیم به ازدواج گرفته اند برای مشاوره تخصصی مراجعه می کنند و نگران این مسئله هستند که دکتر مشاور بتواند مانع ازدواج آنها شود. مشاور روانشناس تنها می تواند به زوجین درباره شروع زندگی اطلاعات و آگاهی دهد و توانایی آن که جلوی ازدواج آنها را بگیرد ، ندارد.

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن تماس کلینیک روانشناسی و مشاوه انتخاب نو: 02122593216