سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش شیوه انتقاد موثر در خانواده توسط مشاور خانواده در مرکز روا

 

روانشناس خانواده در مشاوره ای که با اعضا در مرکز روانشناسی برگزار می نماید به این نکته توجه دارد که بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم توانایی در انتقاد مناسب با یکدیگر ، دچار ناکامی و شکست در خانواده می گردند. توجه به خانواده هایی که افراد در آن احساس خوشبختی می نمایند معمولا خانواده هایی هستند که به عواملی همچون: احترام ، اهداف مشترک و توجه به دیگری توجه می نمایند. زن و شوهری که به یکدیگر احترام می گذارند این رابطه را به فرزندان خود به صورت الگوی رفتاری می آموزند . روانشناس خانواده خوب مشاهده می کند که افراد در این خانواده ها به دلیل وجود مشابهات بسیار به ندرت از یکدیگر انتقاد می کنند .

معمولا کنار آمدن اعضا خانواده ای که نظرات متفاوتی با یکدیگر دارند کاره ساده ای نیست. زیرا آنها بیشتر از بقیه انتقاد می کنند و در مقابل نیز بیشتر انتقاد می شنوند. اعضاء این خانواده ها بدون آن که خود آگاه باشند رابطه خود و صمیمیت خانواده را از بین می برند. از نظر بهترین مشاور خانواده در بهترین کلینیک روانشناسی تهران انتقاد آسیب زا به دو صورت کلامی و رفتاری باشد . انتقاد آسیب زای کلامی به صورت مسخره کردن یا دست انداختن بروز می کند . افراد خانواده در قالب شوخی کلماتی را بر زبان می آورند که باعث ایجاد دلخوری و ناراحتی های عمیقی در طرف مقابل می گردد. انتقاد های رفتاری از نظر روانشناس خانواده خوب به شکل برخورد یا نگاه های اهانت آمیز یا نفرت بار می باشد .

مشاور خانواده خوب می تواند تا به افراد خانواده کمک کند تا از انتقاد به جای تخریب به عنوان یک  رفتار سازنده استفاده کنند. متخصص روانشناس خانواده در مرکز مشاوره انتخاب نو ابتدا سعی می کند تا فرد را متوجه این نکته نماید که انتقاد تخریب کننده نه تنها کمکی به تفهیم منظور فرد به دیگران نمی کند بلکه باعث جبهه گیری و مقابله در فرد مقابل می شود. اما چنانچه فرد آموزش ببیند که به شکل مناسب و سازنده انتقاد خود را بیان کند طرف مقابل نه تنها به صحبت ها گوش می دهد بلکه در رابطه با بهبود وضعیت تلاش می نماید.

 همدلی کردن از اولین واکنش هایی می باشد که دکتر روانشناس خانواده به اعضاء آموزش می دهد و بعد از آن در طی تمرینات مناسب به افراد کمک می کند تا روش انتقاد سازنده را استفاده کنند . دکتر مشاور خانواده در کلینیک روانشناسی از افراد می خواهد تا به فکر درست کردن طرف مقابل نباشند بلکه تلاش کنند تا به آنها کمک کنند تا درکی مناسب نسبت به اعمال خود بیابند ، زیرا گاهی انتقاد هایی که با کلمات و رفتار نا مناسب انجام می گیرد چنان آسیب زا هستند که فرد را دچار احساس گناه و فشار روانی شدید می کند. انجام این کار نیاز  به زمان و انرژی برای افرادی دارد که برای مشاوره خانواده خوب مراجعه می کنند.

مشاوره تخصصی در مرکز مشاوره انتخاب نو توسط بهترین متخصصین روانشناس انجام می گیرد . این مرکزمشاوره که از سال 1395 با مدیریت آقای دکتر محمد رضا تابع جماعت و خانم دکتر نسرین باقری فعالیت خود را آغاز نموده با ارائه بهترین خدمات روانشناسی توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین مراکز مشاوره تهران ثبت نماید. این مرکز مشاوره خوب برای کسانی که نیاز به مشاوره خانواده دارند اقدام به برگزاری جلسات فردی ، جلسات گروهی و حتی کارگاه های روانشناسی نموده اند تا افراد بتوانند با استفاده از این خدمات روانشناسی خوب به حل مشکلات خود دست یابند.

تلفن تماس مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو : 22607317 - 22593216

نویسنده : غزاله البهشتی