سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 راز برای داشتن یک ازدواج موفق!

یکی از سوالات و دغدغه های مهم زوجین این است که چطور می توانند زندگی مشترک بهتر و راضی کننده تری را تجربه کنند؟ یکی از سوالات و دغدغه های مهم زوجین این است که چطور می توانند زندگی مشترک بهتر و راضی کننده تری را تجربه کنند؟ ملاک ها و معیار های خوشبختی بسیار نسبی و از فردی به فرد دیگر در حال تغییر هستند، برای مثال یک زوج خوشبختی را در بچه داشتن معنا می کند اما برای زوجی دیگر این اتفاق می تواند دقیقا برعکس خوشبختی معنا شود! بله خوشبختی یک امر نسبی است اما مشاوره پیش از ازدواج می گویند که  این جمله به این معنا نیست که برای رسیدن به خوشبختی هیچ گونه راهکار یا مسیری وجود ندارد. طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده محققان به یکسری عوامل موثر مشترک و اصلی دست پیدا کرده اند که می توانند به بهبود روابط زوجین کمک کنند. اگر به دنبال راهکاری برای بهبود روابط خود هستید لطفا به خواندن مقاله ادامه دهید.

یک) به یکدیگر احترام بگذارید.

احترام به دیگران امری ساده یا شاید نکته ای پیش پا افتاده باشد اما رعایت و توجه به آن بسیار سرنوشت ساز است. برای این که احترام را نسبت به یکدیگر نشان دهید، تلاش کنید که در تصمیم گیری های زندگی به نظرات یکدیگر توجه کنید و برای شنیدن، گوشی شنوا باشید. اگر احساس می کنید در رابطه تان درست در جایی قرار گرفته اید که نمی توانید به یکیدیگر گوش کنید از مشاوره روانشناسی برای پاسخ سوال هایتان می توانید کمک بگیرید. در یک زندگی مشترک، همانطور که از اسم آن مشخص است برای پیش بردن زندگی باید شریک و همراه یکدیگر بود، اگر غیر ازاین باشد دیر یا زود آن ازدواج دیگر دلگرم کننده نیست و کارکرد اصلی خود را از دست می دهد.

دو) با شفت رفتار کنید.

مهربانی و عشقی که نسبت به یکدیگر ابراز می کنید می تواند آتشی را خاموش و یا سردی را تبدیل به گرما کند. با مهربانی می توان خیلی از سختی های مسیر را نه به سادگی بلکه با دلی گرم ادامه داد. در یک رابطه مشترک سعی کنید دلیل حال خوب یکدیگر باشید. هر چه نسبت به هم با لطافت بیشتری برخورد کنید زنجیره عشق قوی تری را بین خود ایجاد می کنید که می تواند در طوفان های زندگی محافظ رابطه شما باشد.

سه) مسیر های تازه را امتحان کنید.

به خود و رابطه تان اجازه دهید جور دیگر بودن را هم تجربه کند. با ترس هایتان روبرو شوید و صبر کنید تا ببینید، رابطه شما آن سوی ترس ها چگونه است؟ تصور نکنید که یکدیگر را خیلی خوب می شناسید چرا که خیلی وقتها آدم ها خودشان هم خیلی خوب نسبت به خود شناخت ندارند. مسیرهای تازه را امتحان کنید، بگذارید که تا شما و پارتنرتان با ابعاد جدیدی از خود روبرو شوید و از این ماجراجویی لذت ببرید. در آخر بدانید که تجربیات جدید، زوج ها را به هم نزدیک تر و باعث صمیمت آنها می شود.

چهار) به رابطه جنسی توجه کنید.

رابطه جنسی یک از نزدیک ترین روابطی است که هر انسانی می تواند تجربه کند. براساس نظر روانشناسان سکس تراپی به شخصی اجازه می دهیم به ما نزدیک شود که با او احساس امنیت و صمیمیت کنیم. پس چرا از این رابطه بیشترین استفاده را نبریم و احساس صمیمت بیشتری را تجربه نکنیم؟ پس از هر رابطه مهر و عطوفت زوجین می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. چرا که زمانی که اجازه می دهیم فردی به ما بسیار نزدیک شود او را زیر نظر می گیریم تا ببین آیا تصمیم درستی گرفته ایم یا خیر؟ اگر هر رفتار شخص مقابل موجب افزایش حس امنیت ما شود به تبع رابطه دو نفره هم قوی تر می شود اما اگر رفتاری هر چند کوچک در ما حس بدی ایجاد کند می تواند موجب سردی شود.

پنج) لجبازی نکنید، صحبت کنید.

افراد بالغ با یکدیگر صحبت می کنند و در مورد دلایل رفتارها سوال می پرسند. خیلی از اوقات افراد می توانند آگاه یا ناآگاه رفتار نامناسبی انجام دهند اما اگر در برابر رفتار ناصحیح آنها ،ما هم واکنش نامناسبی نشان دهیم  آن وقت است که درگیر یک چرخه بی انتها می شویم. این چرخه بی پایان که مدام موجب پاسخ های نابالغانه می شود شاید در ابتدا بامزه جلوه کنند و به نوعی کل کل های زن و شوهری باشند اما در پایان می توانند موجب سردی رابطه شوند و در بدترین حالت تنفر را در یک رابطه ایجاد کنند.

شش) به خانواده های یکدیگر توجه کنید.

قرار نیست خانواده همسر خود را دقیقا همانقدر که خانواده خود را دوست دارید دوست داشته باشید اما قرار است به آنها هم توجه لازم و کافی را بدهید. خانواده ها خواه یا ناخواه می توانند بر روابط شما و همسرتان بسیار اثر گذار باشند. پس همانطور که همسر شما و خواسته های او در اولویت شما هستند توجه به خانواده، تاریخچه  و محیطی که در آن بزرگ شده است هم مهم و حائز اهمیت است.

هفت) به پیشرفت فکر کنید.

هیچ چیز ثابت نخواهد بود و جهان ثانیه به ثانیه در حال تغییر است. برای بقا و زنده بودن، آدمی هم باید تن به شرایط دهد و به فکر رشد و پیشرفت خود باشد. همانطور که خواسته های پارسال شما از رابطتان شبیه به الان نیست، نیاز های سال بعدی شما هم شبیه به امسال نیست. پس باید به  موضوع پیشرفت توجه کرد چرا که غفلت از آن می تواند یک رابطه را به بن بست کشاند. زوج های موفق به این موضوع توجه می کنند و حتی برای آن برنامه ریزی هم می کنند تا بتوانند در طول مسیر زندگی در کنار یکدیگر باشند نه در مقابل هم!

در بالا به هفت مورد از مهم ترین دلایل پایداری یک رابطه پرداخته شد که خواندن و توجه به آنها  خالی از لطف نیست. اگر در شرایطی هستید که قصد دارید برای رابطه خود تلاش کنید، می توانید با یکی از بهترین مراکز مشاوره تهرانیان یعنی مرکز مشاوره انتخاب نو تماس گیرید و از خدمات حضوری، تلفنی و آنلاین این کلینیک استفاده کنید. حضور یک روانشناس حاذق برای حل چالش هایتان می تواند دلگرمی امن باشد.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس: قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3