سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان اختلال وسواس و افسردگی در کلینیک مشاوره توسط بهترین مشاور

بسیاری از افراد دچار این نگرانی هستند که در صورت مواجهه با انواع اختلالات روانی چگونه روانشناس خوبی بیابند .

بسیاری از افراد دچار این نگرانی هستند که در صورت مواجهه با انواع اختلالات روانی چگونه روانشناس خوبی بیابند . کلینیک مشاوره مکانی مناسب برای برآورده کردن این خواسته آنها می باشد . در کلینیک های روانشناسی انواع متخصصین و روانشناسان فعالیت می کنند که از شیوه ها و روش های منحصر به فردی برای درمان اختلالات روانی استفاده می کنند . بسیاری از این شیوه ها به ویژگی های شخصیتی افراد باز می گردد یعنی مشاور روانشناس بر اساس میزان اختلال فرد و بهترین روشی که بر روی فرد پاسخگو می باشد از روش درمان مناسب استفاده می کند . در بهترین مراکز مشاوره تهران استفاده از جدید ترین روش های درمان روانشناسی بسیار گسترش یافته در این مطلب نمونه هایی از جدید ترین روشها را برای آگاهی بیشتر ارائه می دهیم .

جدید ترین روش درمان روانشناسی از نظر مشاور بالینی

درمان شناختی رفتاری یا CBT :

در درمان شناختی رفتاری متخصص روانشناس به افراد کمک می کند تا احساسات و عواطف خود را شناسایی کنند و با ایجاد تغییر در آنها به درمان خود کمک نمایند . درمان CBT نوعی درمان کوتاه مدت می باشد که معمولا برای درمان افسردگی و اضطراب به کار می رود . روانشناس با کمک درمان شناختی به افراد کمک می کند تا با ایجاد تغییر در دیدگاه خود و تفسیر مسائل تغییرات رفتاری در خود ایجاد نمایند . این درمان روانشناسی به سرعت طرفداران بسیاری در مرکز روانشناسی یافته زیرا هم مدت زمان آن کوتاه است و هم در هزینه برای افراد به صرفه می باشد .

یکی از مسائلی که در افسردگی بسیار مورد توجه می باشد خطاهای شناختی می باشد . افکار به سرعت جای خود را در ذهن افراد باز کرده و فرد توانایی مقابله با آن را از دست می دهد . مشاور CBTبا ایجاد چالش و سوال درباره افکاری که فرد آن ها را برای خود قطعی نموده آنها را دچار شک نموده و سپس با شیوه های هوشمندانه دست به تغییر افکار آنها و درمان می دهد . یادگیری مهارت های جدید به افراد کمک می کند تا با مشکلات فردی خود مقابله نموده و با اختلال خود مبارزه نمایند . در درمان CBT نقش درمانگر بسیار با اهمیت می باشد . مشاور CBT باید بتواند آرامش را در فرد ایجاد نموده تا به دستورات روانشناسی وی عمل نماید . ایجاد احساس اعتماد و امنیت از مهمترین اعمال دکتر روانشناس می باشد .

درمان مبتنی بر شفقت یا CFT :

این درمان روانشناسی بر اساس شفقت بر خود تاکید دارد و درمانگر CFT به افراد آموزش می دهد تا چگونه نسبت به خود شفقت داشته باشند . این الگوی درمانی به افراد کمک می کند تا الگوهای شناختی آسیب زا همچون وسواس و اضطراب را درمان نمایند . امروزه بسیاری از روانشناسان از درمان بر اساس شفقت برای درمان وسواس استفاده می کنند . روانشناس CFT برای افراد سه نوع سیستم عاطفه تکمیل کننده در نظر می گیرد . ابتدا سیستم محافظت از خطر ، سپس سیستم جستجوی خطر و در پایان سیستم تسکین . مشاور روانشناس خوب به افراد آموزش داده تا چگونه با استفاده از این سه سیستم روان خود را به سلامتی رسانند . در درمان روانشناسی بر اساس شفقت بر خود افراد یاد می گیرند تا چگونه نسبت به خود و دیگران شفقت داشته و چگونه شفقت از دیگران دریافت کنند .

مهمترین بخش این سیستم درمانی زمانی اتفاق می افتد که فرد شفقت با خود را آموزش می بیند . بسیاری از افراد وسواسی در مقابل اختلالی که دچار آن هستند خود را به شدت سرزنش کرده و با خود بی رحم هستند در حالی که این شیوه درمانی به افراد کمک می کند تا با درک مناسبی از شرایط و موقعیتی که در آن هستند نسبت به خود مهربان باشند . دکتر مشاور به افراد کمک می کند تا موقعیت که در آن هستند را بازگو نمایند و با کمک عنوان کردن آن به درک صحیحی از آن نائل آیند .

درمان روانشناسی یا دارو درمانی

بهترین مشاور بالینی برای درمان اختلالاتی همچون استرس ، افسردگی و وسواس ابتدا درمان های روانشناسی را پیشنهاد می کنند تا افراد با کمترین آسیب جسمانی با کمک روان درمانی بتوانند به زندگی عادی بازگردند . اما گاهی استفاده از روان درمانی به تنهایی کار آمد نیست . همکاری روانشناس و روانپزشک از زمان های گذشته بسیار کاربردی و نتیجه بخش بوده است . روانپزشک پس از معاینه بالینی افراد از داروهی مناسب برای فرد استفاده می کند . باید توجه داشت مصرف دارو های اعصاب باید حتما زیر نظر یک دکتر روانپزشک انجام گیرد و افراد از مصرف سر خود آن جدا اجتناب ننمایند زیرا این دارو ها اغلب اعتیاد آور بوده و مصرف بی رویه آنها می تواند آسیب های جدی به افراد وارد آورد .

متخصص روانشناس بالینی چه پیشنهادی برای خانواده بیماران دارد ؟

اکثر افرادی که در نزدیکی افرادی با اختلالات روانی زندگی می کنند آمادگی بروز اختلالات روانی را پیدا خواهند کرد . در خانواده هایی که پدر یا مادر خانواده از اختلالی همچون افسردگی یا وسواس در زنج هستند احتمال بروز آن در فرزندان به شکل ژنتیکی بسیار زیاد است . روانشناس خوب به این افراد پیشنهاد می کنند تا با ایجاد محیط آرام و مناسب از بروز و فعال شدن این اختلال جلوگیری نمایند . مراجعه به موقع به کلینیک های مشاوره نیز می تواند بسیار کار آمد باشد . معمولا برای افرادی که دچار انواع اختلالات روانی هستند مشاوره خانواده برای بررسی بهتر دیگر اعضاء خانواده پیشنهاد می گردد .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3