سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های ساپیوسکشوال و تاثیرات آن در زندگی مشترک زوجین

زمانی که یک دختر و پسر جذب یکدیگر می شوند دلایل مختلفی را ابراز می کنند از جمله ، زیبایی ، خوش اندامی ، خوش برخوردی و .... . 

زمانی که یک دختر و پسر جذب یکدیگر می شوند دلایل مختلفی را ابراز می کنند از جمله ، زیبایی ، خوش اندامی ، خوش برخوردی و .... . برخی از افراد برای انتخاب خود ملاک خاص تری را مد نظر قرار می دهند ، مانند ، نوع تفکر ، ذهنیت و هوش طرف مقابل ، به این افراد ساپیوسکشوال گفته می شود . در واقع جاذبه جنسی این افراد از نظر روانشناسی خانواده هوش و ذکاوت طرف مقابل می باشد . وقتی فرد ساپیوسکشوال توانایی های ذهنی و بینش گسترده طرف مقابل را می بیند به سمت وی جذب می شود و عامل تحریک او ذهنی باز ، کنجکاو و جسور می باشد . افراد ساپیوسکشوال معمولا خودشان نیز افرادی باهوش هستند که در اجتماع سخنوران خوبی هستند و علاقه زیادی برای شرکت در مباحث فلسفی و اجتماعی دارند .

توجه به این نکته ضروری می باشد که ساپیوسکشوال نوعی تمایل جنسی می باشد نه گرایش جنسی . ساپیوسکشوال نوع جدیدی از تمایلات جنسی می باشد . بسیاری از ساپیوسکشوال ها به دنبال اساتید ، دانشمندان و افرادی هستند که از نظر علمی و درک و هوش در درجه بالایی قرار دارند . بسیاری از این افراد در مشاور قبل ازدواج جذاب ترین چیزی که در طرف مقابل می بینند را مغز او می دانند . ساپیوسکشوال همچون دیگر ویژگی های شخصیتی ریشه در دوران کودکی افراد دارد ، ارتباط والدین با یکدیگر و اولین رابطه عاشقانه ای که فرد تجربه می کند ، از جمله مسائلی است که در تشکیل این شخصیت تاثیر می گذارد . معمولا شخصیت ساپیوسکشوال در زنان بیش از مردان دیده شده ، مردان بیشتر به ظاهر طرف مقابل خود توجه دارند و زنان به تواناییی و قدر مردان ، امروزه که توانایی و قدر زنان نیز افزایش چشمگیری داشته ، مردان با هوش با ذهنی باز بیشتر مورد توجه زنان قرار گرفته اند .

ویژگی های خاص افراد ساپیوسکشوال

-          درک و هوش بالا برای آنها جذابیت دارد : خیلی از افراد زمانی که با کسی هم صحبت می شوند تمایل دارند طرف مقابل شان فردی با هوش باشد اما افراد ساپیوسکشوال با هوش بالای طرف مقابل تحریک می شوند و برای گفتگو های روزانه به فردی که اطلاعات بالایی دارد نیاز دارند تا احساس کمبود نکنند  . این افراد برای مکالمه با تلفن بهترین روانشناس نیز احتیاج دارند با فردی که درک بسیار عمیق و موشکافانه ای دارد مشاوره کنند و ملاک انتخاب را در هر رابطه ای هوش طرف مقابل می دانند .

-          به گفتگو بیش از ظاهر توجه دارند : هر چقدر هم طرف مقابل فرد ساپیوسکشوال زیبا باشد اگر نتواند گفتگویی مفید و سودمند با او داشته باشند احساس کسالت خواهند کرد . البته این مسئله به آن معنا نیست که آنها به ظاهر اهمیت نمی دهند ، بلکه به مکالمه هوشمندانه درجه اهمیت بالاتری برای آنها دارد .

-          هوش طرف مقابل را بر اساس مدرک تحصیلی نمی سنجند : افراد ساپیوسکشوال عادت دارند تا به نظر خودشان بیش از مدرک تحصیلی که طرف مقابل دارد اهمیت دهند . این افراد به دقت طرف مقابل را مورد ارزیابی قرار می دهند و با توجه به آن مکالمه را ادامه می دهند . چنانچه در پشت مدرک تحصیلی طرف مقابل چیزی از توانایی بالا و هوش پیدا نکنند وی را از گزینه های انتخاب خود حذف می کنند .

-         تمایل بالایی به مباحثه دارند : مجالسی که در آن افراد با یکدیگر مباحثه می کنند برای افراد ساپیوسکشوال بسیار جذاب است . این افراد همواره به دنبال آگاهی بیشتر و گفتگویی هوشمندانه هستند و در مباحثه قادر خواهند بود تا با اعتماد به نفس بالا از نظراتشان دفاع کنند . البته این به آن معنا نیست که این افراد به هیچ عنوان قانع نمی شوند ، بلکه در صورتی که متوجه شوند نظرات شان اشتباه است با کمال میل آن را خواهند پذیرفت .  

-         تمایل به گفتگو های طولانی دارند : مکالمات کوتاه برای افراد ساپیوسکشوال هیچ جذابیتی ندارد ، این افراد تمایل دارند تا کسی را که برای ازدواج در نظر می گیرند در مجامع علمی یا مراکزی باشد که افراد به تقویت آگاهی خود می پردازند . در واقع جذاب ترین آشنایی برای آنها در این مکان ها می تواند اتفاق بیفتد .

-         شنوندگان خوبی هستند : این افراد با وجود آن که گویندگان بسیار قهاری هستند ، شنوندگان خوبی نیز می باشند زیرا تمایل به آگاهی در آنها باعث می شود تا شنیدن مطالب جدید و یادگیری برایشان مجذوب کننده باشد و افراد ساپیوسکشوال می توانند ساعت ها بدون خستگی به مکالمه با فردی آگاه ادامه دهند .

-         همواره به دنبال یادگیری می باشند : شرکت در دوره های آموزشی و دیدن برنامه هایی که اطلاعات آنها را افزایش می دهد از سر گرمی های جذاب برای افراد ساپیوسکشوال می باشد . در واقع افرادی که تمایل زیادی به یادگیری ندارند نمی توانند رابطه طولانی مدتی با این افراد بر قرار نمایند زیرا میل به یادگیری مطالب جدید و بحث های طولانی برای آنها اذیت کننده خواهد بود .

با وجود آن که زمان زیادی از مطرح شدن ویژگی ساپیوسکشوال نگذشته است اما توجه به آن برای کسانی که به قصد ازدواج به مرکز مشاوره خوب مراجعه می کنند بسیار ضروری است . این افراد معمولا سریع عاشق نمی شوند و بدون دور اندیشی تصمیم به ازدواج نمی گیرند ، هوش عامل تحریک این افراد است و فردی که هوش ، ذکاوت و درایت بالایی ندارد از نظر جنسی نیز برای این افراد جذاب نمی باشد و چه بسا بسیاری از افراد ساپیوسکشوال بحث کردن و یادگیری را به رابطه جنسی ترجیح دهند .  

نویسنده : غزاله البهشتی   

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

 

 

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3