سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختلالات رفتاری کودکان و تشخیص آن توسط بهترین روانشناس کودک

 

از نظر روانشناس کودک در کلینیک روانشناس انتخاب نو شیطنت کودکان و رفتار های تکانشی کودکان همیشه نشانه اختلالات رفتاری کودکان نیست. اما برخی از رفتار های بیش از حد اذیت کننده و دشوار ، متناسب با سن آنها نیست که نیاز به درمان توسط بهترین روانشناس کودک در مرکز مشاوره دارد. مشاور کودک اختلالات رفتاری کودکان را بسیار پیچیده می داند زیرا کودک ممکن است چندین اختلال را به صورت هم زمان داشته باشد. تشخیص اختلالات رفتاری کودکان نیاز به مصاحبه های عمیق دکتر روانشناس با کودک و والدین دارد ، همچنین انجام پرسشنامه های مربوط به اختلالات روانی کودک از اولویت های یک روانشناس کودک خوب می باشد.

رایج ترین اختلالات رفتاری کودک کدامند:

-         اختلال نافرمانی مقابله ای : کودکانی که دچار این اختلال روانی هستند عزت نفس پایینی دارند. این کودکان در کلینیک روانشناسی کودک از خود بدخلقی نشان می دهند و معمولا به عمد در حال اذیت کردن دیگران هستند. این کودکان دلیل بیشتر رفتار خود را والدین و نزدیکان می دانند و به راحتی عصبانی و خشمگین می شوند و آستانه تحمل بسیار پایینی دارند. بهترین مشاور کودکان درصد اختلال نافرمانی مقابله ای در پسران را بیش از دختران ارزیابی می کنند.

-         اختلال سلوک : این کودکان از نظر دکتر روانشناس معمولا به عنوان کودکان دشوار شناخته می شوند که والدین معمولا به عنوان بچه بد از آنها یاد می کنند . این کودکان رفتار های نابحنجار زیادی همچون: فرار از مدرسه ، تمایل به استفاده از سیگار و الکل ، ایجاد دعوا و استفاده از سلاح در درگیری ، عدم اطاعت از قوانین والدین و اجتماع ، دروغگویی دائمی و رفتار های خشونت آمیز و حتی سوءاستفاده های جنسی ، از خود نشان می دهند . کنترل این کودکان از نظر بهترین مشاور کودک بسیار سخت و دشوار است و والدین این کودکان حتما نیاز به مراقبت دائمی از این کودکان دارند.

-        اختلال بیش فعالی : کودکان دچار این اختلال معمولا بی قرار و دارای رفتار های تکانشی هستند . مشاور کودکان گزارشهای زیادی درباره عدم تمرکز و توجه این کودکان دریافت می کند . این کودکان در تمرکز بسیار ضعیف هستند و به همین علت میزان یادگیری این کودکان معمولا پایین می باشد. با وجود آن که متخصص روانشناس کودک میزان هوشبری این کودکان را در کلینیک های روانشناسی خوب ، برابر و حتی گاهی بالاتر از کودکان دیگر مشاهده می کنند اما این کودکان به دلیل وجود این اختلال رفتاری معمولا توانایی به اتمام رساندن فعالیت های خود را ندارند و دائما در حال تغییر برنامه و هدف خود می باشند.

در بهترین مراکز مشاوره تهران از جمله مرکز مشاوره انتخاب نو ، مشاور روانشناس کودک برای درمان اختلالات رفتاری کودکان از روشهای مختلفی همچون بازی درمانی و گاهی دارو درمانی استفاده می کنند تا این کودکان سلامت روانی خود را بازیابند.

تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره انتخاب نو: 02122593216

نویسنده : غزاله البهشتی