سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منتظر نباشید تا بعد از ازدواج این ویژگی های همسرتان تغییر کند!

تجربه عشق اتفاقی مسرت بخش است که عشاق را عجول می کند. خیلی اوقات افرادی که یکدیگر را دوست دارند، به خاطر علاقه خود، چشم بر روی خیلی از مسائل می بینند و تنها دغدغه رسیدن همیشگی به یکدیگر را دارند.

تجربه عشق اتفاقی مسرت بخش است که عشاق را عجول می کند. خیلی اوقات افرادی که یکدیگر را دوست دارند، به خاطر علاقه خود، چشم بر روی خیلی از مسائل می بینند و تنها دغدغه رسیدن همیشگی به یکدیگر را دارند. براساس نظر بهترین مشاور ازدواج در ابتدا زوجین، عشق را همچون معجزه ای می دانند که قادر است بر هر چیزی پیروز شود، به همین دلیل از خیلی مواردی که برایشان آزاردهنده و ناراحت کننده می باشد چشم پوشی می کنند. ازدواج یک معجزه نیست، بلکه تصمیمی مهم است که باید مسئولانه و متعهدانه گرفته شود. دقیقا برعکس تصور عموم، قبل ازدواج باید همه جوانب را سنجید و مسائل را حل کرد اما بعد از آن باید سعی کرد که سازش کرد. خلاصه این جمله اصطلاحی است که می گوید قبل از ازدواج چشم هاتو باز کن اما بعد از آن چشم ها تو ببند. البته که این تنها یک اصلاح است و نمی توان به آن سندیت داد! در ادامه مقاله قصد داریم تا به مواردی بپردازیم که بعد از ازدواج نه تنها در همسر شما بهتر نمی شوند بلکه می توانند آسیب زننده تر هم باشند!

_شما اولویت او نیستید: اگر پارتنری دارید که از ابتدا با رفتار، گفتار و اعمال خود نشان داده است که اولویت او نیستید آگاه باشید که هیچ راه روشنی وجود ندارد. اگر فردی برای شما احترام قائل نیست نمی توانید از او احترام دریافت کنید. اگر شما همیشه بعد از شغل و خانواده او قرار می گیرید؛ منتظر تغییر نباشید و با امید واهی به خود، مدام خود را ناامید نکنید. برای خود ارزش قائل شوید و اگر نزدیکترین شخص زندگی شما یعنی همسرتان برای شما احترامی قائل نیست، خود، نفر اول زندگی خود باشید!

_از شما سؤاستفاده می کند: استفاده نادرست و ناعادلانه از چیزی به منظور دریافت سود، سؤاستفاده نامیده می شود. براساس نظر روانشناسان سکس تراپی اگر شریک عاطفی یا جنسی شما از شخص شما سؤاستفاده می کند بسیار مهم است که خود را مقصر ندانید. به دنبال این نباشید که مسائل را به تنهایی حل کنید گاهی کمک یک درمانگر کارآمد می تواند به شما دیدی واضح و درست بدهد. خیلی اوقات افرادی که دست به سؤاستفاده می زنند، به فرد مقابل حس گناه یا شرم می دهند. برای همین حضور یک درمانگر می تواند رنج شما را کمتر و نیروی شما را بیشتر کند. سؤاستفاده به پنج نوع: فیزیکی، جنسی، کلامی؛ عاطفی و غفلت تقسیم می شود. منظور از سؤاستفاده غفلت، بی توجهی است که به فرد مقابل عرضه می شود.

_با شما زمین تا آسمون فرق دارد (تفاوت شخصیتی): داشتن تفاوت و تضاد با همسر می تواند جذاب و لذت بخش باشد، اما این تفاوت هم اندازه ای دارد؛ چرا که اگر بیش از حد باشد، درگیری و مشاجره را افزایش می دهد. برای مثال تصور کنید که شما دوست دارید آخر هفته را با خانواده خود بگذارنید اما پارتنر شما دوست دارد تا آخرهفته ها تنها در خانه باشد. شاید بگویید خب یجوری این موضوع رو حل می کنیم، اما اگر این موارد بیشتر و بیشتر شود چه؟ اگر این تفاوت ها محدود باشد مشکلی پیش نمی آید اما اگر این تضاد ها بیش از حد باشد بسیار آسیب زننده هستند و می توانند مشکل ساز شوند چرا که شخصیت افراد زیر سوال می رود!

_مسائل را جوردیگری حل می کند. هر زوجی می دانند که یک رابطه بالا وپایین های خاص خود را دارد؛ اما براساس تحقیقات، افرادی که دارای یک رابطه شاد هستند؛ سازگاری بیشتری را از خود نشان می دهند. در مورد این موضوع یک روانشناس خانواده خوب مراجعی را مثال می زند که با این مورد بسیار هم خوان است. این روانشناس بیان می کرد که زوجی جهت مشکل خود به دفتر او مراجعه کرده اند و مشکل خانم این بود که همسرشان هیچ گاه از مسیر درست برای مشکلات خود اقدام نمی کنند، برای مثال اگر می خواهد در امتحانی شرکت کند، به جای مطالعه و درس خواندن پول می دهد تا قبولش کنند، یا اگر از لحاظ مالی با فردی به مشکل می خورد تلاش نمی کند که برای گرفتن حق خود شکایت کند؛ بلکه با فردی که او را دقیقا در این شرایط سخت قرار داده است همراه می شود تا بتواند پول خود را پس بگیرد، در مقابل چنین مردی، همسری قرار داشت که بسیار منضبط بود و قانون را رعایت می کرد و خب همانطور که مشخص است این زوج، برای حل مسائل خود روش های مختلفی را داشتند که در تضاد با یکدیگر بود. روانشناس بیان می کرد که آن زن، ادامه زندگی با همسر خود را وحشتناک تجسم می کرد چرا که می دید که اطراف همسر او پر از افراد عجیب و دزد است!

*سخن پایانی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید با ازدواج کردن تمام مشکلات، خود به خود حل می شوند امیدوارم که با خواندن این مقاله به اشتباه خود پی برده باشید. طبیعتا هیچ کسی نمی تواند آینده را پیش بینی کند اما می توان با تصمیم گیری درست و تیزبینی مانع اتفاق افتادن بسیاری از حوادث ناگوار شد. اگر فکر می کنید که نیاز دارید تا با یک درمانگر حاذق صحبت کنید می توانید از یکی از مراکز روانشناسی به نام کلینک روانشناسی انتخاب نو وقت بگیرید و جهت بهبود اوضاع خود قدمی بردارید. مهم نیست که تا الان چه تصمیماتی گرفته اید، گذشته را فراموش کنید و با تمرکز بر حال، به سمت آگاهی و نشاط قدم بردارید. به عنوان آخرین نکته باید گفت که ازدواج تصمیمی مهم و تاثیر گذار است و نمی توان به سادگی با آن برخورد کرد! ازدواج معجزه نیست بلکه شما و تصمیم های شما معجزه زندگی خود هستید.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3