سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر گذاری تحصیلات دانشگاهی و فرهنگ خانوادگی بر خیانت

 

خیانت تنها به بر قراری رابطه جنسی فرد با شخصی غیر از همسر گفته نمی شود .

خیانت تنها به بر قراری رابطه جنسی فرد با شخصی غیر از همسر گفته نمی شود . وقتی زوجی نسبت به یکدیگر رفع مسئولیت کرده و با فرد دیگری خارج از تعهد خانوادگی ارتباط بر قرار می نماید ، این ارتباط چه جسمی و چه روحی باشد ، خیانت شکل گرفته است . کلینیک روانشناسی در منطقه 3 بر اساس مراجعین خود و آماری که وجود داشته میزان خیانت زنان به مردان را امروزه با میزان خیانت مردان به زنان برابر می داند . شرایط افراد و دلایل خیانت در آنها بسیار متفاوت می باشد . بررسی ها نشان داده فردی که خیانت می کند در بسیاری مواقع به اندازه فرد خیانت دیده دچار آسیب روانی می گردد زیرا فشار احساس گناه و رنج ناشی از آن برای فردی که خیانت می کند گاهی نیز بسیار زیاد است .

متاسفانه با وجود آن که تحصیلات و گذراندن دوره دانشگاهی در اجتماعی که دختران در کنار پسران قرار دارند در ایجاد تغییر دیدگاه افراد بسیار موثر است و باعث می شود تا جوانان دیدگاهی باز تر نسبت به مسائل پیدا کنند ، اما در نظر گرفتن این ویژگی برای آن که بتوان گفت صرفا این فرد به دلیل داشتن تحصیلات ، دست به خیانت نخواهد زد امری اشتباه است . افرادی که به دنبال آدرس مشاور خیانت هستند بر اساس احساس آرامش خود می توانند از روانشناس خانم و یا روانشناس آقا استفاده کنند زیرا برخی از افراد در بیان مشکلات خود با فردی هم جنس احساس راحتی بیشتری برای بیان مشکلاتشان دارند .

روانشناس خیانت دلایل فرهنگی را بی اثر در خیانت افراد نمی داند اما هرگز نمی توان گفت فردی صرفا به دلیل فرهنگ خانوادگی ، دست به خیانت زده . در خانواده هایی که انسجام خانوادگی پایین می باشد و پدر یا مادر در زندگی مشترک دست به خیانت زده و این مسئله نزد فرزندان به شکل عیان و یا پنهان باعث از بین رفتن بسیاری از حریم های خانوادگی شده و والدین به جای آن که دنبال آدرس بهترین روانشناس برای اصلاح این الگوی نا مناسب در فرزندان خود باشند ، دست به عادی سازی و یا پنهان کردن از فرزندان می زنند ، باعث می شوند تا اثر این مسئله سالها در ضمیر فرزند آنها باقی بماند . کودکانی که والدینی خیانت کار دارند و این امر را عادی می دانند معمولا در بزرگسالی نیز خود دست به خیانت زده و آن را مسئله ای اجتناب نا پذیر می دانند .

کودکانی که در خانواده هایی رشد یافته اند که خیانت اتفاق می افتد و خانواده تصور می کند کودکان به دلیل عدم آگاهی مناسب از آسیب های آن در امان هستند و به مرکز مشاوره برای درمان مراجعه نمی کنند میز احتمال دارد فرزندانی با ویژگی های پارانوئید یا بدبینی شدید رو به رو شوند . این کودکان به دلیل عدم آگاهی از شرایط و دلایل مشکلاتی که والدین آنها را به خیانت وا داشته ، نسبت به همه نزدیکان خود احساس بدبینی و ترس داشته و دائما به دنبال نشانه هایی در زندگی شخصی طرف مقابل خود خواهند بود .

عمده ترین دلایل خیانت از نظر بهترین مشاور خیانت چیست ؟

-          بی توجهی : یکی از مسائلی که باعث بروز خیانت در زنان و مردان می گردد بی توجهی می باشد . بسیاری از زنانی که دچار خیانت شده اند از عدم توجه همسر خود به تلاش آنها و تعریف نکردن همسر خود از زیبایی یا موارد این چنینی در رنج هستند . این زنان معمولا در کلینیک مشاوره بیان می کنند که ارزش آنها برای همسرشان در حد لوازم منزل می باشد که پس از ایام کار برای مردان ضروری و تکراری است . در مقابل نیز بسیاری از مردان عدم دیده شدن توسط شریک زندگیشان را به عنوان یک مرد و تکیه گاه اصلی را دلیل خیانت خود می دانند . زنانی که پس از فرزند دار شدن توجه خود را به فرزندان محدود کرده و یا برای تصمیمات مهم خود به جای مشاوره با همسر از بستگان مشورت می گیرند در مرد احساس بی کفایتی ایجاد کرده که آنها را به سمت خیانت سوق می دهد .

-          روابط زناشویی : عدم رضایت در روابط زناشویی یکی از اصلی ترین دلایل افراد را برای خیانت ایجاد می کند . در مواردی افراد دچار اختلالاتی در روابط جنسی خود می باشند که با مراجعه نزد یک متخصص سکس تراپی می توانند به رفع این مشکلات بپردازند . مسائلی از قبیل : سردی در روابط جنسی ، عدم ارگاسم یا نعوظ و بی میلی جنسی . اما گاهی افرادی نیز هستند که دچار اختلالات جدی تری در روابط جنسی می باشند . این افراد رفع نیاز جنسی خود را تنها با همسر میسر نمی دانند و نیاز به تنوع در روابط جنسی داشته که برای تغییر این مسئله نیاز است حتما از روانکاوی استفاده کنند .

-         عدم عزت نفس : وجود عزت نفس برای حفظ زندگی برای هر فردی ضروری می باشد . افرادی که عزت نفس پایینی دارند در روابط خود دچار ترس از ترد شدگی و تنها ماندن را همواره با خود خواهند داشت . این افراد معمولا برای رهایی از این احساس و رفع تنش های درونی خود دست به خیانت زده و مشکلی بر مشکلات خود اضافه می کنند . متخصصین روانشناس در بهترین کلینیک های روانشناسی رفع این مسئله را بسیار ساده و با همراهی فرد ، در دسترس می دانند به جای آن که افراد خود را دچار مشکلی حاد تر کنند با درمان به موقع قادر هستند تا زندگی مشترک خود را از نابودی برهانند .

نویسنده : غزاله البهشتی

     تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3